Ga naar inhoud


Vrije keuze Mediabox.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

UPC blijft de gedwongen winkelnering doorzetten en verplicht een ieder gebruik te maken van de door haar geleverde decoder. In tegenstelling tot bijv. Ziggo hebben mensen geen vrije keuze om zelf een decoder te kopen of de ingebouwde DVB-C tuner in hun TV te gebruiken. Ook is het daardoor onmogelijk om Digitale TV te bekijken op een PC, Mac of Linux

 

Ik stel voor dat een ieder die voorstander is van een vrije keuze of ze de Mediabox van UPC gebruiken of een eigen oplossing willen om Digitale TV te ontvangen dit per email bevestigen naar:

 

vrije.keuze.mediabox@gmail.com

 

 

Wel graag onder vermelding van (echte) naam en tenminste postcode.

 

 

Ik zorg er voor dat deze dan over korte tijd bij UPC terecht komen. Overigens heeft e.e.a. alleen zin als er tenminste enkele honderden medestanders zijn. Dus schroom niet en breng deze actie zoveel mogelijk ter kennisname.

 

 

Algemeen:

Vanzelfsprekend worden de emailadressen verder niet gebruikt en gaat het er ook niet om de UPC Mediabox afteschaffen. Mensen die dat willen gebruiken moeten daartoe ook de vrije keuze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil niet zonder meer een lovenswaardig initiatief doodslaan, maar ik geef je weinig kans. UPC doet dit met een heel duidelijke reden, en dat is om ongewenst gebruik tegen te gaan. En daar zijn ze in geslaagd. Het is praktisch onmogelijk om hun systeem te kraken zonder aanzienlijke investeringen. UPC heeft ook geen enkele reden om aan enige petitie toe te geven. Hooguit als er andere digitale tv aanbieders op hun net worden toegelaten die hetzelfde of meer zenders aanbieden waarbij je gebruik kunt maken van generieke apparatuur. Verder is er geen enkele dwang voor hen om het anders te doen.

 

En dat Ziggo wél andere decoders toelaat is niet waar. Zij ondersteunen alleen de door hen goedgekeurde (=gesponsorde) decoders. Dat wil niet zeggen dat andere spullen niet werken, want ik heb ook met Dreamboxen gekeken en nu kijk ik met een HTPC. Men is echter bezig met CI+ en als ik de bangmakerij moet geloven, kunnen zij dan ook bepalen dat alleen goedgekeurde ontvangers gebruik kunnen maken van hun diensten. En dat zullen dan per definitie nooit PC's zijn (dat heeft men reeds verklaard) en ontvangers met enge dingen zoals HD's en netwerkaansluitingen kunnen ook rekenen op actieve tegenwerking.

Zelf geloof ik niet zo dat ze actief de boel gaan afsluiten. Ik denk eerder dat ze wellicht bepaalde nieuwe zaken alleen beschikbaar maken voor gecertificeerde spullen.

 

Evengoed succes met de actie, maar zoals de zaken er nu voor staan heeft het weinig tot geen kans van slagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...