Gast jba Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Beste forummers, Ik overweeg de aanschaf van een dreambox. Ik heb diverse sites bezocht en door het forum gebladerd om een beeld te krijgen van de verschillende modellen maar wellicht willen jullie mij helpen bij het maken een goede keuze. Ik wil graag een dreambox om sateliet tv te bekijken. Ik wil de dreambox kunnen aanpassen aan mijn eigen wensen en kunnen benaderen via mijn netwerk. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om een HDD te plaatsen om video op te nemen. Ik wil graag gebruik maken van een abonnement van Canal Digitaal, dus de dreambox moet het kaartje kunnen lezen (volgens mij kunnen ze dat allemaal al dan niet na aanpassing software?). Ik wil enkel een full HD Dreambox als het prijsverschil met een niet-HD Dreambox acceptabel is, het zou dus fijn zijn als jullie mij een suggestie geven voor beide opties. Ik denk dat ik niet te veel wensen heb (voor een Dreambox) dus met een eenvoudige Dreambox uit de voeten kan? Wat mis ik dan globaal tegenover de duurdere modellen (wat ik zou kunnen gaan missen)? Zijn er nieuwe modellen op komst en kan ik daar dan beter op wachten? Bedankt voor jullie reacties!
dagg Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 een dm800 voldoet bijna naadloos aan je wensen. de (2x) duurdere dm8000 zal alleen comfortabeler zijn voor wat betreft het tegelijkertijd kunnen opnemen/kijken van verschillende zenders, waaronder de picture-in-picture mogelijkheid. voor het kunnen afspelen van erop gezette gedownloade films kan ik je niet inlichten -de 8000 zou dat beter kunnen dan de 800-; daar heb ik een popcorn hour voor die dat allemaal perfect doet. voor de rest: er zullen de komende tijd < 1 jaar geen nieuwere modellen komen schat ik zo in (over de hele linie, dus ook non-hd). .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Gast MiLo Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Als je graag veel opneemt, dan is de 7025 ook een optie. Die is niet HD, maar daardoor wel aanzienlijk goedkoper dan de 8000, en ook uitgerust met twee tuners zodat je altijd opnames kunt maken en naar iets anders kijken. Is verder ook een leuke hobbydoos waar je vrij makkelijk zelf in kunt knoeien als je een beetje kunt programmeren.
NL1PDV Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Ik kan je uit eigen ervaring melden dat de 7020 een pracht van machine is . heb er zelf een hdd in gedaan en werkt goed .. dus mijn advies een 7020 M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 inderdaad Milo, en luister jba, je kunt ook gewoon een tweedehandse dreambox nemen om eens wat ervaringen te verzamelen daar is niets mis mee ofschoon enkelen onbeschoft veel (dus teveel) vragen, na hem al heel wat jaren te hebben gebruikt, zijn de types dm 500+ / dm 7000 / dm 7020 / dm 600 erg goed bruikbaar en die types met enigma1 images erop hebben al jarenlange degelijke support waar geen enkel kinderziekte meer in zitten je kunt dus zelfs jaren door gaan met een image dat al meer dan twee jaar oud is (enkel de hobbyvirus en experimentele vreugde leidt tot nieuwe images maken EN gebruiken of je ze nodig hebt of niet) dus als je je eerste schreden neemt in de dreambox hoek kun je best (en met trots) tegen heel aardige tweedehands receivers aanlopen die na de opgedane ervaring je zou kunnen doen beslissen een nieuwer en/of topmodel te nemen. (die andere staat dan plots nog steeds bruikbaar in de slaapkamer of kinderkamer) als je het mij vraagt gaan teveel peoples direkt voor de laatste types, omdat die ene HDtv zender zo attractief lijkt. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Ome Merde Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 als je enkel en alleen een HD model wil dan komen d'r maar 2 in aanmerking. de 800 (ommenebeide 450 euries) en de 8000 (ommenebeide 1000 euries en een wachttijd evenredig als een donornier) merDe deze ruimte is te huur
Gast jba Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Bedankt voor de reacties! Ik ben weer een stukje verder met jullie hulp. Ik ga voor een niet HD decoder met dubbele tuner voor het opnemen, komt dan alleen de 7025 in aanmerking of ook de 7020? Wat is uberhaupt het verschil tussen deze twee modellen? En wat is in hoofdlijnen de beperking van de 600 ten opzichte van deze twee modellen? Wederom bedankt!
Henksat Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Origineel bericht van: jba Ik ben weer een stukje verder met jullie hulp. Ik ga voor een niet HD decoder met dubbele tuner voor het opnemen, komt dan alleen de 7025 in aanmerking of ook de 7020? Alleen de 7025 heeft een dubbele tuner. De 7020 draait op Enigma-1 (ouder) en de 7025 op Enigma-2 (meer toekomstige mogelijkheden). Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Tonskidutch Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 elke 0 erbij is een zwaarder type met meer mogelijkheden elk hoger type kan net effe meer en zo voort maar dat is al duizenden keren beschreven dus wees niet lui en zoek en lees bovendien dubbel tuners (twin tuners) zijn er momenteel maar 2 de 7025 en de 8000 (multi tuner max 4) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
pros Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Zelf heb ik de 7025+ De 7025 is net als de 7020, maar dan met 2 tuner ingebouwd. Dus kijken en opnemen. De 7020 heeft volgende meer dan de 600. Hard Disk kan ingebouwd worden, 2 X smartcard lezers, 2 X scart en RF-modulator. De 800 lijkt op de 600, maar dan alles voorzien voor HD natuurlijk Dat zijn naar mijn mening de meest opvallende verschillen. De 8000 is veel te duur. Maar is zoals de 7025 maar dan alles voorzien voor HD Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch
Beobuddy Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch als je het mij vraagt gaan teveel peoples direkt voor de laatste types, omdat die ene HDtv zender zo attractief lijkt. Dat heb ik dus ook. Na eerst met satelliet te zijn begonnen met een nieuwe (goedkopere) TF4000 en dan later alsnog de duurdere (met de betere/handige taps) TF5500 aan te schaffen was ik uiteindelijk duurder uit. Dus nu maar direct de juiste type met waarschijnlijk de meeste (lees)kost voor de kiezen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast jba Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Bedankt voor jullie info! Ik ga de 7025 aanschaffen. Ik kies toch voor een nieuwe om er zeker van te zijn dat ik een goed werkend apparaat heb. En ik ben het ook het met de stelling eens dat het nu nog niet zoveel zin heeft om veel geld neer te leggen voor een HD apparaat. Tegen de tijd dat echt veel zenders in HD uitzenden zullen deze apparaten veel betaalbaarder en functioneler zijn. Nu nog op zoek naar een goedkope winkel en dan zal ik hem deze week wel ergens aanschaffen. Ik laat nog wel weten hoe hij bevalt.
Stefaand Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Heb je HD al eens gezien ? Als je dit eenmaal gezien hebt, dan wil je een HD receiver hoor. Ik zou er toch nog eens over denken als ik jou was ? 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Neptunus Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ik heb een 7020 voor de slaapkamer en een 7025 voor de woonkamer. Maar ik kan echt geen twintuner meer missen, sterker nog: ik heb eigenlijk behoefte aan een triple tuner en die zit in de (niet of nauwelijks verkrijgbare) DM 8000. Als die nu eens eindelijk op het schap komt te liggen ga ik die direct aanschaffen maar niet eerder want ik heb geen zin de satelliethandel 1.000 euro voor te schieten. De 7025 gaat dan naar de slaapkamer, de 7020 verkoop ik. Dus als je van plan bent om in de toekomst met twee dreamboxen te gaan werken kan je nu een 7020, 800 of 7025 aankopen en later, als je de volle functionaliteit wenst en er (veel) meer HD content komt de 8000. Nog even ter info: je hebt maar één smartcard nodig, je kunt beide boxen intern sharen en ook de harddisk is benaderbaar. succes. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Snoopy Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Heb net de DM800HD twee dagen geleden gekocht. Hij staat hier naast de Topfield TF7700 HSCI. Heb PLI Jade erop gezet en de HenkSat setting gedownload. Daarnaast CCcam (? naam correct) via het menu van de HD800 geinstalleerd en heb nu via de CanalDigitaal kaart ook beeld op die kanalen. Opnemen met USB op een stick en een USB HDD gaat ook al, alleen afspelen nog niet terwijl de DM800HD wel goed opneemt. Al met al best/zeer tevreden. Had niet verwacht in zo korte tijd al zover te zijn met de DM800HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen