Ga naar inhoud

Informatie Modem Tele2 VOIP internet bellen Wifi

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Hoe, en of waar kom ik er achter welk merk en type modem Tele2 gebruikt voor internet VOIP telefoon en Wifi.

Zij zijn zelf niet zo scheutig met deze info.

Geplaatst:

Modem is een Samsung en wordt dacht ik door een monteur van Tele 2 geinstalleerd.

post-5163-1318260222,102_thumb.jpg

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Is er meer over deze modem bekend, zoals de infrastructuur

Zijn er meerdere VOIP accounts mogelijk.

Ondersteund deze modem en Tele2 ook T 38 protocol

Geplaatst:

Nee, nee, nee en nee.

Koop / gebruik je eige spullen, dat tele2 ding in DMZ zette en gaan met die banaan.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Maar ik heb begrepen, dat Tele2 alleen zijn eigen modem ondersteund, dus eigen spullen kopen lijkt mij zinloos.

Of zijn er toch mogelijkheden, en zo ja welke ??

Geplaatst:

Je snapt er weer geen bal van... het tele2 modem blijf je gebruiken want dat kan niet anders, door gebruik te maken van dit modems DMZ mode zal dit modem alleen als doorgeefluik functioneren, hierachter komt je eigen spul(waar dan ook een firewall in zit), lees ook eens:

DMZ

Firewall

En

Google info

Eerste link.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Oké WPW, ik had dat niet goed begrepen.

maar zoals je aangeeft kun je dus na die modem van alles hangen, zoals een VOIP adapter.

Nu is het mij duidelijk, bedankt daarvoor

Geplaatst:

Hou het simpel, het kost wel wat meer maar dan heb je ook wat. Z'n beetje elke ISP modem heeft een DMZ mode, dus als je straks naar een ander gaat is het veel eenvoudiger aangezien alles erachter al van jou is met instellingen onafhankelijk van de ISP. Zorg er wel voor dat de router die je achter het modem zet een firewall heeft, vanaf je eigen router sluit je alles aan tot en met grootmoeders aanrecht.

Geplaatst:

Davolink DV-201

Davolink DV-2020

Zoek maar op google en misschien ;-) DMZ is hier de enige oplossing voor mensen met originele firmware

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen