marcvd Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Hallo, Al een tijd ben ik bezig probleem met onze schotelinstallatie op te lossen. helaas tot op heden zonder succes.. Op dit moment heb ik een 80 cm schotel met een Alps twin LNB. Vanaf de schotel antenne heb ik kabels getrokken naar de woonkamer (20meter) en naar de slaapkamer (13 meter). Zo nu en dan valt in de woonkamer het signaal volledig weg. (terwijl het niet regent of waait) Ik had eerst de verdenking dat dit door de rotor kwam, deze heb ik verwijdert, alleen nu blijkt het probleem helaas nog steeds aanwezig. Na onderzoek blijkt dat als ik de sat tuner in de slaapkamer aanzet, het signaal in de woonkamer ook weer goed is. Wat zou het probleem kunnen zijn? Greetz, Marc van Dam
WPW Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 Draai de kabels op de LNB eens om. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
columbo Geplaatst: 5 april 2009 Geplaatst: 5 april 2009 kontroleer de verbindingen en monteer evt de F conektors op nieuw, en knip een stukje van de kabel .
marcvd Geplaatst: 5 april 2009 Auteur Geplaatst: 5 april 2009 Bedankt voor de antwoorden. Jawel, ik heb na het verwijderen van de rotor ongeveer een decimeter van de kabel geknipt. Ook gebruik ik standaard van zwart soort 'rek' tape om de F connectoren heen. De kabel omdraaien op de LNB zelf, heb ik tot nu toe niet gedaan, dat ga ik morgen (als het mooi weer is nog ff doen, na het werk) Als het probleem zich dan verplaatst naar de slaapkamer, dan zou de LNB defect zijn. Of als het probleem zich onverminderd blijft voordoen in de woonkamer. ( en verdwijnt bij het inschakelen van de slaapkamer tuner ) dan is de kans dat het aan de kabel ligt groter geworden. Toch? Wel heb ik trouwens twee kabels naar de woonkamer lopen. (waarvan één niet gebruikt) Ik heb eerder als test de "tweede kabel" aangesloten, met zelfde probleem bleef zich toen ook voordoen. Ik laat nog wel van mij horen! Thanks! Greetz, Marc
mifi Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Origineel bericht van: marcvd De kabel omdraaien op de LNB zelf, heb ik tot nu toe niet gedaan, dat ga ik morgen (als het mooi weer is nog ff doen, na het werk) Ik heb dat ook eens gehad. Ik dacht eerst dat er een sterke zender stond in te stralen of zo, omdat het beeld periodiek wegzakte, zonder verband met regen en andere narigheid. Uiteindelijk bleek de LNB stuk te zijn. Na het vervangen van de LNB was allees meteen weer ok. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
marcvd Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Geplaatst: 18 april 2009 Hallo, 2 weken geleden heb ik als test de kabels op de lnb omgedraaid. helaas, bleek vandaag dat het probleem nog exact hetzelfde is. Heel raar, storing in het beeld alsof het buiten erg slecht weer is. (terwijl de zon schijnt) Na het inschakelen van een andere tuner (op dezelfde lnb) werd het beeld direct weer goed zonder storing. Iemand een idee wat het kan zijn? Toch de lnb defect? Greetz, Marc
WPW Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Kan ja, ik zou tog effe de bekabeling goed nalopen, het lijkt alsof je ergens doorlust, of een aardings probleem. Maak eens die 2de verbinding los vanaf lnb naar 2de kijkplaats en dan wissellen op de lnb aansluiting en daarna wissellen van kabel. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Frans B Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Zoals mifi al aangaf, ligt het zeer waarschijnlijk aan je LNB. Ik heb dit euveltje al meerdere malen meegemaakt, en het lag in alle gevallen aan de LNB. System Administrator (niet van deze site)
gallia Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 controleer ook de voeding eens van de decoder beneden . kan goed zijn dat deze niet genoeg leverd, dus bij belasting inzakt
Snurker Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 en als je ipv de LNB's nu eens gewoon de ontvangers omwisselt dan hoef je die vulkanische tape niet los te nemen. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen