pukje Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 ja precies jou ata moet het wan adres doorgeven NIET jou lan adres. ik weet niet welke ata je gebruikt dan zou ik de andleiding eens kunnen doornemen.
Gast sat-elite Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 da ata is de linksys spa3102 of de spa3000 of een ipphone van linksys spa962. ben eens benieuwd met deze instellingen maar het klinkt logisch.het probleem is als je vertrekt met de verkeerde instellingen dan blijf je daar maar op door borduren
Gast sat-elite Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 die use outbound proxy van budgetphone heb ik dan ook niet nodig zeker ? heb hem nu zonder ingesteld en tot nu tot werkt het
MySat Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Origineel bericht van: sat-elite Het probleem is sinds de nieuwe server bij budgetphone (2 weken) een grote puinhoop daar.willekeurige kwaliteit en geen verbinding na een bepaalde tijd ben nu al zolang bezig met dit dat ik morgen hoogst vermoedelijk het nummer terug laat porteren naar kpn belbudget. ben het helemaal zat budgetphone zegt in ieder geval dat het niet aan hun ligt. wel gek dat als ik 3starsnet gebruik nergens last van heb. budgetphone is ook de enigste die connect via een outboud proxy en vermoed dan ook dat hier het probleem ligt. Gebruik je nu wel de nieuwe server settings ? (sip1.budgetphone.nl). Mijn problemen met gesprekken inkomende met slechte kwaliteit "lijken" de wereld uit (pas een paar gesprekken ontvangen). Ik heb ook 3starsnet gehad. Ik moet zeggen dat ik ook tevreden ben over budgetphone ;- Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Gast sat-elite Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Ja ik gebruik de nieuwe server instellingen maar de kwaliteit laat toch ten wensen over. het werkt nu pas een dag stabiel met dank aan pukje. het een en ander valt voor mij nu ook op zijn plaatst met de spa's en router instellingen.maar het slechte geluid ligt hier toch echt bij budgetphone. ben op dit moment met callvoip bezig om hier een test account te proberen mocht dit bevallen dan vliegt budgetphone er nog vlugger uit dan het erin gekomen is. en terug naar voip waar voip voor bedoeld was.
Kowalski Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Overigens ben ik wel benieuwd naar je ervaringen met Callvoip, mede daar ik deze aanbieder ook eens serieus overwogen heb. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Sverige Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Volgens mij is callvoip wel duur.... 5.95 per maand, tegen 10 euro per jaar bij budgetphone... Als je overstapt hoop ik dan maar dat het niet aan je eigen infrastructuur ligt, want dan blijft de kwaliteit van de gesprekken laag, maar gaan de kosten wel drastisch de hoogte in. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast sat-elite Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Origineel bericht van: Frank67 Overigens ben ik wel benieuwd naar je ervaringen met Callvoip, mede daar ik deze aanbieder ook eens serieus overwogen heb. gisteren een test account gekregen voor 2 dagen wat een verademing perfect geluid en meerdere servers zodat er bijna geen uitval is je krijgt hier een ip centrale ter beschikking heb ik begrepen en hoe meer nummers hoe goedkoper bij mij gaat het om 4 nummers en dan heb je een nummer voor 2,5 euro per maand zo duur vindt ik dat niet een nummerloze account kost bij hun trouwens 5 euro per jaar uitbellen mag gewoon via betamax dus je hoeft niet uit te bellen met callvoip.
Sverige Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Blij te horen dat dit voor jou de goede oplossing is. Als je het zo bekijkt is die 2.50 uiteraard niet te veel geld.... vooral als alles prima werkt. Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat het blijkbaar erg verschillend is wat de kwaliteit betreft bij budgetphone: bij de een werkt het prima, en bij de ander is het totaal niets.... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast sat-elite Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Origineel bericht van: Sverige Blij te horen dat dit voor jou de goede oplossing is. Als je het zo bekijkt is die 2.50 uiteraard niet te veel geld.... vooral als alles prima werkt. Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat het blijkbaar erg verschillend is wat de kwaliteit betreft bij budgetphone: bij de een werkt het prima, en bij de ander is het totaal niets.... zal het nog sterker maken ik had 6 nummer geporteerd bij budgetphone 4 ervan hebben slecht geluid 2 ervan zeggen dat ze niks merken allemaal dezelfde isp, hardware en configuratie kan dus aan die 2 liggen dat ze het niet horen of je kunt gewoon pech hebben zoals mij bij deze aanbieder
sathopper Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Ik gebruik ook al weer langere tijd Budgetphone. Na wat problemen met de geluidskwaliteit en spraak in één richting vind ik het nu al een half jaar perfect. De oplossing bij mij was de prioriteiten lijst van de codex aanpassen in de speedtouch 716. Echter kan dit helaas niet in elk modem/viop doos. Nu expirimenteer ik met een Fritz!box 7170 en hier kan (ik heb het niet gevonden) de priotiteiten niet aanpassen dus af en toe dus weer slecht geluid. Wel zie ik in het log de verschillende codexen die steeds wisselend gebruikt worden. Support van BudgetPhone op niet door hun aanbevolen viop modems is slecht je moet het zelf maar uitzoeken. Kosten echter laag en geen problemen met facturen tot nu toe (keurig een afschrift per mail). Voor de Speedtouchen google op: speedtouch viop priority
pukje Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Als je goed geluid hebt ,welke codex is dan in gebruikt ?
Kowalski Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Origineel bericht van: sat-elite gisteren een test account gekregen voor 2 dagen wat een verademing perfect geluid en meerdere servers zodat er bijna geen uitval is Fijn dat het voor jouw situatie blijkbaar een goede oplossing is. Het is inderdaad niet duur, zeker vergeleken met de aanbieders via de vaste lijn. De extra mogelijkheden spraken mij ook wel aan, doch vergeleken met Budgepthone is Callvoip wel weer een stuk duurder, voor mij was dat de voornaamste reden om toch voor Budgetphone te kiezen. Nog een vraagje: gebruik je ook een fax, en zoja, zou je dan eens willen melden of de ontvangst van faxen via Callvoip wel goed gaat? Met Budgetphone schijnt dat namelijk problematisch te zijn (blijkt uit eigen en andermans ervaringen). Ik denk dat diverse voip gebruikers benieuwd zijn naar het antwoord, ik in ieder geval wel. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Gast sat-elite Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Origineel bericht van: Frank67 Origineel bericht van: sat-elite gisteren een test account gekregen voor 2 dagen wat een verademing perfect geluid en meerdere servers zodat er bijna geen uitval is Fijn dat het voor jouw situatie blijkbaar een goede oplossing is. Het is inderdaad niet duur, zeker vergeleken met de aanbieders via de vaste lijn. De extra mogelijkheden spraken mij ook wel aan, doch vergeleken met Budgepthone is Callvoip wel weer een stuk duurder, voor mij was dat de voornaamste reden om toch voor Budgetphone te kiezen. Nog een vraagje: gebruik je ook een fax, en zoja, zou je dan eens willen melden of de ontvangst van faxen via Callvoip wel goed gaat? Met Budgetphone schijnt dat namelijk problematisch te zijn (blijkt uit eigen en andermans ervaringen). Ik denk dat diverse voip gebruikers benieuwd zijn naar het antwoord, ik in ieder geval wel. faxen doe ik zelf maar heel weinig callvoip ondersteund fax staat op hun site maar waarom fax je niet via betamax dit werkt zeer zeker voor uitgaande faxen.inkomende heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest.
Kowalski Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Origineel bericht van: sat-elite (...) maar waarom fax je niet via betamax dit werkt zeer zeker voor uitgaande faxen.inkomende heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest. Dat klopt, maar het is vooral een probleem met binnenkomende faxen. Never mind, toch bedankt. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen