Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Gast Fritstelaat
Geplaatst:

Nogmaals bedankt voor de reakties! Heb deze dagen doorgebracht met o.a. schotel stoeien. Ik heb perfect ontvangst op A1 en HB. De andere twee komen niet door vanwege een paar joekels van eiken (+/- 30m hoog!) die in de weg staan blijkt nu. FF wachten tot de bladeren er af zijn en dan ga ik m'n bosmaaier maar eens starten denk ik ......

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fritstelaat
Nogmaals bedankt voor de reakties! Heb deze dagen doorgebracht met o.a. schotel stoeien. Ik heb perfect ontvangst op A1 en HB. De andere twee komen niet door vanwege een paar joekels van eiken (+/- 30m hoog!) die in de weg staan blijkt nu. FF wachten tot de bladeren er af zijn en dan ga ik m'n bosmaaier maar eens starten denk ik ......

Met een 80cm schotel had je dit probleem wellicht kunnen compenseren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Met een 80cm schotel had je dit probleem wellicht kunnen compenseren.

@Eduard07,

Misschien wel maar het kan net zo goed misschien niet zijn.
Of misschien lukt het wel met een 100 cm. schotel of een 120 cm. schotel?
Wie het weet mag het zeggen.

Om achteraf het probleem op te lossen moet je aan (een) andere schotel(s) zien te komen.
Dat kost tijd en vooral geld.
Je zult andere schotel(s) moeten kopen/lenen en eventueel expertise inhuren bij gebrek aan voldoende parate kennis.
Een deskundige vrijwilliger vinden die het gratis voor je zal doen zal ook niet altijd meevallen.
En dan nog blijft het afwachten wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.
De uitkomst zal niet van tevoren vaststaan en misschien steek je er wel een heleboel tijd en geld voor niets in.

Vanaf het allereerste begin voor een grotere schotel kiezen is een optie.
Maar die optie wordt ook beïnvloed door je wensen/beperkingen (ik wil/kan alleen een kleine schotel plaatsen),
je deskundigheid, de deskundigheid van anderen die je inhuurt, budget, enzovoort.
En soms lukt het desondanks niet (helemaal).
Zo kun je weinig beginnen tegen dichtbegroeide bomen van 30 meter hoog die je niet een kopje kleiner maken mag.
Wachten op de winter totdat de bladeren eraf vallen is mogelijk maar dat is slechts tijdelijk.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Misschien wel maar het kan net zo goed misschien niet zijn.
Of misschien lukt het wel met een 100 cm. schotel of een 120 cm. schotel?
Wie het weet mag het zeggen.
sattaz

Nou sla je mijn argumentatie dood door mijn reactie niet serieus te nemen.
Ik weet wel zeker dat een 80cm schotel helpt bij genoemd probleem, en dat die inclusief lnb's niet duurder hoeft te worden dan een Multytenne.
En jij weet niet (evenmin als ik) wat de mogelijkheden zijn van deten2000 om alsnog een andere oplossing te zoeken als het resultaat van de Multytenne niet voldoende is.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Nou sla je mijn argumentatie dood door mijn reactie niet serieus te nemen.
Ik weet wel zeker dat een 80cm schotel helpt bij genoemd probleem, en dat die inclusief lnb's niet duurder hoeft te worden dan een Multytenne.
En jij weet niet (evenmin als ik) wat de mogelijkheden zijn van deten2000 om alsnog een andere oplossing te zoeken als het resultaat van de Multytenne niet voldoende is.

@Eduard07,

Ik vraag me af hoe je erbij komt dat ik niet serieus ben ingegaan op jouw reactie?
Als dat het geval zou zijn had ik me zeker niet zoveel werk bezorgd
door er zo'n uitgebreid verhaal bij te schrijven.

Dat een 80 cm. schotel met lnb's niet duurder hoeft te zijn dan een Multytenne
mag zo zijn maar dat zegt nog totaal niets over het wel of niet
kunnen ontvangen van een signaal dat belemmerd wordt door bomen en/of begroeiing.
Als jij zeker weet dat een 80 cm. schotel wel door bomen en/of begroeiing
heen kan kijken dan weet je meer dan mij.
Zonder de situatie ter plekke in ogenschouw te hebben genomen is er
volgens mij geen definitief oordeel te vellen over het wel of niet
kunnen ontvangen van een bepaalde satelliet, ongeacht de grootte van de schotel.

En ik weet inderdaad niet, net zo min als jij, wat de mogelijkheden van deten2000 zijn
om alsnog een andere oplossing te zoeken.
Daarom ook heb ik in mijn vorige posting een aantal mogelijkheden geopperd.
Ik kan nog wel enkele mogelijkheden toevoegen (eveneens serieus bedoeld).
Bijvoorbeeld een schotel bij de buren te plaatsen/delen, een andere schotel
elders plaatsen en draadloze overdracht van de lnb (uitvinding van Invacom),
de slingbox en zo zal ik ongetwijfeld nog wel de een of andere creatieve oplossing vergeten zijn.

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: deten2000
Sinds vorige week heb ik een Multytenne Single. Ik heb ontvangs van Hotbird 13.0, Astra 19.2 en Astra 23.5 maar niet van Astra 28.5. Weet iemand hoe dit kan ? Kan dat aan mijn oude receiver liggen ? [Nokia Mediamaster 9800S]. Graag tips !

Staan de juiste Astra 2 transponders in je Nokia Mediamaster 9800S?

Staan deze er gewoon allemaal in of heb je ze er zelf ingezet dan is dit natuurlijk overbodige vraag.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Gast Fritstelaat
Geplaatst:

Ben ik nog even. Aan Eduard07: Die grote(re) schotel (met 1 lnb)had ik, echter mijn vrouw vond het een aanfluiting voor ons huis en wilde alleen al daarom terug naar de kabel. Als compromis is er toen de Multytenne twin gekomen. Hi-tech look, klein en grijs (en chique voor de buren ;-) ) Wat die bomen betreft, als blijkt dat ik wel ontvangst heb als de bladeren er af zijn (en dus blijkt dat het niet aan mijn afstelling ligt)vrees ik het ergste voor ze. Maar niet getreurd, d'r staan nog een stuk of dertig in de tuin.

Toch bedankt voor het meedenken!

Greetz

Pieter

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Ik vraag me af hoe je erbij komt dat ik niet serieus ben ingegaan op jouw reactie?
Als dat het geval zou zijn had ik me zeker niet zoveel werk bezorgd
door er zo'n uitgebreid verhaal bij te schrijven.

Dat een 80 cm. schotel met lnb's niet duurder hoeft te zijn dan een Multytenne
mag zo zijn maar dat zegt nog totaal niets over het wel of niet
kunnen ontvangen van een signaal dat belemmerd wordt door bomen en/of begroeiing.
Als jij zeker weet dat een 80 cm. schotel wel door bomen en/of begroeiing
heen kan kijken dan weet je meer dan mij.
Zonder de situatie ter plekke in ogenschouw te hebben genomen is er
volgens mij geen definitief oordeel te vellen over het wel of niet
kunnen ontvangen van een bepaalde satelliet, ongeacht de grootte van de schotel.

En ik weet inderdaad niet, net zo min als jij, wat de mogelijkheden van deten2000 zijn
om alsnog een andere oplossing te zoeken.
Daarom ook heb ik in mijn vorige posting een aantal mogelijkheden geopperd.
Ik kan nog wel enkele mogelijkheden toevoegen (eveneens serieus bedoeld).
Bijvoorbeeld een schotel bij de buren te plaatsen/delen, een andere schotel
elders plaatsen en draadloze overdracht van de lnb (uitvinding van Invacom),
de slingbox en zo zal ik ongetwijfeld nog wel de een of andere creatieve oplossing vergeten zijn.

sattaz

Dank, Sattaz, voor deze argumentatie. Ik begrijp nu hoe je de vorige mail bedoelde. blush

In het algemeen gesproken vangt een grotere schotel natuurlijk meer signaal, zeker vergeleken met een
schotel(tje) van 45 cm, ook al bundelt de grotere natuurlijk wel weer meer. Dat zou dan inderdaad dan geen oplossing zijn.

Zelf lijkt me in de situatie van deten2000 een Multytenne echter een kwetsbare poging meerdere satelieten te ontvangen, met name dus vanwege die diameter. Maar dat is mijn inschatting hier thuis, dat klopt.

Geplaatst:
Ben ik nog even. Aan Eduard07: Die grote(re) schotel (met 1 lnb)had ik, echter mijn vrouw vond het een aanfluiting voor ons huis en wilde alleen al daarom terug naar de kabel. Als compromis is er toen de Multytenne twin gekomen. Hi-tech look, klein en grijs (en chique voor de buren ;-) ) Wat die bomen betreft, als blijkt dat ik wel ontvangst heb als de bladeren er af zijn (en dus blijkt dat het niet aan mijn afstelling ligt)vrees ik het ergste voor ze. Maar niet getreurd, d'r staan nog een stuk of dertig in de tuin.
Toch bedankt voor het meedenken!
Greetz
Pieter

Graag gedaan. Misschien kun je zelf nog een andere creatieve oplossing bedenken, waarbij de schotel niet meer opvalt? Ik heb ooit de schotel IN de boom bevestigd waar ik last van had. Kabel in PVC-buis weggegraven door de tuin en voila: Weg (groene) schotel en geen last meer van de boom! laugh En het belangrijkste: perfect beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen