Funfreak Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Op beide machines gebruik ik: Gemini2 versie 4.10. Satcon 10-1 switch via diseqc 1.1 Nieuwe LNB's die op elke andere ontvanger prima werken (ook op Hotbird en Atlanticbird 3) DM7025s: 5 Satellieten aangesloten via de Satcon diseqc switch. Op welke poort ik Hotbird ook aansluit, ik krijg bij het handmatig zender zoeken slechts 370 gevonden zenders binnen (van de +/- 2000 die ik zou verwachten). Met oudere Gemini (bijv. versie 3.4) nooit problemen gehad. DM8000s: Van de 7 aangesloten satellieten via een tweede Satcon 10-1 diseqc switch, wil Atlanticbird 3 geen zender binnen laten komen. Wie heeft een idee waar het probleem kan liggen? Ik wil nog proberen de tuners te wisselen en Hotbird zonder Satcon rechtstreeks aan te sluiten, maar verwacht geen verbetering. Ik denk dat het in de software zit. Alle hardware is 100% goed, dat is getest. Graag jullie hulp en advies, waarvoor dank.
Funfreak Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 Waar haal ik een juiste file "satellites.xml" vandaan?
Funfreak Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 Ik heb inmiddels al een hulpje gevonden. Misschien heeft een ander hier ook wat aan, een generator om zelf via een website je satellites.xml te maken! http://satellites-xml.eu/
Funfreak Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 Op Hotbird beginnen de zenders pas binnen te komen, als er al 38% gescand is. Is dit juist? Ook met een nieuwe satellites.xml vindt hij maar 319 zenders op Hotbird.
Funfreak Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Geplaatst: 11 april 2009 Het probleem bestaat nog steeds. Ik heb inmiddels alle LNB's vervangen op mijn 5 schotels. Alle kabels en LNB's en switches werken op andere ontvangers prima. Iemand een idee? Op mijn DM7025 krijg ik op Hotbird maar een paar kanelen i.p.v. meer dan 2000 wat het zou moeten zijn.
pet123 Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Zet er eens een kant en klare settingslijst in. Heb je dan beeld op alle zenders dan kun je problemen in je hardware uitsluiten en kun je verder gaan kijken naar je satellite.xml
boaz Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Origineel bericht van: Funfreak Op Hotbird beginnen de zenders pas binnen te komen, als er al 38% gescand is. Is dit juist? Ook met een nieuwe satellites.xml vindt hij maar 319 zenders op Hotbird. Hoe scan je? Alleen TV zenders of alles, inclusief bijv. data kanalen. Ik heb overigens 1202 TV kanalen op een oudere scan. Daarnaast 160 data en 421 radio kanalen. Lijkt erop dat je schotel niet helemaal goed staat of je mist een polarisatie. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Funfreak Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 Ik heb 5 schotels hangen, werken op andere ontvangers prima (ook Dreamboxen). Heeft m.i. dus niets met de schotels of LNB's te maken. Op Hotbird kom ik tot 355 kanalen (ik scan alles via een handmatige scan).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen