Gast aart44 Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Origineel bericht van: alex vd sluijs Ik vraag me alleen nog af of het nog mag 2 jaarscontracten. In ieder geval mag je vanaf 1 juli per maand opzeggen, nadat er een jaar is verstreken. Is dat dan niet in strijd met 2 jaarscontracten? Lijkt me een nieuw draadje waard. Ja dat mag ze geven er toch hardware bij bij GSM toestellen mag het ook. Overigens de twee jaars contracten gelden momenteel alleen voor het Familie HD en Entertainment HD pakketten de rest is gewoon een jaar.
qompaqniet Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Vandaag nieuwe kaart ontvangen. Basis pakket Jammer zoals zovelen al voor mij noteerden, dat er om een bijdrage wordt gevraagd. Is een probleem voor de aanbieder, om zijn beveiliging optimaal te maken en niet voor de klant. Maar ja, een monopolist kan deze onzin uithalen. Voor mij hier weinig alternatief. Digitene, hier in het buitengebied op de kroon van zeeland is slecht en Zeelandnet kabel, kost waarschijnlijk €100 per meter dus ook geen alternatief. Verder alle zenders inclusief sport 1, behalve Film 1,2,3 etc Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm TriaxSamsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)
Littlesat Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Per 1-4 zijn de voorwaarden gewijzigd. Hierdoor heb je zover ik het nu kan begrijpen 3 keuzes. 1. 9.95 betalen, niet zeuren en 3 maanden genieten van het entertainmentpakket 2. De upgrade naar Family pakket aanbieding accepteren 3. Vanwege het eenzijdig wijzigen van de voorwaarden je abonnement bij CanalDigitaal per direct opzeggen (dit is de brief die de OPTA dwingt). Dus het is 1,2 en bij 3 heb je de volgende keuzes. 1. Indien mogelijk (terug) naar de kabel en meer dan 16 Euro per maand gaan betalen voor een gelijkwaardig (analoog) pakket. 2. Indien mogelijk overstappen naar KPN-Digitenne en iets slechtere beeldkwaliteit accepteren (tja dat lijkt me dan een goede en is nog 2 Euro goedkoper per maand) 3. Geen TV meer kijken of alleen nog maar naar FTA zenders en Nederland 1,2 en 3. 4. Niet betalen en het er op aan laten komen. Zelf heb ik geen last van dit probleem maar voor de mensen met het Basispakker vindt ik deze 9.95 maatregel echt belachelijk(!!!) CDS schaam je(!!!) Wat moet het nog worden als de SetToppers een nieuwe kaart krijgen of de Standaardpakketters? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Je kan ook de brief van CanalDigitaal even afwachten. Dan ben je bekend met de inhoud, en naar gelang de inhoud, kan je dan alsnog een besluit nemen. Persoonlijk verwacht ik dat CanalDigitaal er niet voor kiest Basis en SetTopBox abonnees te verliezen. Vult u rustig aan !!!
Neptunus Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: qompaqniet Vandaag nieuwe kaart ontvangen. Basis pakket Jammer zoals zovelen al voor mij noteerden, dat er om een bijdrage wordt gevraagd. Is een probleem voor de aanbieder, om zijn beveiliging optimaal te maken en niet voor de klant. Maar ja, een monopolist kan deze onzin uithalen. Voor mij hier weinig alternatief. Digitene, hier in het buitengebied op de kroon van zeeland is slecht en Zeelandnet kabel, kost waarschijnlijk €100 per meter dus ook geen alternatief. Verder alle zenders inclusief sport 1, behalve Film 1,2,3 etc Als je niet of nauwelijks een alternatief hebt is CDS zo slecht nog niet, ik moet er niet aan denken dat ik bijvoorbeeld alleen digitenne zou kunnen ontvangen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast m.boretti Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Zie hierbij antwoord van CDS: Geachte heer M BORETTI, Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail. De administratiekosten van 9.95 euro, die worden gevraagd voor de nieuwe kaart, zijn geen verplichte bijdrage. Dit bedrag is pas verplicht als u mee zou willen doen met de vrijblijvend actie, drie maanden gratis het Entertainmentpakket. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.canaldigitaal.nl/vragen Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op www.***geen-reclame*** Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal
Alventali Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Met andere woorden. 3 maanden gratis entertainment pakket. Had moeten zijn 3 maanden het entertainment pakket voor maar € 9,95 Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
John van Dreumel Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: m.boretti De administratiekosten van 9.95 euro, die worden gevraagd voor de nieuwe kaart, zijn geen verplichte bijdrage. Dit bedrag is pas verplicht als u mee zou willen doen met de vrijblijvend actie, drie maanden gratis het Entertainmentpakket. Dat lijkt mij voor eens en voor altijd helder. Je mag, maar moet niets betalen. Over en sluiten maar. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Johan45 Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: John van Dreumel Origineel bericht van: m.boretti De administratiekosten van 9.95 euro, die worden gevraagd voor de nieuwe kaart, zijn geen verplichte bijdrage. Dit bedrag is pas verplicht als u mee zou willen doen met de vrijblijvend actie, drie maanden gratis het Entertainmentpakket. Dat lijkt mij voor eens en voor altijd helder. Je mag, maar moet niets betalen. Over en sluiten maar. Dit maakt mij ook heeeeeeeel erg nieuwsgierig naar de inhoud van de brief welke CanalDigitaal moet versturen van de OPTA naar aanleiding van de kaartwissel en de gevraagde 9,95 voor de nieuwe kaart. Vult u rustig aan !!!
pch Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: Johan45 Origineel bericht van: John van Dreumel Origineel bericht van: m.boretti De administratiekosten van 9.95 euro, die worden gevraagd voor de nieuwe kaart, zijn geen verplichte bijdrage. Dit bedrag is pas verplicht als u mee zou willen doen met de vrijblijvend actie, drie maanden gratis het Entertainmentpakket. Dat lijkt mij voor eens en voor altijd helder. Je mag, maar moet niets betalen. Over en sluiten maar. Dit maakt mij ook heeeeeeeel erg nieuwsgierig naar de inhoud van de brief welke CanalDigitaal moet versturen van de OPTA naar aanleiding van de kaartwissel en de gevraagde 9,95 voor de nieuwe kaart. Is die inhoud nog niet bekend dan? Ik bedoel: die brieven zijn nog niet verstuurd en/of niemand hier op het forum heeft die brief al ontvangen? Gr. Paul.
knol Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 ook aan deze kant bericht gehad,zoals iedereen: Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail. Onze excuses voor de onduidelijkheid. De 9.95 euro bent u niet verplicht te betalen aangezien u het Standaard-Pakket heeft Dat zegt genoeg,ma ja er zijn er zat die wel betaald hebben,zonde die onduidelijkheid,had niet gehoeven. Dreambox 7000s draaibaar
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ze maken het er niet duidelijker op, de brief die ik zojuist binnen kreeg staat hier: BRIEF CD Hierin staat de passage: Citaat: Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen Zoals zij het nu stellen is: als je het niet bevalt dan rot je maar op! Kunnen de boeven nu niet gewoon schrijven: Wij zouden het op prijs stellen als u bij zou willen dragen in de verwerkingskosten, dit is echter niet verplicht. Zo moeilijk is dat toch niet?
pch Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Maar dit is jouw 1e brief voorzien van je nieuwe smartcard zoals ik het zie, toch? Niet een herinnering voor mensen die de 1e brief al hebben gehad met hun nieuwe smartcard maar geweigerd hebben te betalen. Ik dacht nl. dat er voor die mensen een nieuwe brief zou komen. Nu lijkt het alsof ze de 1e brief aan mensen gewoon hebben aangepast, zo'n brief hebben de meesten hier dus nooit als 1e brief gekregen en ben benieuwd of ze nog een dergelijke brief (met de mogelijkheid om gewoon op te zeggen) gaan sturen. Vind het eerlijk gezegd best moeilijk als ik nu nog een 2e brief krijg waarin ze stellen dat ik toch echt die €9,95 moet gaan betalen of anders moet opzeggen of op zwart ga.. Kabel wil ik niet en digitenne al helemaal niet, vind satelliet best ok, maar ze moeten me niet een nieuwe kaart in de maag splitsen die ik gekocht heb voor €79,95 (!) die ik dan nog eens voor €19,95 moest activeren en dan met het basispakket waar de garantie voor diefstal en schade van het stb-pakket gewoon inzit nu laten betalen! Gr. Paul.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik heb zojuist de klantenservice dan ook een mail gestuurd met onderstaande tekst: Origineel bericht van: Bericht aan Klantenservice Canal Digitaal Vandaag heb ik van u de nieuwe smartcard ontvangen waarbij u ook een eenmalige bijdrage vraagt van € 9,95. Tevens stelt u dat, indien ik het niet eens ben met deze kosten dat ik dan binnen 4 weken kosteloos kan opzeggen. Begrijp ik uit deze passages dat ik VERPLICHT ben om deze € 9,95 te betalen of anders mijn abonnement MOET beëindigen, c.q. beëindigd zal worden van uw zijde. Of is deze bijdrage een VRIJWILLIGE bijdrage waarvoor ik in ruil dan 3 maanden het entertainmentpakket kan ontvangen. Graag wil ik dus antwoord/duidelijkheid op de vraag of deze bijdrage vrijwillig (doch gewenst) is en ALS ik deze bijdrage niet wens te betalen dat dan mijn abonnement gewoon doorloopt zoals nu op het basispakket? We wachten wederom in spanning af
W3ird_N3rd Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik heb vandaag dezelfde brief ontvangen, maar de klantenservice is niet bereikbaar: Citaat: Service tijdelijk niet beschikbaar, probeert u het later opnieuw So much vwb de klantenservice. Morgen probeer ik ze dan wel een mailtje te sturen. Mijn voorlopige strategie: niet betalen en kijken of ze het lef hebben om een herinnering te sturen. Als ze er echt op staan betaal ik die €9,95 wel, en tegelijk verpats ik mijn smartcard dan. Toch zonde voor CDS, ze verdienen nu bijna €120/jaar aan mij, willen ze dat op het spel zetten door onterecht een tientje te proberen te innen? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen