Elwin Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Bij mijn proef abo staat duidelijk:Wanneer het Entertainment-pakket u bevalt, hoeft u verder niets te doen en wordt het abonnement automatisch omgezet naar een jaarabonnement tegen de reguliere prijs. Dit proef abo gaat in per 2-4-2009, ik zit er dus voor 1 jaar aan vast. Maar at ik natuurlijk niet ga doen omdat ik dat pakket te duur vind voor wat je er voor krijgt tov het Familiepakket Heeft een vriend van mij ook gedaan. Ook een proef Entertainmentpakket, maar al gelijk schriftelijk opgezegd. Ik blijf toch liever bij het Familiepakket én Themapakket...
Sverige Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ach 2 jaar.... je kan altijd opzeggen bij een tarief verhoging, en aangezien CD dat jaarlijks lijkt te doen is er niets veranderd... je zegt je abo gewoon op bij een verhoging van de abo prijs, en klaar is kees... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Codx Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 2 jarige contracten voor nieuwe abonnees die gebruik van gesubsideerde apparatuur heb ik geen enkel probleem mee. Je weet waar je aan begint en als ze goed aanpakken heeft de consument er een goede deal aan. Echter bij een pakket wijziging of opzegging is het niet de bedoeling dat je (resterende) pakket automatisch met 24 maanden wordt verlengd. Dat is pure oplichting om onder de nieuwe wetgeving uit te komen. Wetgeving die er juist is om de klant te beschermen tegen praktijken van Canal Digitaal. Ook ik ga denken aan volledig opzeggen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Littlesat Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Citaat: Ook ik ga denken aan volledig opzeggen. Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!) Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Ook ik ga denken aan volledig opzeggen. Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!) Dit is zeker niet overdreven, integendeel ! Ik ben het dan ook volkomen met Codx eens in deze. Opzeggen die abonnementen is de enige manier om ze tot inkeer te brengen. Of moet de wet soms alweer aangepast gaan worden voor dit soort praktijken. Vult u rustig aan !!!
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen. Als je al een contract hebt is opzeggen geen rationele reactie, je wordt er immers niet door getroffen. En nieuwe abbonnee's kunnen in vrijheid beslissen of ze dit wel of niet willen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rotel Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 bij een pakket opzegging ,wordt dan je resterende pakket met 2 jaar verlengd? topfield 5500 pvr . aston 105
Gast thomas999 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: ceesv bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen. Dat ligt wel even wat anders. Bij zo'n telecom aanbieding krijg je dan een laptop kado of een superduur mobieltje voor 0 euro. Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd.
Johan45 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: thomas999 Origineel bericht van: ceesv bij vele mobiele telefoon providers is de eerste contractduur ook 24 maanden. Ik heb nog nooit gehoord, dat daardoor mensen hun contract opzeggen. Dat ligt wel even wat anders. Bij zo'n telecom aanbieding krijg je dan een laptop kado of een superduur mobieltje voor 0 euro. Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd. Ik denk dat keesv dat ook wel weet. Daarom blijf ik er bij, opzeggen van abonnementen is de enige manier om CanalDigitaal een menselijk gezicht te geven. Vult u rustig aan !!!
satcat Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: thomas999 Hier zit je al aan een 2-jarig contract vast als je alleen van pakket veranderd. Nee hoor, hoe kom je aan die informatie? 2 pagina's terug vertel ik nog dat ik van pakket veranderd ben en dat dat voor 1 jaar is. Ook de klantenservice van Canaldigitaal weet nog van niets. Er is alleen weer eens slecht gecommuniceerd en de wekelijkse drijgopzeggers zijn weer in aktie.
Eduard07 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Johan45 Of moet de wet soms alweer aangepast gaan worden voor dit soort praktijken. Maar ze houden zich toch aan de (nieuwe) wet? Dan moet je tegen die wet protesteren, niet tegen CDS als ze zich eraan houden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 CanalDigitaal is gewoon heel slim ( lees : sneaky ) geweest. Op deze manier houden ze zich aan de nieuwe wet. Echter er is (nog) geen wet die een minimale contractsduur van 24 maanden verbiedt. Over deze stap is gewoon heel goed nagedacht. Zelf vind ik het ook een k@tstreek,maar ja.. Er zullen genoeg mensen zijn die bij het wijzigen van hun abo ongewenst aan een nieuw abo vastzitten. Puur omdat ze de voorwaarden niet hebben gelezen. En dat is deels ook wat ze hopen te bereiken . Maar ja,moet je nu bij alles wat je doet gaan kijken of er geen adders onder het gras zitten???? Tegenwoordig moet je echt overal goed in de gaten houden of je bij een wijziging niet ergens aan vast komt te zitten...
Codx Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Littlesat Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!) Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden. En ik vind jou reactie onrealistisch, dus we moeten maar niks wijzigen dan? Pakketten worden straks in prijs verhoogd zoals elk jaar en als je gaat downgraden ben je meteen het haasje. Je kunt niet voorspellen of je iets wilt wijzigen zeker niet met Canal Digitaal. Kortom iedereen wordt hier vroeg of laat mee geconfronteerd. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
tfh Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Codx Origineel bericht van: Littlesat Dit soort reakties vind ik ook overdreven(!) Zolang je niet wilt upgraden en hebt wat je al hebt dan heb je nergens last van.... dan heeft opzeggen ook geen enkele zin want je zit nog nergens 2 jaar aan vast. Alleen als ze bellen voor een upgrade dan zou ik direct zeggen niet doen of de aanbieding moet "scherp" genoeg zijn om je twee jaar te binden. En ik vind jou reactie onrealistisch, dus we moeten maar niks wijzigen dan? Pakketten worden straks in prijs verhoogd zoals elk jaar en als je gaat downgraden ben je meteen het haasje. Je kunt niet voorspellen of je iets wilt wijzigen zeker niet met Canal Digitaal. Kortom iedereen wordt hier vroeg of laat mee geconfronteerd. En daarnaast: Vooral collectief niets doen. Dan heeft C+NL het idee dat dit soort zaken allemaal maar kan. Zwijgen is toestemmen. Opzegging voor beide kaarten is hier de deur uit. C'est tout. Nou ja. Hebben we wel 2 Seca3 kaartjes om mee te spelen straks
Hoppy Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Een contract aangaan voor een periode van 2 jaar is op zich niet verboden. Zeker als er iets tegenover staat zoals het voordelig in bruikleen geven van apparatuur. Wat wel te hopen is dat CDS tussentijds een prijsverhoging zal doorvoeren, dan kun je namelijk van het contract af. Of je dat wilt is een tweede maar het kan wel. In dit geval zal het je weinig opleveren omdat de apparatuur in bruikleen teruggegeven moet worden. Bij contracten waar je wel iets krijgt kan het wel een voordeel opleveren. Voor de rest is er een wet in de maak die automatische verlenging van 1 (of 2) jarige contract gaat verbieden. Daar is dan hier misschien geen sprake van maar voor veel mensen is dit goed nieuws. Dit geldt niet alleen voor CDS contracten maar voor alle soorten abonnementen. (denk aan GSM, verzekeringen, sportverenigingen e.d.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen