Ga naar inhoud


Voor alle Xsat gebruikers


Gast

Aanbevolen berichten

Beste Xsat gebruikers ik merk dat ik veel pm krijg met de vraag hoe te updaten van de xsat hierbij zal ik even kort uitleggen wat je moet doen ik hoop jullie zo geholpen te hebben voor vragen kan je me altijd een pm sturen.

 

Het lijkt allemaal heel moeilijk maar is zo simpel als wat ik heb zelf ook pas 3 weken een xsat maar heb eerst heel veel info vergaard en daardoor kreeg ik het door ik zal je even in stappen uitleggen wat je moet doen.

1* ga naar de site http://xsat.rtfm.be/

en dan naar filmware kies daar welke ontvanger je heb ( heb je de xsat 310 met seca en viacces kies dan de xsat 310 2 lecteurs ) voor alle andere even goed kijken welke xsat je heb en filmware je heb dat doe je door je receiver aan te doen en dan op menu te drukken... druk nu vervolgens op i/guide toets en je filmware versie komt naar boven.

*download nu de laatste filmware versie of welke je ook wilt hebben LET OP download ook de flashtool die daarbij staat wordt immers aangegeven.

*2 voor de xsat 310 gebruikers zorg dat je een kabel heb van serieel 9 pins naar een din8 verloop.

deze moet je zelf maken!

3* sluit deze aan op je receiver en pc

4* pak nu je gedownloade files uit door simpel op het bestand te drukken het is een zelf install (exe) tool.

5* start je xsat flashtool op en zorg dat de filmware file in het zelfde map staat als je filmware!

6* nu kan je kiezen om je onrginele flash eerst binnen te halen maar is niet noodzakelijk omdat deze ook al op de site staat dus laad gewoon de nieuwe flash in LET OP doe dit wel voorzichtig!!

zorg dat er geen onderbreking komt tussen de pc en receiver!!.

Tot slot voor de xsat 310 gebruikers neem de laatste filmware versie want alleen met die kan je de ppv kanalen zien en het zappen gaat dan eindelijk wat sneller!

 

Veel succes met het update.

 

Binnenkort een Nerderlande xsat site!!!

Met allemaal info en hoe te update + channel list!

neem binnenkort een kijkje op http://www.ervaar.nu/xsat

 

Greetzz

 

FoZSat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo ,

 

tja ik heb precies gedaan wat je beschrijft..

 

En zie daar het werkt perfect !!!

 

Alleen nu het probleem , ik wou mijn receiver flashen omdat ik graag de nederlandse taal erin wou hebben..

 

Maar ik heb dit niet erbij gekregen ???

 

Nou wie weet wat ik foiut heb gedaan ??

 

reacties van harte welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik begrijp er niets van... die pagina is in het frans, en aangezien ik op mijn rapport voor frans een 2 sta kan ik niet veel van begrijpen! Je uitleg is duidelijk, maar de site is echt raar!

Ik heb een X-sat 410 met versie 1.5.30 nu wil ik graag een versie waarmee je kan teleteksten en waarmee het zappen sneller gaat.

mvg

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoeld ik moet ook zeer veel tijd roven om het allemaal uit te zoeken maar als je goed leest dan moet je voor de xsat410 niet de laatste firmware gebruiken maar net die daarvoor!

ik hoop dat je het een beetje snapt.

Ik probeerde met Xsat frankrijk een samenwerking te kunnen doen zodat er ook een Nederlandse site kwam hij draaid wel op http://www.ervaar.nu/xsat

maar ik mag voorlopig de firmware van hun niet gebruiken omdat ik een link naar sat4all had staan en dat is in hun ogen een ilegale board nou naar mij weten mag een webmaster wel een link plaatsen alleen geen illegale files online zetten en dat is ook niet de opzet van de xsat site die is er om de nederlanders het wat makkelijker te maken voor het updaten van een xsat! maar goed ik moet maar even kijken hoe we dit gaan oplossen maar dat er een Nederlandse Xsat site komt dat staat vast! en wel te zeggen legaal dus!

 

Maar goed om tot jou vraag terug te komen lees even goed op deze board of gebruik even de zoek functie en tik even in xsat dan komt alles uitrollen over het updaten van een xsat.

 

Greetzz

 

FoZSat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een nederlands menu betreft de XSAT410..

 

Moet je de firmware versie 1.7.18 gebruiken !!.

 

onze Franse vrienden geven in hun omschrijving van de versie 1.7.19 aan dat deze de nederlandse taal ondersteund..

 

dit dus niet zo , gewoon de versie 1.7.18 downloaden en ready..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...