martin52 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Vandaag heb ik eenzelfde brief gehad, maar lees hem nou eens goed. Nergens staat er dat, bij niet betalen, je abonnement wordt opgezegd. Graag vagen wij..... in plaats van: indien u niet binnen x termijn betaald dan... Het zinnetje: "Wilt u naar aanleiding van de bijdrage in de verwerkingskosten uw abonnement beëindigen dan kunt u dit kosteloos doen door ons, binnen 4 weken na dagtekening van deze brief, per brief te informeren" is een standaard zin. Deze conditie geldt altijd als de verkopende partij de voorwaarden van een contract eenzijdig wijzigt.
ikky Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Ik heb de herinnering na 3 keer aandachtig lezen ook maar richting rechthoekig archief gedirigeerd. Ik blijf het een rare manier van doen vinden en had eerlijk gezegd de "herinnering" niet verwacht. CD zal wel gedacht hebben er zijn vast genoeg mensen die er wel in trappen als we ze een herinnering sturen.
martin52 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Inderdaad. Dat zegt dus heel veel over de ethiek van Canal Digitaal.
Gast wanderer Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 je hebt die herinnering toch nooit ontvangen....? laat ze dat maar eens bewijzen....
martin52 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Ja maar dat is moeilijk hard te maken; de eerste brief werd namelijk samen met de smartcard verstuurd. Juridisch is de bijdrage natuurlijk niet staande te houden. CD stuurt op eigen initiatief een andere kaart, die functioneel precies hetzelfde doet als de oorspronkelijke kaart en gaat daar vervolgens extra geld voor vragen. Er is geen rechter die dat goekeurt
Gast Agent Mike Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 ook hier een herinnering gekregen.. ik betaal echt niet. het probleem waarom canaaldigitaal over moet stappen op een nieuwe seca, is niet mijn probleem. ik kon vroeger ook prima kijken met seca2 kaart. wat is dan mijn voordeel met een seca3 kaart? niets, dat canaaldigitaal die kaart moet vervangen om zwartkijken tegen te gaan. daar heb ik geen boodschap aan. ik vraag me echter af, is er niemand lid van de consumentenbond hier? ik denk dat ze daar misschien wel geïnteresseerd in zijn..
Alventali Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Ik heb de brief nog niet binnen. Maar als ik 'm krijg gaan ze bij mij de deur uit. Ik heb hier toch al internet, telefonie en digitale tv via de kabel. En heb voor het zelfde geld ( minder zelfs) wat ik nu voor CD betaal een tweede kabelbox PVR in huis staan. De vrije zenders pik ik dan alsnog wel via de satelliet. Helaas kunnen vele kijkers via de satelliet niet zonder CD En hebben de mogelijkheid niet om op te zeggen. En daar word handig misbruik van gemaakt. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
MFX2000 Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Ook hier gisteren een brief ontvangen. Mijn mening was dat deze 'bijdrage' vrijwillig was. Je zou als dank namelijk dan iets langer wat extra zenders zien. In die zenders was ik al niet geinteresseerd (anders had ik wel een hogere abo genomen) dus heb ik de brief in het ronde archief geplaatst. Kan alleen niet eruit halen wat er gebeurd als je niet betaald. Mag CD dan vanuit hun kant het abonnement opzeggen ?? Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
GNcontrol Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Dat zullen ze echt niet doen, want dat zijn hun inkomsten. Ook ik betaal niets.... Ik heb het bedrijf al genoeg gespekt met die veel te dure smartcards ! En verder gebeurt er echt niets......... Ondertussen zijn er een hoop mensen die toch "vrijwillig" een tientje hebben betaald, en da's voor CD gewoon weer mooi meegenomen. GNcontrol
Gast m.boretti Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Ik zal de mail nog een keer plaatsen, ik had het geloof ik al een keer eerder gedaan, maar alla: Geachte heer M BORETTI, Bij deze bedanken wij u voor uw verzonden E-Mail. De administratiekosten van 9.95 euro, die worden gevraagd voor de nieuwe kaart, zijn geen verplichte bijdrage. Dit bedrag is pas verplicht als u mee zou willen doen met de vrijblijvend actie, drie maanden gratis het Entertainmentpakket. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website: ********** Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.******* Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op www.******* Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal
CB1 Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Origineel bericht van: m.boretti Ja, Ja, die brief heb ik ook gehad, en om erger te voorkomen de machtiging opgestuurd. Daarna mail ontvangen van CDS, en ook telefonisch, dat de machtiging niet verplicht was geweest en niet geind zou worden. Mooi dom, Deze brief heb ik ook gehad en verscheurd. Vervolgens contact met cds opgenomen en die vertelden dat ik niet hoefde te betalen. Wat ik overigens toch niet van plan was. Gr Cb1
Gast m.boretti Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Tja, het was natuurlijk wel een verwarrende situatie. Brieven van CDS waarin toch wel gesuggereerd werd, bij niet betalen dat er dan problemen zouden komen, en aan de andere kant telefonistes die zeggen dat er niet betaald hoeft te worden. Daarom heb ik de weg van de minste weerstand gekozen en de machtiging opgestuurd, maw afgesloten word ik niet. Nu de rechtvaardiging van de machtiging: ik heb de consumentenbond en stichting consuwijzer geconsulteerd. Het antwoord van beiden in mail gestuurd naar CDS, en daarna de verzekering gekregen dat de machtiging niet wordt geind.
Marco275 Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik begrijp niet waarom dit draadje nog steeds doorgaat, ik heb hier nu al meerdere malen duidelijk kunnen lezen dat het om een vrijwillige bijdrage gaat. Als er nu nog mensen zijn die denken dat ze moeten betalen dan verdienen ze het ook dat ze dat bedrag kwijt raken, voor straf!
Gast vwbeetle Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Gisteren mijn nieuwe smartcard ontvangen, echter geen brief erbij aangaande het overmaken van 10 euro. Onderstaand abbo: Familie + thema.
hobsat Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Wilt u naar aanleiding van de bijdrage in de verwerkingskosten uw abonnement beëindigen dan kunt u dit kosteloos doen door ons, binnen 4 weken na dagtekening van deze brief, per brief te informeren. Feitelijk Duidelijke taal. Of 9,95 betalen OF abonnement opzeggen(!) Dit was ook m'n eerst reactie, heb de brief vandaag nu ook gehad. en de laatste regel van deze brief..."Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat deze onduidelijkheid veroorzaakt heeft" hebben die waterkoppen het dan nog niet door dat ze nog steeds onduidelijk zijn? of zijn ze idd duidelijk dat ze de basis abbo's liever kwijt zijn. owja ze vermelden ook maar ff dat de basis ook weer duurder wordt met €0,45 GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen