Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vorige week heb ik een Multytenne Single. Ik heb ontvangs van Hotbird 13.0, Astra 19.2 en Astra 23.5 maar niet van Astra 28.5. Weet iemand hoe dit kan ? Kan dat aan mijn oude receiver liggen ? [Nokia Mediamaster 9800S]. Graag tips !

Geplaatst:

Heb je in je Diseqc-instellingem Astra-2 op poort 4 (of D) gezet?

Ger

Geplaatst:
Origineel bericht van: deten2000
Jawel, ik had poort 4 op astra 28.5 gezet. Voor de 3 andere satellieten heb ik redelijke / goede ontvangststerkte, voor astra 28.5 niets

Mmmm, redelijk tot goed, dat moet veel beter kunnen.
Hoe heb je 'm uitgericht? Ik richt ze altijd uit op de Astra-1 (niet de Astra-2 of Hotbird) en zorg dat die optimaal staat, de rest staat dan vanzelf goed.

Let wel, het werkt alleen perfekt als de schotel 100% waterpas is gemonteerd.

Ger
Geplaatst:

En als dat nog niet lukt doe je net het omgekeerde : je gaat specifiek op zoek naar de astra2 tot je beeld hebt en bekijkt dan hoe het zit met de andere satellieten . Bedenk wel dat het mogelijk is dat je ontvangst kan hebben maar toch met de verkeerde lnb naar de sat kijkt en dan valt de eerste of laatste natuurlijk buiten het spectrum .

Het moet in elk geval werken en met prima beeld ( hotbird is wat zwakker ) Volhouden .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Gast Fritstelaat
Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik wil me even aansluiten bij de vraag: als ik m'n multytenne uitricht en ik sta achter de schotel dan is de volgorde van de LNB's van links naar rechts toch Astra 2, Astra 3, Hotbird, Astra 1?

Ik heb m'n schotel nu dmv de meest rechtse lnb (van achter de schotel gezien dus) op astra 1 uitgericht en ontvang alleen maar A1 en Hotbird.

Wat doe ik verkeerd ?

Alvast bedankt voor de reakties!

Gast privatos
Geplaatst:

Vanachter de schotel zitten de lnb's van links naar rechts:

Hotbird, Astra 1, Astra 3 en Astra 2.

Dus even de schotel een stukje naar het westen draaien.

Leo.

Gast Fritstelaat
Geplaatst:

Eigenlijk wel logisch ...... Ga ik straks zo uitrichten.

Heel erg bedankt! Je hoort het resultaat nog van me!

Geplaatst:

Nog steeds geen ontvangst op astra 28.2 !

Mijn Multytenne staat wel degelijk waterpas

1) kan hat aan de receiver liggen ? (oude nokia medimaster 9800S, als ik mijn nokia opnieuw installeer moet ik initieel kiezen tussen Pal I (UK) of PAL B/G) 2) mijn schotel staat 20 meter van de receiver (aangezien ik de andere 3 satellieten kan ontvangen, kan dit toch niet het probleem zijn ??). Iemand nog een idee / tip ? Dank

Geplaatst:

Het lijkt er op dat je de astra2 gewoon niet kunt ontvangen.

Maak eens een foto van de sitiuatie waarop de schotel kijkt.

Staan er geen objecten/gebouwen in de weg?

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:

je hebt wellicht gelijk

ik ben eens gaan kijken op www.dishpointer.com

en wellicht zorgt een boom voor belemmering

dit weekend verplaats ik mijn schotel

ik had niet gedacht dat als je op 19.2 perfecte ontvangst heb, dat dit op 28.2 een probleem kon opleveren

dank voor de tip

Gast Fritstelaat
Geplaatst:

Aan privatos en nokiabeginner,

Sorry dat ik verder nog niks heb laten horen. Komt waarschijnlijk een beetje aso over. Zoals het er nu uitziet zal ik ook de komende 14 dagen geen tijd hebben om m'n multytenne goed uit te richten. Zodra ik het gedaan heb volgens jullie advies laat ik het resultaat weten.

Alvast bedankt voor de info!

Geplaatst:

30sye0m.jpg]

Zit hier ook met zowat dezelfde situatie . Hotird en astra 2 waren ook een probleem . Heb de inverto's ingewisselt tegen andere , en nu heb ik geen problemen meer .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen