Claes Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 7025 is een zeer goede keuze. HD is mooi maar voor een PVR is een dubbele (of meer) tuner voor mij in ieder geval een must. Zelf heb ik de 8000 en geniet dus beide voordelen. Volgens mij is deze inmiddels ook wel goed leverbaar. Ik had hem hier in Belgie binnen 4 dagen na bestelling. 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
Alex1970 Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Ook ik hik al tijden tegen die hoge prijs van de DM8000 aan. Ik wil ook graag voorbereid zijn op HDTV en ik wil kunnen opnemen en afspelen tegelijk. Wat denken jullie dan van de combinatie DM800 en een DM100? Dus een DM800 voor (HD) kijken en opnemen en de DM100 voor kijken (naar voor nu nog meest gangbaar zijnde SD-zenders) terwijl de 800 staat op te nemen. Mis ik dan (vooral software-matig) zoveel t.o.v. een DM8000? Bijv. de besproken PiP? Of andere "handigheden" m.b.t. tegelijk opnemen en afspelen? Wat ik vooral nergens kan vinden is of er qua software-mogelijkheden verschillen zijn tussen de diverse Dreamboxen. -Kan je op alle Dreamboxen opnemen op externe HDD's? (Ook Time-shift) -Kan je een tweede Dreambox ook bedienen vanaf de andere Dreambox? Met één afstandsbediening dus of zo? Wat ik nl. nog belangrijker vind dan opnemen en kijken tegelijk is nl. kijken (in de woonkamer) en kijken (in de slaapkamer) tegelijk. Dus als ik zou kiezen voor een dual-tuner (7025+ of 8000) kan ik dan een tweede zender op een andere TV zien? Of als ik zou kiezen voor twee losse Dreamboxen dan kan ik uiteraard apart kijken, maar kan ik ook heel makkelijk de tweede Dreambox (gezien de lage prijs dus bij voorkeur een DM100) die op de slaapkamer staat makkelijk bedienen vanuit de woonkamer (waar dan de DM800 staat i.v.m. Full-HD Plasmascherm) om deze in te stellen voor opnemen cq. met de 2e tuner kijken als de eerste staat op te nemen? -Ik lees er her en der wel een beetje over, maar echt duidelijk is het me niet: Ik wil graag vanaf de Dreambox MP3's afluisteren die opgeslagen staan op een externe harddisk. En dan makkelijk kunnen zoeken middels een programma vergelijkbaar met de Mediabibliotheek zoals in Windows Media Player. Kan dat eigenlijk wel? (Met eender welke Dreambox?) -In welk bestandsformaat kan een extern gemounte harde schijf geformateerd zijn? Kan dat NTFS zijn? -Als ik DVD's rip kan je die bestanden (VIDEO_TS enz.) die opgeslagen zijn op een externe harde schijf dan (met de juiste software) afspelen op eender welke Dreambox? -Kan ik op eender welke Dreambox ook naar internet radio- en tv-zenders luisteren en kijken? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast jba Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Origineel bericht van: Stefaand Heb je HD al eens gezien ? Als je dit eenmaal gezien hebt, dan wil je een HD receiver hoor. Ik zou er toch nog eens over denken als ik jou was ? Jazeker, mijn vader heeft de 800 thuis staan met een HD abbo en dat beeld vind ik schitterend. Alleen vind ik het huidige zenderaanbod niet aantrekkelijk genoeg om er extra voor de betalen. Tegen de tijd dat dit wel het geval is zullen de HD decoders behoorlijk in prijs gezakt zijn en gaat de huidge dreambox naar boven (waarna ik inderdaad cardsharing binnenshuis wil gaan toepassen, tenzij dat tegen die tijd verboden is). Echter, toen ik de prijzen van de dreamboxen bij verschillende aanbieders aan het vergelijken was kwam ik op een site waar men verteld dat ook niet-HD zenders in betere kwaliteit worden weergegeven op een HD decoder. Was ik er net uit, begin ik toch weer te twijfelen. Eigenlijk wil ik gewoon de opties van het duurste model, maar dan voor minder geld.... Ik laat het jullie weten.
Alex1970 Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Nog steeds niemand die antwoord kon geven op mijn vragen, maar wellicht moet ik dan een nieuw topic starten. Zal het even gericht tot één vraag beperken: Wat zou een reden zijn om een twin tuner (dus 7025 of 8000) te kopen i.p.v. twee losse ontvangers? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast koffie54 Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 1 twin tunner in plaats van 2 singel tunners heeft als voordelen. Je kan dan op 1 plek opnemen en kijken of meerdere opnamen tegelijk doen. Ander voordeel is dat je 2 verschillende tunners er in kan zetten.Bijvoorbeld satelliet en kabel of digitenne.(deze optie mis ik wel eenbeetje) 2 dreambox op 1 plek kan ,maar dan moet je de afstandsbedining codes aan passen zo dat ze elkaar niet in de weg zitten. wat ook mogelijk is met dreamboxen.Alleen je hebt dan 2 afstandbediningen nodig voor deel van 2 singel tunners is dat je op 2 plekken een dreambox kan zetten en kan kijken en op nemen. Opnemen is mischien iets lastiger omdat je heen en weer moet lopen tussen 2 kamers (ook dat kan op gelost worden met een laptop waar mee je de timers kan instellen) Dus bijde hebben voordelen en nadelen ik heb gekozen voor 2 singel tunners 1 in de woonkamer de ander in de slaapkamer. ze hebben samen 1 harddisk dus wat ik op de 1 opneem kan ik op bijde kijken.En zo ook met dvd's en andere films.Wat voor mij een groot vooredeel heeft.
Alex1970 Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Origineel bericht van: koffie54 1 twin tunner in plaats van 2 singel tunners heeft als voordelen. Je kan dan op 1 plek opnemen en kijken of meerdere opnamen tegelijk doen. Ander voordeel is dat je 2 verschillende tunners er in kan zetten.Bijvoorbeld satelliet en kabel of digitenne.(deze optie mis ik wel eenbeetje) Voor mij wordt het alleen satelliet, kabel heb ik jaren geleden al afgezworen, DVB-T heb ik nu en ik verwacht die te kunnen opzeggen als alles eenmaal werkt, bovendien zou ik dan nog steeds mijn DVB-T tuner kunnen blijven gebruiken want die kan ik houden. Verder zat ik te denken om nu eerst één single SD-tuner te nemen. Als blijkt dat ik DVB-T erbij wil houden (naast DVB-S) zou ik nog kunnen kiezen voor de DM8000 met extra DVB-T-tuner. Origineel bericht van: koffie54 voor deel van 2 singel tunners is dat je op 2 plekken een dreambox kan zetten en kan kijken en op nemen. Dat was nou precies mijn bedoeling Origineel bericht van: koffie54 Opnemen is mischien iets lastiger omdat je heen en weer moet lopen tussen 2 kamers (ook dat kan op gelost worden met een laptop waar mee je de timers kan instellen) Kan je in plaats van de laptop de andere Dreambox niet bedienen vanaf de Dreambox met één of andere plug-in of zo? Origineel bericht van: koffie54 Dus bijde hebben voordelen en nadelen ik heb gekozen voor 2 singel tunners 1 in de woonkamer de ander in de slaapkamer. ze hebben samen 1 harddisk dus wat ik op de 1 opneem kan ik op bijde kijken.En zo ook met dvd's en andere films.Wat voor mij een groot vooredeel heeft. Wat ik ook denk te gaan gebruiken is de Time-shift functie en dat kan m.i. ook prima met één Dreambox. Waar ik nu nog geen antwoord op heb is of er (grote) verschillen zijn (buiten de meerdere tuners) tussen enerzijds de 7025/8000 en anderzijds de 600/800 qua mogelijkheden of is het simpelweg zo dat op al deze boxen dezelfde software, images, plugins gezet kan worden en (dus) al deze boxen dezelfde mogelijkheden hebben? Waar ik inmiddels al achter ben is dan de DM100 geen alternatieve images aankan en dat de 500 alleen Enigma 1 aankan of zo? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast koffie54 Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Kan je in plaats van de laptop de andere Dreambox niet bedienen vanaf de Dreambox met één of andere plug-in of zo? Nou zover ik weet niet Wat ik ook denk te gaan gebruiken is de Time-shift functie en dat kan m.i. ook prima met één Dreambox. Kan ook prima met 2 gebruik ik ook terwijl er maar 1 een harddisk heeft. Heeft de /hdd van de 1 koppelen aan de /hdd van de andere. Waar ik nu nog geen antwoord op heb is of er (grote) verschillen zijn (buiten de meerdere tuners) tussen enerzijds de 7025/8000 en anderzijds de 600/800 qua mogelijkheden of is het simpelweg zo dat op al deze boxen dezelfde software, images, plugins gezet kan worden en (dus) al deze boxen dezelfde mogelijkheden hebben? de verschillen tusen de 7025/8000 en de 600/800 is wel of geen hd. De 600 weet ik niet maar de 7025 800 en de 8000 gebruiken allemaal enigma2 en de software is nagenoeg gelijk wel heeft de 7025 een minder grote flash dus zal sneller vol zitten. de 8000 heeft ook de krachtigste cpu wat mischien iets kan uit maken met snelheid en multi tasking. of je dat echt merk weet ik niet. Ik heb wel eens wat problemen met ondertiteling met dvd's op de 800 kan me voorstellen dat de 8000 dit beter doet. De verschillen liggen eigenlijk zo ver wat wil je hd of geen hd 2 tunners of 1 dat is het verschil tussen deze 4 ik kan zeggen ik ben dik te vreden over mijn 2 x dm800 en wel zo tevreden dat ik niet echt meer kijk voor een 8000 mischien ooit een 2 hands voor leuke prijs wat ik leuke optie vind als ik beneden een film kijk en we gaan naar bed zet ik hem beneden op opnemen ga me ding doen kinderen nakijken tanden poetse(yeah right) etc. En boven kan ik verder kijken waar ik gebleven was en reclame's kan ik dan nog door spoelen ook. Ik heb de 800 omdat ik hd wil kunnen kijken ,maar ook heb ik een lcd scherm en die word nu digitaal aan gestuurd.Toch iets beter dan met scart en zo (in mijn beleving) Dat kan de 7025 niet en volgens mij de 600 ook niet(weet ik niet zeker heb nooit 600 gehad) Nou hoop dat het iets helpt
Alex1970 Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Volgens mij hebben dus alleen de 800, 7025 en de 8000 Enigma2. Dus ook de 600 heeft Enigma 1. Maar wat is dan eigenlijk het voordeel van Enigma 2 t.o.v. Enigma 1? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Alex1970 Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Origineel bericht van: koffie54 Origineel bericht van: Lexzie Kan je in plaats van de laptop de andere Dreambox niet bedienen vanaf de Dreambox met één of andere plug-in of zo? Nou zover ik weet niet En wat dan te denken van dit artikel? Daar staat toch aan het einde:"Druk dan op groen (OK) en je zult de opgenomen bestanden van de eerste Enigma2 ontvanger kunnen zien. Je opnames worden nu ook op deze harddisk opgenomen en je kunt vanuit allebei de ontvangers alle opnames afspelen." Ik heb echter niet even twee Dreamboxen om het te testen.Verder rees me nog wat vraagjes: -Kan je een externe Blueray rewriter aansluiten/mounten en discs afspelen via de Dreambox en vanaf je PC discs branden? -Heb je in een twin-tuner (dus de DM7025S+ of de DM8000HD) meer functionaliteit/bedieningsgemak m.b.t. de twee tuners t.o.v. twee aparte (maar via LAN gekoppelde) Dreamboxen? (Zoals ik hierboven al min of meer gevraagd heb) -Wat werkt het beste en/of wat zijn de verschillen tussen: Een interne HDD, een via de eSATA aangesloten HDD, een via USB aangesloten HDD, een via netwerk gemounte HDD in een andere Dreambox, een NAS of een NDAS HDD? -Op de eSATA kan je maar 1 HDD of DVD- of Blueray-station aansluiten? (Vermits dat laatste ook kan). -Waarom zou ik (meerdere) USB-aansluitingen moeten hebben? M.a.w. wat kan ik er allemaal (gelijktijdig) mee? En kan je 1 USB- aansluiting uitbreiden met een hub? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
ranico Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Origineel bericht van: Lexzie Verder rees me nog wat vraagjes: -Kan je een externe Blueray rewriter aansluiten/mounten en discs afspelen via de Dreambox en vanaf je PC discs branden? -Heb je in een twin-tuner (dus de DM7025S+ of de DM8000HD) meer functionaliteit/bedieningsgemak m.b.t. de twee tuners t.o.v. twee aparte (maar via LAN gekoppelde) Dreamboxen? (Zoals ik hierboven al min of meer gevraagd heb) -Wat werkt het beste en/of wat zijn de verschillen tussen: Een interne HDD, een via de eSATA aangesloten HDD, een via USB aangesloten HDD, een via netwerk gemounte HDD in een andere Dreambox, een NAS of een NDAS HDD? -Op de eSATA kan je maar 1 HDD of DVD- of Blueray-station aansluiten? (Vermits dat laatste ook kan). -Waarom zou ik (meerdere) USB-aansluitingen moeten hebben? M.a.w. wat kan ik er allemaal (gelijktijdig) mee? En kan je 1 USB- aansluiting uitbreiden met een hub? 1. Zover ik heb begrepen zal Blueray niet kunnen. 2. DM8000 is niet hetzelfde als 2 x DM800. Qua functionaliteit betreffende opnames zal er geen verschil zijn. Alleen de DM8000 is toch iets krachtiger , en kan ook nog meerdere video formaten aan. 3. Elke combinatie van HDD gebruiken om afspelen/opnemen gaat uitstekend. Het is moeilijk om een beste aan te duiden zonder dit een context te plaatsen. Gemakkelijkste lijkt mij nog steeds de interne HDD. 4. Een USB memory stick kan je bvb. ook gebruiken waarop films staan. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
ranico Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Nog een opmerking over de HDD's. Wanneer je opnames (alsook afspelen van films) over netwerk wilt doen, moet je rekening met de beperkte bandbreedte van het netwerk, maar ook met de apparatuur zelf (inc. de DB) en de NAS. Dus deze keuze is zeker niet de beste DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen