Ga naar inhoud


beginnersvraag: overstap naar Dreambox


satellitefreak

Aanbevolen berichten

goeiedag

 

ik ben van plan om van een humax 5400z over te stappen naar een dreambox i.v.m. de kaartwissel bij Canaldigitaal. ik zat de denken aan een dreambox 7000s of een 7020s(i). zou iemand mij globaal kunnen vertellen wat de verschillen zijn tussen deze 2 boxjes en de versies s(i)? en of ze allebei tot heden nog worden ondersteund? en werken ze allebei met de nieuwe seca3 kaart van Canaldigitaal?

 

bij voorbaat dank

 

satellitefreak

DM800HD PVR 120gb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alle twee werken prima met de nieuwe seca kaart van canal digitaal. De emu ( softcam ) is bepalend. CCcam is daarbij de beste oplossing.

De 7000 wordt al enkele jaren niet meer gemaakt. De 7020 wordt nu nog wel geproduceert.

Verschil is hardware-matig, waarbij het grootste verschil is, dat de 70020 een losse voedingsprint heeft en de 7020 niet.

Beidde zijn enigma 1 dreamboxen.

 

Je zult nog veel moeten lezen, om het één en ander te kunnen begrijpen. Ik raad je overigens aan om een 7020 aan te schaffen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7000, wordt, zoals genoemd, al jaren niet meer gemaakt. Qua hardware wij hij destijds best leuk, maar niet voor hedendaagse begrippen echt heel ouderwets. Door het heel kleine flash-geheugen kun je er geen complete linux-omgeving op kwijt, moet je uit een compressed filesysteem draaien, wat betekent dat je geen wijzigingen in het filesysteem kunt maken en ook de hoeveel RAM is bedroevend, die zit altijd 99% vol (en dan ook echt VOL).

 

De 7020/7025 is in allerlei opzichten gewoon veel moderner.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een DM 7020-s laugh. eenmaal aangesloten canal digitaal smartcard erin maar geen beeld. ik ben nu opzoek naar een tutorial voor beginners want ik denk dat er nog originele fabrieksfirmware op zit ik zie geen kenmerken van een image of dergelijke. en heeft de box zelf interne geheugen? want er zit nog geen hd in en ook nog geen usb-stick

bvd

 

 

mvg satellitefreak

DM800HD PVR 120gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles weer werkend gekregen. laatste pli jade 2 image erop gezet en via het download menu Cccam gedownload en geinstalleert. alles werkt weer perfect. ik ben nu bezig met een multiboot en een film op een usb-stick te zetten om vervolgens af te spelen op mijn dreambox. is dit wel mogelijk?

bvd

 

mvg satellitefreak

DM800HD PVR 120gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach dat was vooral voor de oudere type hdd's en de 7000 die een zwak trafootje had.

 

als je nu de lijsten opzoekt betreffende hdd's en dreambox geschiktheid kom je nieuwe 1 of 2 terrabyte discs niet eens tegen en toch werken er al velen mee.

 

hier!!! stonden er al enkele van ongeveer nu tot een half jaar geleden aan recente positieve ervaringen

 

en bedenk

negatieve ervaringen zijn er ook, vooral als het diskje in de grabbelmarkt als bulk is gekocht.

welke de grabbelmarkt is weten we echt wel.

 

chiao

 

 

Mad About You

Hooverphonic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel Tonskidutch ik ben vandaag al heel wat verder gekomen met mijn dreambox. ik heb een harde schijf geïnstalleerd die ik nog had liggen. ik kan nu films afspelen. ik heb youtube geïnstalleerd. en ik ben nu op zoek naar flashwizard om een multiboot te installeren op mijn hd

 

mvg satellitefreak

DM800HD PVR 120gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satellitefreak
dankjewel Tonskidutch ik ben vandaag al heel wat verder gekomen met mijn dreambox. ik heb een harde schijf geïnstalleerd die ik nog had liggen. ik kan nu films afspelen. ik heb youtube geïnstalleerd. en ik ben nu op zoek naar flashwizard om een multiboot te installeren op mijn hd

mvg satellitefreak


Waarom gelijk multiboot, ik zou zeggen verdiep je nu eerst eens in de mogelijkheden van de Pli en de 7020, heb je bijvoorbeeld al een mount naar de pc gemaakt?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel voor al jullie hulp. tot nu toe is alles gelukt. ik heb een mount gemaakt in beide richtingen en ik heb een multiboot geinstalleerd. Ik zoek nog 1 ding wat ik nog niet gevonden heb.

Is het mogelijk om een opname op een bepaalde tijd in te stellen net als bij een vcr. Bijvoorbeeld dat je instelt dat er op datum X, tijdstip X en kanaal X een opname begint tot tijdstip X.

Is dit mogelijk?

 

DM800HD PVR 120gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...