Ga naar inhoud

HP NX8220 doet niets meer.

Aanbevolen berichten

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Hoi,

Ik heb hier een HP NX8220 die zins gisteren helemaal niets meer doet.. In zoverre hij gaat wel aan, laat ook de leds van Capslock en Numlock wel even oplichten en dat was het..

Echter zit ik in twijfel.. Hij is wat te heet geweest dus het zou de CPU kunnen zijn.. Maar naar mijn mening als die defect zou zijn dan zou hij ook niet meer op die twee leds reageren (of heb ik dat fout?). Ik heb ook al zitten denken aan de GPU , maar dan zou de laptop gewoon door moeten starten zonder beeld (fout?)

Gr Ronald

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Hij is wat te heet geweest dus het zou de CPU kunnen zijn

Dat kan idd..

Citaat:
Maar naar mijn mening als die defect zou zijn dan zou hij ook niet meer op die twee leds reageren

Volgens mij kunnen de leds wel aan want het keyboard heeft een andere chip in gebruik.

Citaat:
Ik heb ook al zitten denken aan de GPU , maar dan zou de laptop gewoon door moeten starten zonder beeld (fout?)

Fout.. voor een gedeelte dan. Als de GPU of CPU "gewoon" kapot is dan kan je gelijk hebben. Maar 9 van de 10x zit er een sluiting in een chip waardoor je voeding gesloopt wordt of niet opstart.

Meet eens rond de GPU de ontkoppel condensatoren met een ohm meter. Haal wel de CPU eruit want deze kan een foute meting geven.

Geven 1 of meerdere condensators sluiting aan dan is het einde oefening. Of je moet tijd,geld en zin hebben om een BGA chip te vervangen.

Geeft de laad indicatie wel wat aan? Brandt die?

Ik heb hier van de week een acer onderzocht en die startte niet op maar de powerbutton led ging wel aan. Aslof hij op wilde starten. Maar daar is de GPU kort gesloten dus behalve de aan/uit knop geen reaktie.

Of een led brandt of niet is dus niet altijd een goeie indicatie.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

De laad indicatie brand wel de power led gaat ook wel aan de HD etc starten ook wel op echter start hij windows niet door (zo aan de led van de HDD te zien) en het beeld blijft zwart.

• 1 maand later...
Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Zonder CPU reageerd de laptop exact het zelfde , dus zal het dan toch de CPU zijn? Plus zo met de vingers te voelen worden de chipset en de GPU keurig op temperatuur..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen