Ga naar inhoud

[moteck sg-2100A] rotor draait niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen,

Ik heb sinds gister een nieuwe opstelling,

heb een 64 cm triax dish met edison lnb en een moteck sg-2100A diseq motor, heb dit allemaal goed ingesteld in de dreambox 7000 maar de motor wil niet draaien.

Het ledje op de motor geeft wel aan dat ie commando's ontvangt en je hoort em ook " klikken" (relais klik) maar de as zelf draait niet.

Kan dit een defecte motor zijn (nieuw gekocht) of heb ik misschien iets over het hoofd gezien, de hardware limits staan zoals uit de doos.

Geplaatst:

Geen idee, maar als ik probeer mee te denken:

Heb je wel beeld (in de 0 positie)? Dan zijn de kabels i.i.g. goed aangesloten.

Bedien je 'm met de Dreambox? Werkt 'ie wel als je op het knopje op het motorhuis drukt (= handmatig links/rechts), of doet 'ie helemaal niks? Indien wel, dan is er iets mis met de aansturing vanaf de Dreambox. Indien niet: als je 'm aansluit op een voeding (misschien een acculader = ~14 Volt), kun je 'm dan wel draaien met dat knopje? Zo nee: kapot.

Geplaatst:

aansluiten op een 14 volt bron: is dat niet gevaarlijk voor de motor?

Geplaatst:

Acculader lijkt me niet zo'n goed idee , die spanning is niet afgevlakt .

Afhankelijk of je motor draait bij het kiezen van een horizontaal of vertikaal kanaal , krijgt de motor resp. 18 of 14 volt , dus dat is geen probleem .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik weet niet of het uitmaakt, maar heb je de coax kabels wel correct zitten? Dus de receiver kabel aan de juiste ingang?

Een andere optie kan wezen dat je LNB teveel stroom vraagt, waardoor de spanning in elkaar zakt en de motor niet wilt draaien. Haal dus eens de LNB aansluiting los, en probeer dan eens te draaien.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik heb zoiets ook wel eens met 'n moteck gehad, maar na de reset ingedrukt te hebben draaide hij perfect.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Geplaatst:

ben vandaag nog even met de motor bezig geweest en hij werkt niet zoals het moet

als ik aangeef binnen de dreambox dat ie moet draaien hoor ik 1 klik (relais klik??) en that's it

denk dat het een maandag ochtend motor is

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen