Ga naar inhoud


[Email probleem] hoe kom ik er van af ?


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Kennelijk wordt ik er door bep. provider uit getrapt om een rare manier. Bekend is dat vele hotmail accounts zowieso geblacklist worden. Hoe kom ik erachter of mijn email adress via via ergens op een black list terecht is gekomen door niet onderkend virus of andere reden? Het ligt niet aan mijn IP.

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rudolfdebeer
Kennelijk wordt ik er door bep. provider uit getrapt om een rare manier. Bekend is dat vele hotmail accounts zowieso geblacklist worden. Hoe kom ik erachter of mijn email adress via via ergens op een black list terecht is gekomen door niet onderkend virus of andere reden? Het ligt niet aan mijn IP.


Door desbetreffende ISP te bellen en te vragen waarom je mailtjes niet aankomen bij hun klanten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus over-all KPN probleemje zo te zien.

Hoe kom je hier achter stuur je zelf een mail als je IP niet weet

Alt-enter en eruithalen en ff op deze site plakken.

Jouw mail adress mag alleen via hun mailserver verlopen neem ik aan? Dus heb je probleem via CGI form te mailen?

 

Ontvangers die deze PBL's hanteren krijgen jouw mail niet.

 

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL178672

 

Ref: PBL178672

 

xx.xxx.x.x/xx is listed on the Policy Block List (PBL)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Outbound Email Policy of KPN Internet / AS8737 for this IP range:

 

It is the policy of KPN Internet that unauthenticated email sent from this IP address should be sent out only via the designated outbound mail server allocated to KPN Internet customers. To find the hostname of the correct mail server to use, customers should consult the original signup documentation or contact KPN Internet Technical Support.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Removal Procedure

 

If you are not using normal email software but instead are running a mail server and you are the owner of a Static IP address in the range xx.xxx.x.x/xx and you have a legitimate reason for operating a mail server on this IP, you can automatically remove (suppress) your static IP address from the PBL database.

 

 

 

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Hoe kom je achter die ISP als je mails niet aankomen?


Doordat je het over een bepaalde provider hebt wie je mailtjes niet laten aankomen. Dus als je mailt naar ***@chello.nl is de ISP chello. Deze is wel heel simpel smile

Ik neem aan dat sommige bedrijven meerdere e-mails verstrekken maar misschien 1 centraal punt hebben voor bans zodat ze gelijk voor al hun klanten de boel kunnen blokkeren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Afhankelijk van het domein natuurlijk wel heel dom van een ISP om dat hele domein te blocken.

 

Als dan de pc van een persoon die klant is bij ISP A misbruikt wordt via een botnet ofzo om let's say spam te sturen, en ISP B, C en D gaan domeinblocken, dan zijn alle klanten van ISP A de worst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
--------------------------------------------------------------------------------

Outbound Email Policy of KPN Internet / AS8737 for this IP range:

It is the policy of KPN Internet that unauthenticated email sent from this IP address should be sent out only via the designated outbound mail server allocated to KPN Internet customers. To find the hostname of the correct mail server to use, customers should consult the original signup documentation or contact KPN Internet Technical Support.


--------------------------------------------------------------------------------


Wat ik hier lees is dat alle email de nek omgedraaid wordt tenzij ze verstuurd worden middels de KPN mailrelay.
Kortom, conform de gebruiksvoorwaarden mag je vanuit het KPN netwerk geen email versturen anders dan via hun mailrelay server.

Ook al heb je dus een eigen mailserver staan, je moet verplicht email via hun mailrelay de wereld insturen.
Doe je dat niet en laat je de mailserver gewoon zelf praten met de boze buitenwereld dan zal elke mailserver die gebruik maakt van bv de spamhaus antispam service de mails killen.

Heeft dus niets te maken met hele domains ofzo, maar gewoon installatiefoutje mbt mailserver bij gebruiker zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kun je zelf wel de IP adres van de blocklist laten halen bij spamhaus. Werkt prima, alleen balen dat ondanks de overeenkomst voor een vast IP, KPN (HetNet) alweer een ander IP heeft verstrekt.

Ik kreeg zelfs de bellijst van mijn eigen Fritzbox niet in m'n postbus.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotmail schijnt af en toe een aantal email-adressen in de ban te doen door de een of andere fout. Microsoft heeft dan de kolder in de kop.

Het schijnt na een tijdje vanzelf weer te verdwijnen.

Bij ons is HCCnet momenteel in de ban. Iemand heeft dan via HCCnet blijkbaar iets vreemds verstuurd. Ik wacht maar even af.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Vervelend, zeker als je services hebt draaien... Als ik me niet vergis is dit voor jou al de tweede keer in korte periode terwijl ip wisseling igv adsl haast niet voorkomt.


Yep, en aangezien ze niet de beleefdheid hebben om op m'n mail te reageren (de laatste van hun was een bewering dat ik bij de verkeerde klaagde (en dat na 3 verschillende verklaringen)) nu de reden voor een overstap.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.mangelot.nl/bandbreedte-snelheid.php

 

Hier kun je speeds en je ISP black list blocks testen.

 

Gisteren wel geconstateerd dat m'n modem door ene van XS4ALL gekaapt was en ik op ADSL vangpagina vastliep. Verholpen

 

KPN controleert je volkomen dus, maar let wel andere provider via telefoonlijn loopt ook via hun tenzij mobiel of kabel of sat DSL.

 

En uiteindelijk willen ze je onder de Experiabox hebben. Mooi niet dus.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...