grunnsat Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Seagate komt binnenkort met een eigen storage server, de BlackArmor Nas 420/440 . In deze server passen 4 schijven, en hij wordt aangeboden in capaciteiten van 2, 4, 6 en 8TB. Een simpele rekensommetje leert dat je bij 8TB en 4 schijven dus een schijfcapaciteit van 8TB/4 = 2TB nodig hebt. Die schijven staan nu nog niet op hun web site.....
ReneBee Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Dat zal dan niet lang duren. Western Digital heeft ze al, ook voor de consument. René.
Erik Slagter Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ik heb die WD al (2 TB). Ik ben erg enthousiast, ze zijn heel zuinig, worden nauwelijks warm en ook nog een heel stil. En ook heel belangrijk: geen freezes (zie firmware bug van de Seagate 1.5 TB die Seagate een half jaar ofzo gewoon ontkend heeft...) Vandaar dat ik principieel geen Seagate gekocht heb. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Satdorus Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Ik heb die WD al (2 TB). Is dat een green product? Thx.
W3ird_N3rd Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ja. Ik heb de 1,5TB versie in bestelling staan. Ondanks het lagere toerental zijn ze dankzij de hogere datadichtheid toch nog snel. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
delto95 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Satdorus Origineel bericht van: Erik Slagter Ik heb die WD al (2 TB). Is dat een green product? Thx. Ja de WD 2TB's zijn green
Claes Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ik heb de WD 2TB in m'n DM8000. Wat een zalige schijf zeg. Zoals hierboven gezegd, superstil en wordt niet heel warm. Echt een aanrader. 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
Gast ronald Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 @grunnsat betekend http of ftp server dat je er een bijv. emule client op kunt zetten voor peer to peer download. dan zou het voor mij zeer interessant zijn
_Bartje_ Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Dat seagate eerst hun andere schijven maar eens in orde brengt. Vanwege een firmware fout zijn er volledige reeksen schijven die sneuvelen. st3100033as bijvoorbeeld. Ik ben altijd zeer PRO seagate geweest maar ik hou het voorlopig even bij een ander merk.
Penthe Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Ehh ja mijn Seagate 500gb gaf ook de geest(11 maanden na aankoop), en heb nu een Western Digital 1TB schijf. Van Seagate blijf ik ook voorlopig af.
grunnsat Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: ronald @grunnsat betekend http of ftp server dat je er een bijv. emule client op kunt zetten voor peer to peer download. dan zou het voor mij zeer interessant zijn Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Vermoedelijk wordt Linux gebruikt als besturingssysteem, maar ik weet niet met welke cpu. Ik weet ook niet of je zelf extra software kunt toevoegen. Er zijn meer van dergelijke storage arrays op de markt, en bij sommige kun je wel zelf software toevoegen.
Littlesat Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Je hebt toch 5 jaar garantie op die schijf... ik zou terug gaan als hij na 11 maanden de geest geeft. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
_Bartje_ Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Garantie is inderdaad geen probleem maar je hebt er toch weer een hoop extra werk mee. In veel gevallen lukt het zelfs niet de data nog te benaderen.
mifi Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: Littlesat Je hebt toch 5 jaar garantie op die schijf... ik zou terug gaan als hij na 11 maanden de geest geeft. Ik heb het een keer meegemaakt met een Western Digital schijf. Ik moest een verzendnummer aanvragen en hem daarmee opsturen. Na verloop van tijd kreeg ik inderdaad een andere schijf (refurbished). Maar je zit wel weeeeken te wachten, dus ondertussen koop je een andere schijf.... m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast eew Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Ik zie het nut van een 2 TB schijf niet echt. Gewoon meerdere 1 TB schijven gebruiken. Desnoods in RAID 0. Bij ons in huis zijn momenteel 4 seagate terabyte schijven in gebruik. Er zitten er 2 in mijn pc (raid 1) en 2 in de NAS device. Het nadeel aan zulke grote schijven is dat je al je data gelijk kwijt ben als er iets mis gaat. Je kan beter meerdere "kleintjes" hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen