Ga naar inhoud

[DM800HD] Spaun SUR 220 icm 2 Maximum switchen werkt niet goed

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vandaag mijn Wavefield T55 ingebruik genomen, er zitten 8 LNB's op welke op twee Maximum 4/1 switchen aangesloten zijn en via een Spaun SUR 211 WSG naar mijn DM800 lopen.

Ik heb bij het installeren van de schotel de 8 LNB’s via de twee Maximum switchen een voor een op mijn DM500 aangesloten om het geheel te kunnen uitrichten en de switchen te kunnen testen, toen alles werkte heb ik pas de Spaun aangesloten.

De zenders van de satelliet 1 t/m 4 welke op de eerste switch zitten (aangesloten op LNB1 ingang van de SUR) zijn zonder problemen in te scannen en te bekijken.

Zoals te verwachten geven de satellieten van de tweede switch problemen, hier wordt er pas na een X tijd geschakeld. Bij het scannen had ik in eerste instantie hele rare verschijnselen zoals het weinig of helemaal geen zenders vinden. Bij de 6e satelliet (Sirius 4,8E) worden er zenders van de Astra 23,5E gevonden welke op de 2e ingang van de eerste switch. De ontvanger kijkt voor deze satelliet dus via de LNB1 ingang van de SUR naar de tweede ingang van de eerste switch dit terwijl de instellingen toch goed lijken te staan.

Kan het zijn dat de combinatie Maximum/Spaun niet mogelijk is of moeten er toch fouten zitten in de instellingen?

Instelling van mijn DM800 en de switchen

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

volgens mij moet je "herhaal sequence" ook aanzetten, maar dat weet ik niet zeker

en die sur moet in een bepaalde stand staan, mom, ik kijk even

idd, die staat bij mij op 1st uncommited switch, stand options deed ie het niet

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:
Origineel bericht van: aardbeì
volgens mij moet je "herhaal sequence" ook aanzetten

Heb ik ook al geprobeerd maar geen verbetering

die sur moet in een bepaalde stand staan, staat bij mij op 1st uncommited switch

Zo ben ik ook begonnen heb inmiddels ook de andere standen geprobeerd maar geen succes!

De installatie werkt ook heel instabiel want vandaag deden ook de LNB's 1-4 op de eerste switch het niet of nauwelijks!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Gast splitter06
Geplaatst:

had het hiervoor net als jou, werkte wel hoor maar nu een 10/1 SatConn switch ertussen veel makkelijker en minder demping.

Is wel geen oplossing maar misschien een idee voor je.

Geplaatst:
Origineel bericht van: splitter06
had het hiervoor net als jou, werkte wel hoor maar nu een 10/1 SatConn switch ertussen veel makkelijker en minder demping.
Is wel geen oplossing maar misschien een idee voor je.

yeap, da's zeer waarschijnlijk een oplossing
of

images proberen, welk image draai je nu?

aantal repeats naar 3 zetten (dat verbergt soms het eigenlijke probleem wat)

klooien met tone_amplitude (zie posting van developer Ghost hier http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&threadID=6913&pageNo=2) dat heeft bij mij een zeer weerbarstige duo-block destijds aan de gang geholpen met tone_amplitude van 2. Gewoon het rijtje langsgaan van 2 t/m 12

vwb die maximums verder, ik weet niet of het high-iso switches zijn en of de DM daar tegenwoordig wel of niet mee overweg kan

die spaun hoef je iig niet aan te twijfelen, of hij moet defect zijn that is.

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:
Origineel bericht van: druup
twee Maximum 4/1 switchen aangesloten naar mijn DM800

Nix mis met je setup, wel met je keuze van de switchen. wink
Spaun is top.
Maximum en Dreamboxen, dat is vragen om problemen.
9 van de 10 doen het helemaal niet, alleen de oude versies van Maximum, de niet high iso versie, lijkt te werken.

Het is trouwens al vele malen beschreven, Spaun, Triax en EMP werken wel goed, de rest van de merken vaak niet.

PLinux member

Geplaatst:

Heb hier een soortgelijk probleem. Spaun SUR420 met daarachter 2 committed switchen. 1e switch poort AA is Atra1, poort AB is HB. 2e switch poort AA is Astra2 poort AB is Astra 3. Zappen van Astra3 NGC Wild naar NGC op Astra 1 is ruk. Duurt een tijd voordat er beeld komt.

Ben er vandaag achtergekomen dat zodra ik vanaf de Astra3 vanaf een Verticale transponder naar de Astra1 Horizontaal zap het probleem zich voordoet. Zappen van een Verticale zender op Astra 3 naar een verticale zender op Astra 1 is geen probleem.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Image is pli jade en het aantal repeats heb ik inmiddels ook geprobeerd maar geen verbetering!

klooien met tone_amplitude heeft bij mij een zeer weerbarstige duo-block destijds aan de gang geholpen met tone_amplitude van 2. Gewoon het rijtje langsgaan van 2 t/m 12

Zal ik zo eens testen...

Als ik die 2 maximum vervang door Spaun SAR 411's schakelen deze dan wel goed en snel?

Origineel bericht van: Roodkapke
9 van de 10 doen het helemaal niet, alleen de oude versies van Maximum, de niet high iso versie, lijkt te werken.
Het is trouwens al vele malen beschreven, Spaun, Triax en EMP werken wel goed, de rest van de merken vaak niet.

Ik weet niet hoe oud oud is maar ik heb ze al een jaar of 2 a 3 en tot nu toe heb ik er met mijn drie dreamboxen geen problemen mee gehad alleen met de DM800 heel soms! Maarja ik had ze al dus hoopte dat ik met alleen een SUR er bij de installatie compleet kon maken!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Geplaatst:

@Druup:

Hier lijkt het probleem verholpen. Wat heb ik gedaan:

Ik heb de laatste DMM versie erop gezet (release-candidate-dm800_20090310.nfi) en daarna gemini 4.1. Mijn DM800 kwam met een PLI soft maar omdat ik gemini gewend ben heb ik die er over heen geflashed. Ik heb ook ooit deze plugin dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm800-20090124-r0_dm800.ipk geinstalleerd. Ik denk dat of het flashen van PLI naar Gemini of de installatie van genoemde plugin voor de problemen heeft gezorgd. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Mijn setup met Spaun SUR420 en 2 Maximum switchen werkt nu dus goed.

Geplaatst:

Image is pli jade en het aantal repeats heb ik inmiddels ook geprobeerd maar geen verbetering!

klooien met tone_amplitude heeft bij mij een zeer weerbarstige duo-block destijds aan de gang geholpen met tone_amplitude van 2. Gewoon het rijtje langsgaan van 2 t/m 12

Zal ik zo eens testen...

Als ik die 2 maximum vervang door Spaun SAR 411's schakelen deze dan wel goed en snel?

Origineel bericht van: Roodkapke

Ik weet niet hoe oud oud is maar ik heb ze al een jaar of 2 a 3 en tot nu toe heb ik er met mijn drie dreamboxen geen problemen mee gehad alleen met de DM800 heel soms! Maarja ik had ze al dus hoopte dat ik met alleen een SUR er bij de installatie compleet kon maken!

Pli Jade schakelde bij mij niet zo best met dat monoblock, Gemini een stuk beter, die testen wat minder met wijzigingen van dream voor ze er een image van bakken heb ik de indruk waardoor je meer de laatste stand van dream-mm hebt (met risico's dat daar dan weer fouten inzitten, dat dan weer wel)en dream heeft echt serieus aan de weg getimmert vwb Diseqc de laatste maanden dus een verse stand is best interessant als je schakelproblemen hebt. Voor mij schakelde PLi iig niet goed

Naar wat ik her en der lees doet Spaun het altijd en overal, schakeltijden weet ik niet

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

Probleem weer terug madmad

Mailtje naar Dream gedaan want dit kan niet. Alle andere dreamboxen lopen perfect op mijn opstelling behalve de 800.

Geplaatst:

Vandaag twee Spaun Sar 411's binnen gekregen en de eerste indruk is dat alles nu normaal goed werkt!

Kost wat maar dan heb je ook wat :D

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Geplaatst:

Mooi man (y), da's de beste oplossing idd

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:
Vandaag twee Spaun Sar 411's binnen gekregen en de eerste indruk is dat alles nu normaal goed werkt!
Kost wat maar dan heb je ook wat :D

En?? Hoe is het na de eerste indruk? Werkt het nu wel zoals het hoort?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mojo

En?? Hoe is het na de eerste indruk? Werkt het nu wel zoals het hoort?

Ja met PliJade2 en Newnigma werkt alles nu perfect ik heb een test favorietenlijstje aangemaakt waarin 32 zenders staan in volgorde zodat je bij het zappen elke keer naar een andere sat gaat en ik merk niet dat er geschakeld wordt! Ik had eerder ook nog even kort Gemini getest maar daar kreeg ik op de 8e LNB niets binnen, zal deze image er nog eens opnieuw opzetten.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen