Gast m.boretti Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Ik heb net de consumentenbond gebeld. Zij hebben al veel klachten gehad betreffende de kaartwissel van CDS. Voor mij hebben zij gevonden dat in de Algemene voorwaarden van CDS staat dat CDS een bijdrage mag vragen in geval van kaartwissel. Daar schijn je dus aan vast te zitten! Aangezien ik de algemene voorwaarden natuurlijk niet meer heb, doe ik hierbij een oproep aan diegenen die ze nog wel hebben eens op te zoeken of dat er inderdaad in staat. Ten tweede: ik heb een basispakket met een verzekering voor vervanging van een kaart. Hoe dat opgaat voor een kaartwissel wil ik ook uitzoeken. Helaas bij CDS 20 wachtenden voor mij. Allemaal bellers ivm de nieuwe kaart en de bijgevoegde machtiging?
Gast m.boretti Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Mail gestuurd naar CDS: Geacht Canaal Digitaal, kunt u mij per post of per mail nogmaals de Algemene Voowaarden, waar ik bij afsluiting van het contract voor getekend heb, nogmaals opsturen. Ik kan ze nl. nergens meer vinden. Alvast bedant. Met vriendelijke groet. M. Boretti
Alventali Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Citaat: Geacht Canaal Digitaal, kunt u mij per post of per mail nogmaals de Algemene Voowaarden, waar ik bij afsluiting van het contract voor getekend heb, nogmaals opsturen. Ik kan ze nl. nergens meer vinden. Alvast bedant. Leuk natuurlijk. Maar nu krijg je de huidige voorwaarden toegestuurd en natuurlijk niet van wanneer jij het contract met C+ aan ging. Aan de andere kant daar staat 99 van de 100 keer met kleine letters bij. Dat de voorwaarden zonder opgaaf van reden + nog meer juridisch gelul veranderd kunnen worden. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast m.boretti Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Ik heb de voorwaarden gevonden op de site van CDS. Ik heb ook nog het orinele aanmeldingsformulier. Bedoel je dat CDS in de loop van de jaren de voorwaarden heeft veranderd? Ik vraag me af of je daar dan aan vast zit, maw CDS heeft geen instemming gevraagd bij het veranderen van de voorwaarden en ook niet mij mede gedeeld dat de voorwaarden veranderd werden.
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 De nieuwe (onaangekondigde) algemene voorwaarden zijn eind maart gedeponeerd en op 1 april van kracht geworden. De twee belangrijkste aanpassingen waren de contract duur van 12 naar 24 maanden en de vergoeding voor de nieuwe kaart. De kaartwissel was toen echter al geruime tijd aan de gang. Ik denk dat geen rechter in Nederland dit accepteerd. Vult u rustig aan !!!
Gast m.boretti Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Artikel 20 uit de Algemene Voorwaarden van Canaal Digitaal: 20. De smartcards van CD hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CD heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards. De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CD zal haar Abonnees / Inschrijvers hierover tijdig vooraf informeren. Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers. Let op de laatste zin!
Gast m.boretti Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Volgens de Consumentenbond mag CDS eenzijdig de voorwaarden veranderen en dit publiceren in bijv. een krant of op hun eigen webpagina. Bij wijziging van de voorwaarden mag je natuurlijk wel opzeggen! Maar daar heb je niets aan. Wel raadt de Consumentenbond aan een brief te sturen naar CDS met daarin je ongenoegen. Dat er abonnees zijn die wel en die niet hoeven te betalen vinden ze bevreemdend. Ook dit, zo wordt aangeraden, moet de abonnee vermelden in de brief aan CDS.
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Tja, de consumenten bond. In Belgie is de consumenten organisatie Test Aankoop heel wat activer bezig met de belangen behartiging van consumenten. onwettige-praktijk Vult u rustig aan !!!
Gast 1664 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Origineel bericht van: m.boretti Volgens de Consumentenbond mag CDS eenzijdig de voorwaarden veranderen en dit publiceren in bijv. een krant of op hun eigen webpagina. Als de consumentenbond dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, dan hoeven we daar ook geen hulp van te verwachten, want dat klopt natuurlijk van geen kanten, prutsers. Uiteraard mag Canaldigitaal de algemene voorwaarden veranderen, maar daarvan moeten bestaande abonnees persoonlijk op de hoogte worden gesteld. Het kan niet zo zijn dat ik drie-maal-daags ergens een website moet doorploegen om te kijken of er soms iets verandert is. CD moet bestaande abonnees voorzien van de nieuwe voorwaarden, de wijzigingen, de ingangsdatum en hoe te handelen bij niet-akkoord. ( dus niet 1000 pagina's met nieuwe voorwaarden toesturen met de mededeling: zoek de verschillen) Zo niet, dan zijn de oude voorwaarden van toepassing voor die abonnees. In België lijken ze beter op de hoogte.
Gast frank2 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Op het andere forum heb ik de vraag gesteld bij de klantenservice van CD, of deze betalingsherinnering ook vrijblijvend is. Het antwoord van Canal Digitaal is dat deze bijdrage ook vrijblijvend is, er hoeft dus niet betaald te worden en er gaan dus ook gen zenders op zwart.
Gast wanderer Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 eindelijk iemand die garantie geeft dat we beeld houden...
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Henk heeft in het verleden wel meer iets verkondigd dat niet juist bleek te zijn. Dus zeker van beeld ben je nog steeds niet naar mijn persoonlijke mening. Vult u rustig aan !!!
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Origineel bericht van: frank2 Op het andere forum heb ik de vraag gesteld bij de klantenservice van CD, of deze betalingsherinnering ook vrijblijvend is. Het antwoord van Canal Digitaal is dat deze bijdrage ook vrijblijvend is, er hoeft dus niet betaald te worden en er gaan dus ook gen zenders op zwart. Voor de liefhebber hier het antwoord:
Gast wanderer Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 na zo'n keiharde mededeling van CD+ kunnen we weer rustig gaan slapen en overgaan tot de orde van de dag...
Johan45 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 De mededeling over het de Set Top Box kaartwissel is niet juist. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van Set Top Box abonnees die enkel en alleen een Set Top Box abonnement hebben en toch al een seca3 kaart gratis toegestuurd hebben gekregen. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen