Ga naar inhoud

[DM800HD] Hoe ondertiteling syncen van een HD film in pli jade 2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een HD film gedownload welke ik via mediaplayer in pli-jade2 (DM800) kan bekijken. via de TXT knop op de AB kan ik ondertitels selecteren, alleen, deze lopen niet synchroon (plm 5 sec). Hoe kan ik dit wel synchroon krijgen?

Geplaatst:

heb je toevallig een HD skin op de dreambox staan? zo ja, deze eens vervangen door een niet HD skin

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Ik heb hier hetzelde probleem. De ondertitels zijn te vroeg. Het is een driver probleem dus DMM zal dit mogen oplossen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb hier hetzelde probleem. De ondertitels zijn te vroeg. Het is een driver probleem dus DMM zal dit mogen oplossen.

Dit is een probleem van alle dreamboxen, de ondertitels
van een opgenomen film (via teletekst) ijlen altijd voor.
Blijkbaar is er geen oplossing hiervoor. Heb de vraag vroeger
ook al gesteld
Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2

ook al gesteld

dat is een ander probleem, wat alleen met tuxtext optreedt.
In feite is daar al een oplossing voor, je kan met enigma2 al heel lang txt ondertitels gebruiken, zonder dat je daar nog tuxtext voor nodig hebt. En dan treedt dit timing probleem niet meer op.
En sinds kort zit er ook in enigma1 txt ondertitel support (al heb ik nog niet gecontroleerd of hiermee ook, net als bij enigma2, de timing is opgelost)

Nee, hier gaat het om de dvd player plugin. De fix zal in de dvd player plugin gemaakt moeten worden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: lucdec2

ook al gesteld

dat is een ander probleem, wat alleen met tuxtext optreedt.
In feite is daar al een oplossing voor, je kan met enigma2 al heel lang txt ondertitels gebruiken, zonder dat je daar nog tuxtext voor nodig hebt. En dan treedt dit timing probleem niet meer op.
En sinds kort zit er ook in enigma1 txt ondertitel support (al heb ik nog niet gecontroleerd of hiermee ook, net als bij enigma2, de timing is opgelost)

Nee, hier gaat het om de dvd player plugin. De fix zal in de dvd player plugin gemaakt moeten worden.

Hoe gaat dat dan, met die txt ondertitels?
Hoe weet ik welk enigma ik heb ? (dm500+)
Geplaatst:

beschikbare ondertitels staan onder de audio knop

Gast Strandbal
Geplaatst:

hoe kan je uberhoud een film doorstreamen van PC naar de dreambox via netwerk ?

is dit mogelijk zoals divx, vob, etc etc

Geplaatst:

mijn fout, het gaat hier idd om de mediaplayer.
subtitles komen in dat geval uit gstreamer terug.
De vraag is waarom de timing niet klopt, mijn gok is dat de dvbmediasink iets verkeerd doet met de pts, of dat het de verantwoordelijkheid van de subtitle renderer (e2) is de pts van de subtitle pages te bewaken.
Geplaatst:
beschikbare ondertitels staan onder de audio knop

Ik heb een vraagje over de ondertiteling die via de audio knop in te stellen is. Ik heb gisteren op mijn 500s pli jade2 geinstalleerd waar dit als goed is mogelijk is.

Heb txt caching aangezet in het menu. als ik nu op de audio knop druk komt er alleen maar te staan geen ondertiteling beschikbaar.

Wat doe ik hier fout?

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:

mijn fout, het gaat hier idd om de mediaplayer.
subtitles komen in dat geval uit gstreamer terug.
De vraag is waarom de timing niet klopt, mijn gok is dat de dvbmediasink iets verkeerd doet met de pts, of dat het de verantwoordelijkheid van de subtitle renderer (e2) is de pts van de subtitle pages te bewaken.

Mijn ervaring is dat timestamps van elementary streams (c.q. hun functionele gelijken) in films die van je p2p-netwerken download altijd een drama is. Voor zover ik weet is dat altijd al zo geweest, zelfs mplayer kan er soms geen chocola van maken qua sync.

Als ik iets omzet, dan is er geen skew tussen audio/video/ttx dus is het zelfs zonder timestamps nog prima te kijken en te demuxer, dus hoe ze dat toch voor elkaar krijgen? Is er toevallig één bepaald programma dat daar veel voor gebruikt wordt en die dat gewoon bagger doet?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen