Gast Paullo Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Volgens een artikel op Dutchmedia en vermeld op een ander forum zou CDS vanaf juni een aanvang nemen met het uitfaseren van Irdeto-2 op een aantal premiumkanalen. Over de volledige uitfasering van Irdeto-2 zou worden nagedacht. Greets
Frans B Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 zo, dan kunnen ze mij dan wel een gratis module en seca kaart aanbieden voor m'n humx 5400, die daardoor waardeloos wordt System Administrator (niet van deze site)
Elwin Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Ja, ik denk dat er toch weer een aantal abonnees niet blij mee zullen zijn. Misschien laten ze de STB-zenders wél in Irdeto uitzenden? Of in ieder geval het langst. Ikzelf heb al sinds het begin dat ik via de satelliet kijk (rond 2002 geloof ik) een Seca-kaartje.
Littlesat Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Hoe oud zijn de laatste Irdeto ontvangers??? Wordt het niet tijd voor een nieuwe HD ontvanger zodat je later ook kunt genieten van Nederland 1,2,3 HD? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Tsja,blijft een gevoelige kwestie hè? CDS zal altijd een groep mensen tegen zich in het harnas jagen.
Gast Wil Weten Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 Tsja,blijft een gevoelige kwestie hè? CDS zal altijd een groep mensen tegen zich in het harnas jagen. Tja dat is nog de vraag. Ik weet dat ze best goed zijn geweest in het nemen van de verkeerde besluiten op het verkeerde moment. Maar ze boden nog niet zo lang geleden een gratis duo LNB aan. Dus ik acht het niet uitgesloten dat ze een gratis CI module danwel een gratis simpele sega ontvanger aanbieden. Neen ik heb geen aandelen CDS en ben het ook lang niet altijd met ze eens Met Vriendelijke Groet, Wil Weten
Littlesat Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Die oude Irdeto ontvangers zijn allang afgeschreven. Daarom vind ik 50 Euro voor een spiksplinter nieuwe redelijk... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ik denk dat er heel veel zuinige "Tante Truus" achtige gebruikers zijn die niet eens weten wat Irdeto is. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Murdock Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Probleem is dat Canal Digitaal wel vergeten is om die groep mensen te wijzen op het feit dat de oorspronkelijke Irdeto ontvangers eigenlijk al afgeschreven zijn en dat er een keer een overstap naar Mediaguard zou moeten volgen. Veel Irdeto kijkers hebben de originele box al lang laten vallen en een andere ontvanger gekocht, veelal met Irdeto CI op advies van de dealer. Die mensen zullen natuurlijk niet blij zijn. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Pjotrb Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Ik vind dat niet met zuinigheid te maken hebben. Deze mensen hebben ooit een ontvanger gekocht en gaan er van uit dat die het nog wel een tijdje blijft doen. Het is de vraag hoe lang je dit moet ondersteunen. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Neptunus Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Pjotrb Ik vind dat niet met zuinigheid te maken hebben. Deze mensen hebben ooit een ontvanger gekocht en gaan er van uit dat die het nog wel een tijdje blijft doen. Het is de vraag hoe lang je dit moet ondersteunen. Je hebt gelijk, ik wilde alleen even duiden dat veel Irdeto gebruikers alleen geïnteresseerd zijn in TV kijken en niet in de techniek erachter. En hoe lang ondersteunen, tsja, ze hebben ondersteunen ook geen Seca 1 en Seca 2 meer, beide systemen zijn als ik he goed heb jonger dan Irdeto dus het zou mij niets verbazen als ze er binnenkort mee gaan stoppen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
RVP Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Seca2 wordt nog prima ondersteund hoor. Ik kijk elke avond via deze codering.
Outta space Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Murdock Probleem is dat Canal Digitaal wel vergeten is om die groep mensen te wijzen op het feit dat de oorspronkelijke Irdeto ontvangers eigenlijk al afgeschreven zijn en dat er een keer een overstap naar Mediaguard zou moeten volgen. Veel Irdeto kijkers hebben de originele box al lang laten vallen en een andere ontvanger gekocht, veelal met Irdeto CI op advies van de dealer. Die mensen zullen natuurlijk niet blij zijn. Dan vraag ik me af waarom een dealer adviseert voor een systeem waarvan bekend is dat je er nu al niet meer alle zenders mee kan ontvangen en waarvan je kan nagaan dat het er toch aan zat te komen dat het zou verdwijnen. Als je dan de mensen goed wil inlichten adviseer dan seca zou ik zo zeggen.
Sverige Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Littlesat Die oude Irdeto ontvangers zijn allang afgeschreven. Dat ben ik niet met je eens... blijkbaar moet je je spullen na een paar jaar al weer afdanken en op de vuilbak gooien... dat doe ik niet. Voor de duidelijkheid gaat het mij niet speciaal om een Irdeto ontvanger, maar gewoon over het feit dat je toch mag verwachten minimaal 15 jaar met een receiver te kunnen kijken... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Erik Slagter Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Origineel bericht van: Sverige Dat ben ik niet met je eens... blijkbaar moet je je spullen na een paar jaar al weer afdanken en op de vuilbak gooien... dat doe ik niet. Voor de duidelijkheid gaat het mij niet speciaal om een Irdeto ontvanger, maar gewoon over het feit dat je toch mag verwachten minimaal 15 jaar met een receiver te kunnen kijken... Vijftien jaar??? Heb jij nog een analoge PAL-ontvanger staan dan? Of D2MAC? Want dat is de techniek van vijftien jaar geleden. Ik kan ook wel zeggen dat ik vijftien jaar met m'n telefoon wil kunnen doen en misschien lukt je dat ook nog, maar je zult 'm nergens meer kunnen gebruiken. Dat heet technische vooruitgang. Ik vind het al erg genoeg dat ik heel vaak niet de volle 100% van MIJN apparatuur kan gebruiken omdat er allemaal mensen zijn met oude meuk waarvoor óók nog alles compatible moet zijn (ik denk aan zwarte balken, met als gevolg resolutiehalvering...) DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen