Ga naar inhoud


Pagina met pop up vensters maken bij mouse hoover op text


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een pagina met verschillende kopjes (text en foto) die bij mouse hoover een nieuw venster openen (kleiner - user defined size).

 

Het liefste wil ik in deze nieuwe vensters dan de mogelijkheid hebben om te scrollen, door foto's heen te lopen, text en foto's etc.

 

Deze nieuwe vensters moeten dan met een klik weer worden geactiveerd en gesloten.

 

Dus ik beweeg mijn muis over een x-aantal triggers wie elk een andere venster doen opkomen en wanneer de muis ervan wegbeweegt weer worden gesloten. Als ik dan 1 van die vensters aanklik wordt deze actief en maakt muis hoover niet meer uit. Ik bedien dan het nieuwe venster en kan hier de boel bekijken en vervolgens sluiten. Dan werkt de muishoover weer.

 

Ik kan alleen een beetje HTML via DW, maar als iemand me op weg kan helpen heb ik geen moeite met een andere taal aan te leren.

 

Meestal met voorbeeldjes kom ik er wel uit. (Sorry ik jat wel eens een stukje code smile )

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is sowieso geen goed idee om een pop-up te laten verschijnen via een mouse-over event.

Je kan beter met een onclick event werken.

 

Deze functies zitten ingebouwd in DW.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Het is sowieso geen goed idee om een pop-up te laten verschijnen via een mouse-over event.
Je kan beter met een onclick event werken.

Deze functies zitten ingebouwd in DW.


1. geen goed idee omdat?

2. dat is CSS neem ik aan? of ook in HTML?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. geen goed idee omdat het vreselijk irritant is als je niet eens vrij met je muis over een beeldscherm kunt bewegen zonder dat er popups verschijnen.

Je muis heeft niet voor niks knoppen gekregen!!!

 

2. Puch doelt op de ingebouwde javascript snippets. Wat jij zoekt is de window.open snippet. Dat gaat ongeveer zo:

Code:
<a href="url" onclick="window.open('mijnpopup.html','window_naam','width=200,height=100,scrollbars=yes,toolbar=yes,location=yes'); return false">bla bla bla, jouw tekst</a>

 

Maar de DW snippets doen het wat geavanceerder wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kleinere vensters in het hoofdvenster moeten openen, zou je de vensters kunnen maken met een <DIV> tag. In Dreamweaver is dat bijv.: insert AP Div en met naar de juiste plaats slepen. De <DIV> tags geef je style="visibility:hidden" zodat ze onzichtbaar zijn.

Vervolgens het kopje selecteren waar de mouse-over op van toepassing moet worden, dan Behaviours, Show-Hide Elements en daar aangeven welke DIV tag zichtbaar moet worden en de andere op hide. onMouseOver selecteren, indien dat nog niet gebeurd is. Hetzelfde voor de andere kopjes doen en klaar is kees.

Of je er ook in kan scrollen weet ik niet, maar misschien werkt bovenstaande ook wel met iFrames. Succes.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...