Gast m.boretti Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 En het, voorlopige, antwoord: Geachte heer, mevrouw, ConsuWijzer heeft uw bericht in goede orde ontvangen. Wij streven er naar u binnen zes werkdagen antwoord te geven. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, ontvangt u een casenummer dat u kunt gebruiken voor eventueel verdere correspondentie. Uw casenummer is: ******** Hartelijk dank voor uw bericht en uw medewerking. Met vriendelijke groet, Mw. ************ Hoofd ConsuWijzer Praktisch advies over uw rechten als consument Postbus 1031 2260 BA Leidschendam (T) 088 - 070 70 70
Terradon Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Heb hier ook al een paar keer inhoudelijk op de betreffende brief gereageerd en heb nog iets ondekt wat ook stof tot nadenken is............namelijk, De wijze van betalen, geheel in stijl van Canal digitaal heb je slechts de keuze een eenmalige machtiging.....nu doe ik dat uit principe ( te veel gedoe met storneren ed) al niet, betaal mijn abo's ook keurig met een accept giro ergo al zou ik willen ik kan niet eens betalen zeker niet op een voor mij betrouwbare manier.....heb het niet zo op die machtigingen al hoe gemakkelijk ze ook klinken en lijken.......als er stront aan de knikker is zie er dan maar eens op dezelfde makkelijke manier vanaf te komen.... Groetjes....
Powerbooky Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 @Terradon: Machtigingen kunnen in principe door de bank altijd geblokkeerd worden en meestal ook telefonisch. Zo heb ik ook van de hebberige Casema een overschrijving ongedaan laten maken. Wat betreft de kaarten: de 29ste is m'n SECA2 kaart alsnog geblokkeerd door CDS (datum staat nu op 1-1-1991). De nieuwe SECA3 kaart werkt nog prima. Er is verder nog geen herinneringsbrief op mijn mat gevallen voor die €9,95
Gast m.boretti Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Powerbooky, ik heb de nieuwe seca 3 kaart half april gehad en nu pas de brief met machtiging. Die zal je heus ook wel ontvangen. Canaal Digitaal probeert op slinkse en onheuse wijze mensen onder druk te zetten om toch de kosten van de nieuwe kaart te laten betalen ipv zelf voor het risico van gehackte kaarten op te draaien.
oordopje Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Nogmaals, waarom moeten sommige mensen wel betalen en sommige niet....lijkt me duidelijk een voorbeeld van willekeur. Iemand met een goedkoop settop pakket krijgt de kaart voor nop en iemand met een duurder basispakket moet betalen???? Waar is de logica? Ik vind het gewoon onbeschoft en schandalig...
Gast funsat Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Volgens m'n CD-shop/dealer worden er alleen kaarten vanaf basispakket en bijbehorende €1.00 of €2.50 kaarten vervangen. Alleen bij Basispakket wordt een eenmalige machtiging bijgevoegd. Voorlopig zijn er geen plannen voor het wisselen van kaarten van standaard=NED123 en Settopbox pakket. Deze kanalen blijven in seca2 en seca3 uitgezonden worden. Van alle andere kanalen wordt de seca2 codering na 4 augustus uitgeschakeld.
EaS Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Origineel bericht van: funsat Alleen bij Basispakket wordt een eenmalige machtiging bijgevoegd. Settop box pakket hier. Gisteren (of was het vrijdag?) nieuwe kaart binnen gekregen. Inclusief machtiging (wat ik niet eens zo'n probleem vindt trouwens). Citaat: Voorlopig zijn er geen plannen voor het wisselen van kaarten van standaard=NED123 en Settopbox pakket. Deze kanalen blijven in seca2 en seca3 uitgezonden worden. Van alle andere kanalen wordt de seca2 codering na 4 augustus uitgeschakeld. Zie bovenstaande: Settop-box hier en toch nieuwe kaart.
Johan45 Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Origineel bericht van: EaS Origineel bericht van: funsat Alleen bij Basispakket wordt een eenmalige machtiging bijgevoegd. Settop box pakket hier. Gisteren (of was het vrijdag?) nieuwe kaart binnen gekregen. Inclusief machtiging (wat ik niet eens zo'n probleem vindt trouwens). Citaat: Voorlopig zijn er geen plannen voor het wisselen van kaarten van standaard=NED123 en Settopbox pakket. Deze kanalen blijven in seca2 en seca3 uitgezonden worden. Van alle andere kanalen wordt de seca2 codering na 4 augustus uitgeschakeld. Zie bovenstaande: Settop-box hier en toch nieuwe kaart. In mijn familie/vriendenkring zijn er al minstens 6 seca2 kaarten gewisseld voor een seca3 kaart met een Set Top Box abbonnement. De dealer van funsat lijkt niet goed op de hoogte te zijn.! Vult u rustig aan !!!
pch Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 En Johan45, ook allemaal een machtiging van €9,95 erbij? Of is dat nou echt alleen voor het basispakket? Want dat zou ik dan wel vreemd vinden: het STB-pakket zit in het basispakket! Gr. Paul.
Johan45 Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Dat is ook zo vreemd/onduidelijk. Ik heb er gezien met machtiging kaart maar ook zonder machtiging kaart.! Vult u rustig aan !!!
Gast funsat Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Uitzonderingen zullen er altijd wel zijn, de betreffende dealer heeft deze informatie via CD dealernieuws afgelopen week ontvangen en had dit uitgeprint. Ook werd vermeld dat de EPG vanaf 1 juni wordt uitgebreid en dat nog niet verkochte nieuwe seca2 kaarten vanaf 1 juni niet meer geactiveerd kunnen worden en mogen terug gestuurd worden ter omruiling voor seca3 kaarten.
Gast ref Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Ik vind dat als je een Basis-pakket hebt, waar dit jaar 114 euro voor moest worden betaald, je er toch wel vanuit mag gaan dat de kosten voor het vervangen van een kaart, op eigen iniatief door CD, uit die gelden wordt betaald !
knol Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 ik heb std pakket.Dus alleen ned 1,2,3.Ik betaal dus nooit iets .Ze staan dus alleen op mijn naam en verder niks.Tot mijn verbazing kreeg ik vrijdag dus ook 2 nieuwe kaartjes en uiteraard 2x 9,95 acceptgiro`s.Raar ik betaal dus nooit en nu moet ik oppeens betalen.Mijn dealer adviseerde niet te betalen.Hijzelf doet het ook niet.Wat dus vervelend is is dat ik een oud vrouwtje ken die afhankelijk van hun is.Maar voor haar is dit dus echt veel geld.Ik heb dus ook geadviseerd niet te betalen.Maar wat als ze dadelijk word afgesloten?Is er nou niemand die hier een duidelijk antwoord op heeft?De ene zegt dat het niet moet na gebeld te hebben en de andere zegt van wel.Zou mooi zijn als er iemand van canaldigitaal op dit forum zou antwoorden. Misschien kan een moderator eens duidelijk antwoord geven Dreambox 7000s draaibaar
RVP Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Origineel bericht van: ref Ik vind dat als je een Basis-pakket hebt, waar dit jaar 114 euro voor moest worden betaald, je er toch wel vanuit mag gaan dat de kosten voor het vervangen van een kaart, op eigen iniatief door CD, uit die gelden wordt betaald ! Volgens mij heb je deze draad niet goed gelezen. Ik heb ook Basis en heb geen brief gekregen waarin stond dat ik geld moest betalen.
oordopje Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Origineel bericht van: RVP Origineel bericht van: ref Ik vind dat als je een Basis-pakket hebt, waar dit jaar 114 euro voor moest worden betaald, je er toch wel vanuit mag gaan dat de kosten voor het vervangen van een kaart, op eigen iniatief door CD, uit die gelden wordt betaald ! Volgens mij heb je deze draad niet goed gelezen. Ik heb ook Basis en heb geen brief gekregen waarin stond dat ik geld moest betalen. Mmmm vreemd, dus zoals ik al zei, het lijkt wel pure willekeur...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen