Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan kan je ook zeggen dat 1TB schijven geen nut hebben. Je kan toch ook 2 schijven van 500GB gebruiken?

Waarom eigenlijk 500GB? Je kan er toch ook vier van 120GB nemen?

Bij nader inzien, met honderd schijven van 20GB heb je ook 2 terabyte.

Je moet gewoon meerdere grote schijven hebben dus. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik denk dat je luitjes die video servers bouwen wel blij zijn met die grote schijven. Met dezelfde opbouw kunnen ze nu nog meer opslag leveren. Speciaal voor HD servers tikt dat toch lekker aan.

René.

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Bartje_
Dat seagate eerst hun andere schijven maar eens in orde brengt.
Vanwege een firmware fout zijn er volledige reeksen schijven die sneuvelen. st3100033as bijvoorbeeld.
Ik ben altijd zeer PRO seagate geweest maar ik hou het voorlopig even bij een ander merk.

En dan heb je het nog niet eens over de Seagate 1.5 Tb waar zeker een half jaar een firmware-bug in heeft gezeten waardoor de schijf soms een complete minuut helemaal niks meer deed. Bij Seagat werd de bug eerst ontkend en later was het statement dat het alleen optrad bij Linux en dat er dus een bug in Linux zat. Totdat de bug-reports ook van windows-gebruikers kwamen.

Een heel slechte praktijk, bugs, nota bene in harddisks, waar je op moet kunnen vertrouwen, eerst ontkennen en dan vervolgens proberen het bij een ander in de schoenen te schuiven.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

• Moderator
Geplaatst:

Ik vraag me af met zo'n grote schijf hoelang een virus scan duurt?

Met een kleine schijf duurt het nogal een behoorlijke tijd voordat de scan klaar is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: matchless
Ik vraag me af met zo'n grote schijf hoelang een virus scan duurt?
Met een kleine schijf duurt het nogal een behoorlijke tijd voordat de scan klaar is.

Dat ligt niet aan hoe groot de schijf is, maar aan hoeveel je erop zet :D

Ik kan wel melden dat de WD 2 TB niet minder dan twee uur nodig heeft voor z'n (als het goed is dagelijkse) "long" selftest (SMART). Gelukkig gaat dat allemaal op de achtergrond. Die selftests worden wel steeds langer naarmate de schijven groter worden.

Geplaatst:

Echt wel. Als je schijf niet lekker is en al je favoriete programma's staan er op (herstel STONDEN erop) dan had je dat liever even vantevoren geweten... (zoek even op "smart")

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet weet of de standaard images met de "smartmontools" komen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen