Gast funsat Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 En toch krijg ik hier een betalingsherinnering nieuwe smartcard. "Uit onze gegevens blijkt dat we uw eenmalige machtiging voor dit bedrag nog niet hebben ontvangen. Wellicht is dit aan uw aandacht ontsnapt. Graag vragen we u met onderstaande machtiging dit bedrag alsnog te voldoen".
hobsat Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Origineel bericht van: funsat En toch krijg ik hier een betalingsherinnering nieuwe smartcard. "Uit onze gegevens blijkt dat we uw eenmalige machtiging voor dit bedrag nog niet hebben ontvangen. Wellicht is dit aan uw aandacht ontsnapt. Graag vragen we u met onderstaande machtiging dit bedrag alsnog te voldoen". Dito hier, vandaag ook een herinnering gehad, ze dringen zich aardig op met die "bijdrage". GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
pgeersen Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Na lang wachten is de 9,95 bij mijn automatische maandelijkse incasso opgeteld maar heb dit laten storneren. Nu moet ik de 10,50 wel weer betalen.
Littlesat Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Citaat: Na lang wachten is de 9,95 bij mijn automatische maandelijkse incasso opgeteld maar heb dit laten storneren. Nu moet ik de 10,50 wel weer betalen. Je hebt met het opsturen van die kaart toestemming gegeven en ook een handtekening gezet. Je kunt dit zien als een soort contract. Je krijgt hiervoor ook service, namelijk 3 maanden lang het themapakket. Dus storneren kan wel, maar je blijft volgens het contract (het opgestuurde kaartje) wel die 9.95 verschuldigd(!!!) Ik zou nu niet zeuren, want je kunt 3 maanden "genieten" van meer zenders en dat voor nog geen 3.32 euro per maand extra ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
oordopje Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: Littlesat Ik zou nu niet zeuren, want je kunt 3 maanden "genieten" van meer zenders en dat voor nog geen 3.32 euro per maand extra ;-) Sorry, maar dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik heb toch niet gevraagd voor een nieuwe smartcard. Dat je daar tijdelijk wat extra kanalen voor terugkrijgt, leuk, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan. Daar komt nog bij, waarom worden deze kosten afgewenteld op de mensen met basispakket en niet op de mensen met settop pakket. In mijn ogen, allemaal betalen voor upgrade of niemand, maar niet op deze manier. Ga dus ook niet betalen. BTW Vandaag ook herinnering gehad, maar in de brief wordt niet gerept over de 3 maanden extra kanalen die je zou krijgen (actie liep ook maar tot bepaald datum). Dan is er al helemaal geen reden om te betalen.
Terradon Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Precies het zelfde, heb die brief ook gehad en is wederom een vraag......gelijk verscheurd Wat meerdere mensen schijnen te vergeten is dat we een contract met CD hebben afgesloten dat houd oa. in dat wij een betalingsplicht hebben voor het afgesloten contract en CD een leverings plicht ten aanzien van dat contract. CD kan dus niet als je aan je betaalings verplichtingen ten aanzien van dat contract houd CD je kaartje zomaar mag uitschakelen. Nu zij om bedrijfstechnische redenen hebben gemeend iets te veranderen is dat een ondernemers risico voor CD. Stel dat de nieuwe kaart na een week weer gehackt word en na zeg een maand weer........moeten we dan weer betalen.....waar en wanneer is er een grens en door wie word die bepaald.... een contract is toch een door twee partijen overeengekomen overeenkomst en kan dus niet eenzijdig worden veranderd......dan is er sprake van het openbreken van het contract en dienen er voor een vervolg van het contract nieuwe voorwaarden te worden overeengekomen.... en dat is in deze namelijk niet het geval, je behoud je huidig contract maar MAG meebetalen voor de nieuwe kaart....als je niet wil betaal je gewoon niet> Groetjes.........
Gast philisatter Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: Terradon Stel dat de nieuwe kaart na een week weer gehackt word en na zeg een maand weer........moeten we dan weer betalen.....waar en wanneer is er een grens en door wie word die bepaald.... een contract is toch een door twee partijen overeengekomen overeenkomst en kan dus niet eenzijdig worden veranderd......dan is er sprake van het openbreken van het contract en dienen er voor een vervolg van het contract nieuwe voorwaarden te worden overeengekomen.... en dat is in deze namelijk niet het geval, je behoud je huidig contract maar MAG meebetalen voor de nieuwe kaart....als je niet wil betaal je gewoon niet> Groetjes......... Hmmmm, Mee eens. Binnen afzienbare tijd worden onze bankpasjes ook vervangen. Dit is ook een kwestie van beveiliging. Ik ga ook nix betalen!
ArsLP Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Datum: 28 mei 2009 Onderwerp: Betalingsherinnering nieuwe smartcard Abonneenummer:XXXXXXXX Geachte Heer, mevrouw XXXXXXX Weet u het nog? Door uw oude smartcard te vervangen voor de nieuwe, blijft u ook de komende jaren kijken naar uw favoriete programma`s. En de kans is groot dat u tijdens de extra kijkperiode van 3 weken nog meer leuke zenders ontdekt. Met het vervangen van alle smartcards zijn hoge kosten gemoeid, waarbij CanalDigitaal voor trouwe klanten zoals u, het overgrote deel van de kosten voor haar rekening neemt. Van u vragen we uitsluitend een bijdrage in de verwerkingskosten, á € 9,95. Uit onze gegevens blijkt dat we uw eenmalige machtiging voor dit bedrag nog niet hebben ontvangen. Wellicht is dit aan uw aandacht ontsnapt. Graag vragen we u met onderstaande machtiging dit bedrag alsnog te voldoen. Hebben uw machtiging en deze brief elkaar gekruist, beschouwd u deze brief dan als niet verstuurd. Het is dus niet nodig om uw machtiging opnieuw op te sturen. Met vriendelijke groet, CanalDigitaal Klantenservice. Geachte CanalDigitaal, Ik beschouw uw brief als niet verstuurd en ik ga met die € 9,95 die ik u niet toestuur lekker een biertje drinken op de Grote Markt in Groningen. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Leo.
Gast m.boretti Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Tja Arslp, met de prijzen in de horeca zal je wel niet veel pilsjes kunnen drinken van die 9,95. Maar even alle gekheid op een stokje. Bij de kaartwisseling heb ik CDS gebeld en te horen gekregen dat die 9,95 een verzoek was en zeker geen verplichting. Voor alle zekerheid heb ik dit opgenomen. Tot mijn stomme verbazing ontvang ik gisteren ook die brief van CDS, met de vermelding dat er een bijdrage voor uitsluitend de verwerkingskosten wordt gevraagd. In de brief wordt gesteld dat door de nieuwe kaart en de bijdrage van 9,95 de komende jaren naar mijn favoriete (?) programma's gekeken kan worden. Ik proef hier toch ook een beetje uit dat als de bijdrage niet betaald wordt, dat ik dan de komende jaren niet meer naar mijn favoriete (?) programma's meer kan kijken. Of zie ik het verkeerd?
Gast m.boretti Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Zie hierbij brief gestuurd aan CDS: Dronten, 30 mei 2009 Geachte Canaal Digitaal, enige tijd geleden heb ik van ue en nieuwe smartkaart mogen ontvangen met het verzoek voor een bijdrage van 9,95 euro voor de nieuwe kaart. Ik heb u onmiddelijk gebeld en aangegeven dat de nieuwe kaart niet op mijn verzoek vervangen is. Dit gesprek heb ik laten opnemen! Als u een nieuw coderingssysteem wil invoeren is dat uw zaak. Ik heb hier niet om gevraagd en bezie dit ook als een bedrijfsrisico aan uw kant. Van de dame van de klantenservice heb ik te horen gekregen dat de bijdrage een verzoek is, en niet een verplichting. Als ik niet zou betalen zou er verder niets gebeuren. Toch ontvang ik gisteren een brief met bijgevoegd een machtiging voor wederom dit bedrag van 9,95 euro. Ook proef ik uit uw brief, dat als de eigen bijdrage niet betaald zou worden, dat er in de toekomst niet meer gekeken zou kunnen worden naar de kanalen die door u verspreid worden. Gaarne uw reactie. Hoogachtend. M. Boretti
Gast wanderer Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Is er onder ons niemand die lid is van een consumentenorganisatie oid die daar eens advies kan vragen hoe te handelen met deze vraag om een bijdrage in de kosten?
Gast m.boretti Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Ik zal dinsdag a.s. de consumentenbond en de Stichting Consuwijzer eens bellen, want ik wil voorbereid zijn op het gene dat CDS nog zal gaan doen. Want, zo vrees ik, is men aardig volhardend bij CDS.
Gast m.boretti Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 De volgende vraag heb ik zojuist voorgelegd aan Consuwijzer: Canaal Digitaal veranderd van codering en stuurt mij een nieuwe smartkaart en een machtiging van 9,95 euro voor bijdrage in de kosten. Ik heb echter niet gevraagd om een nieuwe kaart en nieuwe codering. Kan CD mij verplichten dit te betalen? Ben benieuwd wat de reactie is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen