Ga naar inhoud


Technisat HD S2 Plus,dual decoding?


Gast kever

Aanbevolen berichten

Hallo,ben sinds kort in het bezit van een HD S2 plus heb het forum goed doorgelezen en er wordt door een aantal gebruikers geconstateerd dat je met een aston dualcam 2 zender tegelijkertijd kunt decoderen in verschillende transponders,dit wil mij echter niet lukken wel 2 zenders in dezelfde transponder maar niet in 2 verschillende transponders,kortom naar ned 1 kijken en rtl 4 opnemen gaat niet.Wie heeft andere ervaringen????

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je wel 2 lnb's( op dezelfde sat gericht, en 2 coax kabels aangesloten op de sat reciever? Zo niet dan klopt het precies wat je schrijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker ik heb 2X coax alles dubbel uitgevoerd.Op alle sat posities.Heb er momenteel 2 ci modules in met 2 kaarten dan werkt het wel maar met 1 aston dual cam er in werkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met modules werkt het inderdaad vaak niet... dan heb je er 2 nodig.

 

Ik heb ook een vraag, maar ben bang dat op dit forum weinig mensen dit getest zullen hebben:

 

In de HD S2 Plus, zit een embedded Conax reader... Als je een conax kaart daarin schuift, kan je dan wel 2 zenders gelijk ONGECODEERD opnemen van verschillende transponders of kan je er 1 kijken en 1 ongecodeerd opnemen??

 

Deze receiver interesseert mij heel erg, en zou hem waarschijnlijk in juni kopen... Het zou wel handig zijn om dit even te weten...

Het is dus de bedoeling om te kijken met een canal digital Sverige Smartcard (=Conax)... Vandaar dat deze receiver een hele goede optie zou kunnen zijn.... maar hij zou als het even kan dus wel 2 gecodeerde programma's tegelijk moeten kunnen decoderen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik geen oplossing voor je, behalve, probeer eens met een aston cam alleen en zet deze in de onderste sleuf en zet auto uit zet deze op ci2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bedankt voor jullie reacties heb alle soorten combinaties geprobeert maar werkt alleen maar als de zenders binnen dezelfde transponder zitten waneer er 1 ci module in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gast Remco45

Hallo Kever,

 

Ik overweeg de aanschaf van de Technisat HD S2 Plus.

Heb je al een oplossing gevonden voor de Dual Decryption?

 

De gebruiksaanwijzing (blz 77 paragraaf 7.8.3)geeft inderdaad aan dat dit alleen kan als de zenders op dezelfde transponder zitten.

Mijn leverancier heeft navraag gedaan en kreeg te horen dat het wel kan indien mits er 2 CAMs en 2 Smartcards worden gebruikt. Ben benieuwd of iemand dat al heeft geprobeerd.

 

Groet,

 

Remco45

 

M.v.g.,

 

Remco45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die technisat wordt volgens mij door KAON gemaakt.

Ik heb de KAON 660 sinds kort voor 150 euro, vraag is alleen of

hij een abo van kanaal slikt. Dat geldt ook voor die Technisat.

Misschien 2 660's een idee voor die prijs?

660 is er ook met embedded conax.......

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Remco45

Dank voor de suggestie, zal eens zoeken of de beeldkwaliteit goed uit de testen komt.

 

Hoe zijn de ervaringen m.b.t. de SD-beeldkwaliteit van de Technisat HD S2? Ik heb nu een Topfield 4000PVR en hoop dat de Technisat beter is.

 

Groet,

Remco45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelende van kanaal is dat die alleen SD aanbieden.

Nu was mijn afweging van aanschaf van het origineel dat hij z'n oude reputatie hoog houd en dat vanwege te weinig echte HD content (niet alles is SD of zelfs HD content uitgezonden).

De 660 laat duidelijk op de bewuste HD en SD kanalen het verschil zien. Ik betaal dus leergeld effe. Officieel zou deze een embedded conax moeten hebben vlgs de aanduiding maar ik zie slechts 2 CI slots die hij ook meldt in de firm. Als ik hem openschroef zal ik zien dat de embedded voor deze prijs is weggelaten voor deze grote retailer. In europa wel in omloop met de bewuste conax embedded. 660 doet echte 1080i en de beeldkwaliteit is top. En dan is er nog die Humax. 660 pas gekocht na 1 uur zelf spelen in de winkel. Begrijp niet waarom hij door niet KAON bezitters afgekraakt wordt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KAON KSC N660 H2 (twin met 160 GB disk)

Zie dat alle combos met DVB-T en kabel er ook zijn.

Dagprijs v.a. ca 160 euro en dat googlen jullie zelf maar.

Geen connecties met shops helaas.

 

Technisat begint te schermen met

USB PVR Funktionalität dus geen HD van zoveel Gig nodig.

Gewoon via een firm upgrade ..........

Effe kijken wat Kaon gaat doen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier is de kogel intussen door de kerk.

Heb een Technisat HD S2 Plus gekocht... Ik ben heel erg tevreden over de beeldkwaliteit! supergoed!! Allen blijkt de software niet 100% stabiel te zijn als je een poos zit te zappen en te zoeken in diverse menu's... dan hangt hij... Kijk je gewoon dan loopt alles prima! De embedded Conax kaartlezer werkt prima!

Hij is aangesloten op 2 schotels, de ene op Thor voor de Zweedse tv en de andere staat op Astra 19 oost ivm de Duitse zenders en later als het me lukt een kaart te bemachtigen, ook voor de Oostenrijkse zenders...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...