gozuhr Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Gister ook de nieuwe kaart ontvangen. De brief vermeld dat de kaart wissel 9,95 gaat kosten. Ik vind dit een vreemd iets, betalen voor iets waarom je niet gevraagd hebt. Vraag me af of dit mag? Heeft iemand al ervaring hiermee? De antwoordt coupon bevat twee keuzes, eenmalige machtiging 9,95 + 3 maanden gratis entertainment (minus film) of Familie pakket aanbieding. Wat als ik niets terugstuur? Aangezien mijn nieuwe kaart nog niet aan mijn naam gekoppeld is moet ik wel bellen/mailen of andere manier moeten aktiveren (geen vraag). Zal linksom of rechtsom dus vast geld gaan kosten.
Eduard07 Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Origineel bericht van: gozuhr Aangezien mijn nieuwe kaart nog niet aan mijn naam gekoppeld is moet ik wel bellen/mailen of andere manier moeten aktiveren (geen vraag). Zal linksom of rechtsom dus vast geld gaan kosten. Ik zou bellen en zeggen wat je nu ook zegt.En dat je overdonderd bent. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
rommelaar Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Of je verplicht bent dit te betalen kan ik niet uit het schrijven opmaken.Maar CD geeft er in ieder geval wel iets voor terug. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast rhodi Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Ik vind het vreemd dat je hiervoor moet betalen. Wat als ze dit volgend jaar weer doen, ga je dan weer betalen?? Ik heb de nieuwe kaart nog niet binnen en weet dus niet of ik ook moet betalen maar ik ben dit niet van plan. Zij gaan iets veranderen en dat mag ik dan betalen. Als ik ook moet betalen stuur ik een mail met de ingescande brief van CD naar Radar en naar Kassa en hoop dat meer mensen dit dan doen. Voor mij is dit iig de welbekende druppel want ik ga dan weer terug naar de kabel.
Moderator wiz Geplaatst: 5 april 2009 Moderator Geplaatst: 5 april 2009 Ik heb ook een nieuwe kaart gekregen, en ook ik mag 9.95 betalen aan CD. Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd inclusief een abonnements wijzigings formulier. Uitgaande van het recht wat je hebt indien een provider extra kosten buiten het reguliere abonnement in rekening brengt je onmiddellijk je abonnement kan opzeggen heb ik dat dan ook maar gedaan. Dan maar geen nederlandse commerciele zenders meer op tv hier, eens kijken of ik echt wat mis. Zo ja dan neem ik wel een digitenne abonnementje voor de nederlandse commercielen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
oordopje Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Mag het misschien niet zeggen , maar misschien kun je het beste zeggen dat je je kaart verloren bent dan krijg je als het goed is een gratis nieuwe, aangezien deze bij de meeste pakketten verzekerd is. Het is toch eigenlijk van de gekke dat je voor een kaartwissel 10 euro moet betalen, omdat CD dat zo nodig vindt.
Gast 1664 Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Ik ben geen jurist, maar ik denk dat consumenten een goede kans maken als men dit aanvecht: - De consument krijgt geen meerwaarde. - De consument heeft reeds ( periodiek) betaald. - De kosten voor de kaartwissel zijn voor CD goed voorspelbaar en CD moet dus gewoon een gereserveerd potje geld klaar hebben liggen voor een kaartwissel. ( normaal ondernemerschap) - Een consument weet niets van mogelijke toekomstige beveiligingsproblemen en kan daar dus geen rekening mee houden. - CD mag de consument niet laten opdraaien voor hún defecte beveiliging. - CD moet de kosten claimen bij de leverancier van de defecte beveiliging. ( mogelijk gebeurt dat ook en is het gewoon een melkkoetje) - De consument is niet in staat om, en wordt door CD niet in staat gesteld om, te beoordelen of de in rekening gebrachte kosten wel redelijk zijn. - De consument is ten tijde van het aangaan van het contract met CD niet op de hoogte gebracht van deze mogelijke toekomstige extra kosten. Rechters kiezen heel snel de kant van de consument wanneer de tegenpartij over meer kennis beschikt dan die consument. CD weet van tevoren dat er ooit een kaartwissel nodig zal zijn, de consument niet. In mijn optiek: appeltje-eitje.
hobsat Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Ik denk dat t niet verplicht is want een bijdrage geven lijkt me iets wat je vrijwillig doet, je wordt beloont als je t wel doet. Er staat niets in de brief wat de gevolgen zijn als je t niet doet. Deze jongen doet er niets mee, heb er niet om gevraagd. GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Littlesat Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Citaat: - De consument krijgt geen meerwaarde. Is niet waar, want je krijgt de eerste drie weken allen en vervolgens als je die 9.95 betaald 3 maanden lang het Entertainmentpakket(!). Ondanks dat blijven we dit uiteraard vreemd zaken doen maar als je het nuchter bekijkt is het toch niet slecht 3 weken alles en 3 maanden entertainment... Niet?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast thomas999 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Inmiddels de nieuwe kaart ontvangen In de brief staat een verzoek om 9,95, die ze dan, als je daar toestemming voor geeft, zullen incasseren. Je bent dus helemaal niet verplicht om die bon op te sturen.
vincent1971 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: - De consument krijgt geen meerwaarde. Is niet waar, want je krijgt de eerste drie weken allen en vervolgens als je die 9.95 betaald 3 maanden lang het Entertainmentpakket(!). Ondanks dat blijven we dit uiteraard vreemd zaken doen maar als je het nuchter bekijkt is het toch niet slecht 3 weken alles en 3 maanden entertainment... Niet?? Heb er niet om gevraagd. Dus ik bekijk het nuchter en dus ik vind het niets. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
gozuhr Geplaatst: 6 april 2009 Auteur Geplaatst: 6 april 2009 Voor alle duidelijkheid, ik heb een basis pakket. Iedereen met een hoger pakket schijnt de kaart "gratis" te krijgen. Ben daarom erg benieuwd of iemand die in februari al de wissel heeft gehad, niet heeft betaald via de coupon, problemen heeft ervaren, of deze wellicht nog te verwachten zijn (zie andere draadjes over activatie nieuwe kaart).
Johan45 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Ik weet wel van een recratie pakket welke geen vergoeding heeft betaald. De kaart werkt nog steeds.! En van iemand met een Set Top Box pakket weet ik dat er geen vergoeding wordt/is gevraagd. Vult u rustig aan !!!
oordopje Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Origineel bericht van: Johan45 En van iemand met een Set Top Box pakket weet ik dat er geen vergoeding wordt/is gevraagd. En dat stoort me dus, iemand met een basispakket betaald op jaarbasis stukken meer en zou wel moeten betalen voor een kaartwissel.....
Gerard 76 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Precies. Alleen mensen met een basispakket wordt gevraagd om 9,95 te betalen. Volgens mij staat nergens dat het moet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen