Ga naar inhoud

[DM7000] Mediaguard CI CAM

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Wegens 'hikken' van het beeld wilde ik deze CI module gebruiken voor mijn TVV kaart. Ik heb PLi Jade2 Enigma1 op de DMM7000s met VAR in de USB. Als ik de module in het CI slot steek, dan meldt de Dreambox gewoon 'Module found' en 3 seconden daarna 'No Module'. Grappig is wel dat de kaart in de module gewoon beeld geeft. Op zich dus geen probleem *nu*. Toch verwacht ik dat CDS binnenkort een update zal doen t.b.v. de nieuwe Seca3 kaart. Die update zou ik dus niet kunnen laden omdat ik geen enkele info krijg via het CI menu van de Dreambox.. Iemand een idee waarom deze module niet goed herkend wordt?

Geplaatst:

De CI modules werken niet zo goed in een DM7000 , er zit er wel 1 ingebouwd , maar je kunt beter de ingebouwde kaartlezer gebruiken, die werkt perfekt met CDS/TVV kaarten .

Kortom die module is weggegooid geld.

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Geplaatst:

inderdaad, gebruik de kaartlezer van de dream, ik advizeer cccam, werkt perfect, al jaren...

en een dreambox is juist zo mooi omdat dat gedeelte zo goed werkt ipv een cam-module,

waarom ze er een mogelijkheid voor hebben gemaakt om zo'n ding (cam-module) te kunnen gebruiken, is mij een raadsel smile.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tritium

waarom ze er een mogelijkheid voor hebben gemaakt om zo'n ding (cam-module) te kunnen gebruiken, is mij een raadsel smile.

Ik vindt 't juist een raadsel dat dat ding er in zit en na al die jaren nog steeds niet goed werkt, zou toch een aanvulling kunnen zijn, al was het maar om 3 kaartjes intern te kunnen gebruiken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Ik vindt 't juist een raadsel dat dat ding er in zit en na al die jaren nog steeds niet goed werkt, zou toch een aanvulling kunnen zijn, al was het maar om 3 kaartjes intern te kunnen gebruiken.

Mijn ervaring is dat sommige CI modules wel goed werken en andere geheel niet.
Bijvoorbeeld een Irdeto CI of een T-Rex werken goed.
Een Diablo of C+ Mediaguard werken minder goed.

Adri.

Geplaatst:
Citaat:
Wegens 'hikken' van het beeld wilde ik deze CI module gebruiken voor mijn TVV kaart

had je voorheen dan iets anders?
indien je voorheen een softcam gebruikte is dat hikken wellicht enkel het niet juist inrichten van de configuratie (en vooral geen keyfiles gebruiken)
eigenlijk moet je met de CCcam en de TVV kaart goede resultaten behalen
zonder lastig en duur CI-moduul

(ook al geschreven: CI moduul op dreambox heeft nooit lekker gewerkt, op de enkele uitzondering na)

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: tritium

een cam module kost geld, cccam bijvoorbeeld, is gratis, en je kunt de kaartlezers uitbreiden met andere hardware.
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Gebruik al jaren de softcams van de Dreambox naar volle tevredenheid. Had 'vroeger' ook gewoon de Seca 2 kaarten van CDS en TVV in de interne kaartlezer. Na de overgang van zowel CDS als TVV heb ik nu dus het hikken terwijl de config van CCcam 2.0.11 ongewijzigd bleef. Heb eerst opgewaardeerd naar de CCcam 2.1.0 en in de CCcam.cfg de SecaHandler=3 gezet. Bleef echter hikken. De enige kanalen waar hij niet op hikte waren de exclusieve CDS Filmkanalen (die een Belg dus nooit heeft). Als ik 1 van de kaarten verwijder is het hikken spontaan over! Het maakt dan niet uit of ik de CDS-kaart of de TVV kaart verwijder. Met slechts 1 Seca3 kaart is het hikken over. Alleen als ze beide in de interne kaartlezer zitten dan is het raak.

Die Mediaguard CI had ik nog liggen van een oude configuratie dus dacht ik deze te gaan gebruiken in de Dreambox, maar die werkt dus maar summier. frown Heb nu even een stokoude X-CAM CI met UCAS 3.0 geprogrammeerd en dat werkt voorlopig keurig zonder hikken.. Toch opteer ik weer een CI-CAM loze combinatie. Dus als iemand nog een ideetje heeft dan hoor ik het graag..

Ik heb wel de keys van ******** op de Dreambox (iets met Duivel en Droom dot kom). Zou die roet in het eten gooien dan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen