Ga naar inhoud


Budgetphone en Betamax problemen


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sat-elite
. . . .inkomende heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest. . . .


Inkomende faxen doe je met de KPN waarbij de fax wordt omgezet naar mail, is 100% gratis.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast sat-elite
Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: sat-elite
(...) maar waarom fax je niet via betamax dit werkt zeer zeker voor uitgaande faxen.inkomende heb ik eerlijk gezegd nog nooit getest.

Dat klopt, maar het is vooral een probleem met binnenkomende faxen. Never mind, toch bedankt.

Niet zo vlug opgeven he smile
uitgaande fax of inkomende fax maakt geen verschil
beide maken gebruik van een hand shake
waarom dat inkomend niet lukt kan misschien met de pakket size te maken hebben.zet hem eens op 0.010 ipv 0.020 of 0.030
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
Niet zo vlug opgeven he smile
uitgaande fax of inkomende fax maakt geen verschil
beide maken gebruik van een hand shake
waarom dat inkomend niet lukt kan misschien met de pakket size te maken hebben.zet hem eens op 0.010 ipv 0.020 of 0.030

Uitgaand bel(/fax) ik via Betamax-kloon, inkomend via Budgetphone, dus er is sowieso een verschil. Daarnaast ondersteunt niet elke provider T.38 dus daar kan ook nog een probleem zitten. In dit topic kwam ik deze tips nog tegen (waaronder jouw genoemde packet size):
Citaat:
Om de fax goed te laten werken is het natuurlijk van belang om als voicecodec G711U(PCMU,ulaw) te kiezen als standaard codec.
Mits het instelbaar is de RTP packet size (RTP timmer) op 0,02seconden of 20milli seconden te zetten.
Helaas kan ik beiden niet beïnvloeden in de Fritzbox.
Overigens ben ik nog op een idee gebracht door een antwoord in bovenstaand topic en heb ik nog even gespeeld met de T.38 instellingen. Met T.38 uitgeschakeld(!) in de Fritzbox lijkt het beter te gaan, ik kon mezelf althans een fax sturen, dus even afwachten maar of dit nu beter werkt...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...