robtopf Geplaatst: 3 april 2009 Geplaatst: 3 april 2009 Mijn 5510 is behoorlijk ongestelt, Waar kan ik nog een reparateur vinden en/of een goed advies voor een nieuwe aanschaf??? Mijn toenmalige leverancier kon mij voor reparatie alleen nog naar Topfield Duitsland verwijzen,maar probeerde mij voornamelijk te bewegen maar een nieuwe te kopen ! Technidsat Digit ISIO STC 4K UHD 2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.
Rico H Geplaatst: 4 april 2009 Geplaatst: 4 april 2009 Wat is er nu precies aan de hand ? Ik heb nog heel weinig gehoord over mechanische problemen met de Topfield (buiten misschien een defekte infrarood ontvanger)... Kan het ook iets softwarematig zijn ? Misschien moet je dan met een uitgebreidere uitleg op het Topfield gedeelte je vraag stellen.. Vaak gooit een TAP, een oude firmware of een foute instelling roet in het eten.. Door een betere uitleg wat er precies mis gaat, kan misschien het probleem (+oplossing) gevonden worden.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
robtopf Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Geplaatst: 4 april 2009 Ik had dit bericht oorspronkelijk bij de Topfield afdeling geplaatst, maar de moderator heeft dit verplaatst naar de rokende soldeerbout. Rico Ik denk ook dat het probleem meer aan de software kant ligt. Indien ik met "een schone lei" begin ( fabrieks instelling, hard disk geformarteerd, opnieuw nieuwe firmware laden) dan werkt alles prima, echter na wat kanaal wisselingen en aanpassingen in het menu reageert de TF5510pvr uiterst traag ( ongeveer 20 a 30 seconden op een kanaal wisseling) en uiteindelijk indien in het menu kan ik daar niet meer uitkomen. Ik ga nu proberen of het met losgekoppelde hard disk mogelijk anders is. Het kan zijn dat de voeding mogeliojk te zwaar wordt belast zodat misschien de software daar last van heeft. ...............robtopf................... Technidsat Digit ISIO STC 4K UHD 2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.
Gast AlanS Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Citaat: Ik had dit bericht oorspronkelijk bij de Topfield afdeling geplaatst, maar de moderator heeft dit verplaatst naar de rokende soldeerbout. Door jouw oproep voor een monteur ging ik er van uit dat de Topfield hardwarematig kapot is. Iemand die Sat4all kan vinden heeft in mijn ogen geen monteur nodig voor software vervanging hoogstens wat advies. Maar misschien een foute beoordeling van mij. Echter staat de link ook nog in het Topfieldforum dus ik denk dat je sowieso nu de meeste kans krijgt op een oplossing.
robtopf Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 AlanS,bedankt, ik raakte wat in verwarring toen de "Rokende soldeerbout" mij min of meer terug verwees naar de Topfield afdeling. Ik heb inmiddels mijn hard disk (Western Digital 250Gb) eruitgehaald en lijkt er op dat de topfield 5510PVR nu weer normaal functioneert. Pakt die schijf dan mogelijk teveel energie van het voedingsgedeelte zodat de software in de war raakt ???? ..............robtopf................ Technidsat Digit ISIO STC 4K UHD 2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.
Gast AlanS Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Citaat: Pakt die schijf dan mogelijk teveel energie Mischien moet je eens op zoek gaan naar een lijstje van harddisken die geschikt zijn voor jouw Topfield. Op zich kan het een goede verklaring zijn van jouw klachten zeker als hij bij verwijdering wel goed werkt.
iemand Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Misschien is de voeding niet meer stabiel; vanwege uitdrogende elco's. Zou kunnen zijn dat je harddisk daar bij spin-on het meeste last van heeft; piekstroom in de 12 volt. kzou zegeen eens meten dmv scoop. gr. Erik
Steve Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 vervang in de voeding de 1000 uf elco`s door 1000 uf/25v type`s (de eco`s hebben capaciteits verlies.)
Melle Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 De 5510 lijkt mij wat te jong toe om nu al last te hebben van de elco's. (hangt wel van het type elco af, maar toch) Ik denk eerder dat je harde schijf de geest gegeven heeft. Als de harde schijf niet meer goed werkt dan kan de TF ook hele vreemde dingen uit de doos toveren kwa gedrag. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
RobbieT Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Bij mijn weten heeft Topfield in het algemeen ook geen elco probleem zoals andere merken (Dream Multimedia, Echostar, Arion, ..) dat wel hebben. Blijkbaar kopen ze beter in. Je kan even kijken of de elco's aan de bovenkant nog allemaal vlak zijn, niet bol staan. Maar ik denk inderdaad ook eerder aan een slechte of teveel energie vragende harde schijf. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen