Gast raas Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus maar even voorstellen: Mijn naam is Mark en ben nog een totale beginner (met een goede dosis gezond verstand) op het gebied van tv/radio ontvangst via de schotel/satelliet. Nu de kabel maatschapijen steeds meer (analoge) zenders schrappen en voor mij een tv-signaal in een computer een must is ben ik al snel 'overgeleverd' aan de 'schotel'. Geen straf heb ik nu ontdekt. Om me te orienteren heb ik via internet een triax 78 met een duo lnb twin gekocht. (ook nog een oude philips receiver met smartcard) daarna een Skystar I CI met MediaGuard CAM. Dit alles werkt prima, maar nu wil ik een stap verder. Ik wil graag 4 sat. ontvangen (I,II,III, HB). Het kan met de multiblock op een tds78, echter alleen met smalle lnb's (na flink wat gelezen te hebben), omdat er anders problemen komen met 'het tegen elkaar aan zitten' van de lnb's en waarschijnlijk geen goede ontvangst op de beide astra's. Een nieuwe (grotere) schotel kopen is geen optie want 'het vrouwtje vind deze al veel te groot' dus ik zat te denken aan het volgende: een duo lnb te monteren op de multiblock, dan ben ik gelijk verlost van het probleem met de I en II, kan ik aparte lnb's gebruiken voor de II en de HB en deze via DiSeq switches koppelen. Enig speurwerk levert op dat mijn receivers minimaal aan 1.1 moet voldoen om 'n cascading (?) setup te maken. volgens specs moet de skystar dit kunnen doen (yai), De oude philips zeker niet, maar als 't op de skystar werkt komen er nieuwe receivers om het verder in huis uit te rollen. Alle lnb's zouden quad zijn omdat ik totaal 4 ontvangst punten (eigenlijk 3, maar 1 twin-pvr*) nodig heb. Ik weet niet of dit 'heel creatief' is om het probleem met I en III op te lossen, of zit ik iets te bedenken wat helemaal niet kan. Alvast bedankt voor de hulp, Mark EDIT: als een duo lnb werkt, kan ik met de lnb-houder die over is nog een ander sat pakken? (aangezien de multifeed een 'kijk-hoek' van 20 graden heeft?) (*=twin-pvr, heb ik als ik een twin tuner heb 2 smartcards nodig, of voldoet 1?)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen