Gast Graafje Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Dit is de wereld op zijn kop hoor. Ik heb mijn irdeto 1 kaart ingewisseld tegen een irdeto 2 kaart en deze is nog lang niet "versleten". Ik heb hiervoor trouwens riant voor moeten betalen. Stel je even voor dat er morgen geen diesel meer is aan de pomp. Dan moeten alle dieselrijders op benzinewagens overschakelen. Iedereen zou terecht op zijn achterpoten staan. Het is mijn goed recht om mijn oude ontvanger zolang te gebruiken als ik wil. Mijn echostar DVR 7000 is nog altijd te goed om zomaar aan de kant te schuiven.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 Door de commotie indertijd bij de zoveelste omschakeliing van het coderings system is er mede door politieke druk beloofd, dat zolang er irdeto ontvangers in de markt staan, men de irdeto codering blijft ondersteunen. En ook ik heb betaald, voor de Irdeto 2 kaart. Ikzelf heb nog 2 irdeto ontvangers in gebruik, waarvan een de Nokia 9500 Mediamaster (a HFL. 1.600,--!!!), welke nog steeds een onovertroffen beeld geeft. Ik zal niet de enig zijn, die deze situatie heeft. De Irdeto codering zelf is nog springlevend. Ik ben al die jaren benieuwd geweest, hoe dit gaat eindigen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Citaat: Veel Irdeto kijkers hebben de originele box al lang laten vallen en een andere ontvanger gekocht, veelal met Irdeto CI op advies van de dealer. Die mensen zullen natuurlijk niet blij zijn. Dan zijn deze kijkers door de dealer verkeerd voorgelicht. Je kunt namelijk (vanaf SetTop pakket) de kaart gratis omruilen voor een Seca kaart. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Murdock Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Dat weten een hoop dealers helaas niet. En volgens mij is het vanaf het basispakket dat dit mogelijk is. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 Gratis omruilen naar Seca is niet mogelijk bij het settop pakket, maar inderdaad vanaf het basis pakket. Dat is ook de reden, waarom men nog zoveel Irdeto gebruikers heeft. Bij een nieuwe ontvanger heb je tenslotte meestal een CI module en kaartvan je oude ontvanger over, die mee "verhuizen"naar je nieuwe ontvanger. Bij de kosten van een nieuwe ontvanger komen anders de kosten voor een seca kaart (Euro 70,--) en eventueel een seca CI module. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Sinds 1999 geloof ik hebben we Seca (Mediaguard). In aug 1997 stopte MultiChoice (Irdeto) ermee. Zelfs als je na 1999 nog een Irdeto ontvanger kocht is deze na 9 jaar echt wel economisch afgeschreven. Dat er 'een aantal' klagers zullen zijn wegens het uitvallen van Irdeto is wel te verwachten (sommigen weten niet eens wat het is, als ze maar beeld hebben), maar een overstap naar Seca(Mediaguard) ligt nu wel voor de hand..... De weinigen die principieel niet willen nemen dan maar gewoon afscheid. Zoveel zullen dat er niet meer zijn..
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 Multichoice en Irdeto hebben in deze geschiedenis geen verband met elkaar. Ik heb 2 Irdeto kaarten gekocht van CanalDigitaal. Pas later is Canaldigitaal het Seca van het indertijd franse moederbedrijf gaan gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sverige Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Ik heb boven nog een Nokia Mediamaster staan... en in de kamer gebruik ik sinds '99 mijn Echostar 3600... ik ben nog lang niet van plan deze apparaten weg te gooien... Zolang alles behoorlijk werkt hoef ik niets nieuws... Mijn Nokia telefoontje, overigens ook uit 1999 doet het ook prima... de accu doet het nog steeds ca 4 dagen, dus ook hier zie ik geen enkele reden om extra geld uit te gaan geven. Nu begrijp ik waarom mensen vinden dat ik zo veel doe met weinig geld... haha... ik gooi niet alles na een paar jaar (ef eerder) weg en koop dus ook geen nieuwe dingen voordat de oude versleten zijn. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
waterpas Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Skotland is een mooi "alias" voor Sverige. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Erik Slagter Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Origineel bericht van: ceesv Ikzelf heb nog 2 irdeto ontvangers in gebruik, waarvan een de Nokia 9500 Mediamaster (a HFL. 1.600,--!!!), welke nog steeds een onovertroffen beeld geeft. Maar waarom hebben jullie in vredesnaam dan geen ontvanger gekocht met een CI-slot waarin je dan een seca-CAM + kaart kunt stoppen? Het is toch al heeeeeeel lang bekend dat irdeto uitgefaseerd wordt? Dat was al zo toen ik abonnee werd, in 2004! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Timm1983 Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Weer leuk om dit te horen Na de Zomer 2005 einde IRdeto1, nu de zomer 2009 einde IRdeto2 Beter zou zijn om ook nieuwe IRdeto codering te maken en de IRdeto kaarten om te ruilen voor IRdeto3 kaarten? Misschien moeten we nog niet direkt paniekeren en blijven de publieke en commerciële gewoon in IRdeto2, dat zou ik toch beter vinden, ik wil helemaal geen Seca3. IRdeto moet blijven. Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
Elwin Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Kan je ontvanger geen Seca3-kaartjes lezen dan? Anders is Seca3 toch echt wel fijner, want dan heb je toch een aantal zenders meer in je pakket, zoals Boomerang, MTV-zenders/VH1-zenders, Eurosport 2 en de HD-zenders.
Noordzee Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Origineel bericht van: Timm1983 Weer leuk om dit te horen Na de Zomer 2005 einde IRdeto1, nu de zomer 2009 einde IRdeto2 Beter zou zijn om ook nieuwe IRdeto codering te maken en de IRdeto kaarten om te ruilen voor IRdeto3 kaarten? Misschien moeten we nog niet direkt paniekeren en blijven de publieke en commerciële gewoon in IRdeto2, dat zou ik toch beter vinden, ik wil helemaal geen Seca3. IRdeto moet blijven. Timm1983 @ Timm1983 : Pas dan wel even je handtekening aan, Die geeft nu een andere indruk. Bij de uitschakeling van Irdeto 1 werden ook eerst Canal + Rood en Blauw uitgeschakeld en pas veel later de andere zenders. Vergis je niet : Bij de omwisseling in 2005 ging het dacht ik toaal om zo'n 40.000 tot 50.000 kaarten. Dat is best veel. Ik kan me voorstellen dat een mooi omruilaanbod naar de "Premium"-abonnee's nog een redelijk beperkte groep betreft en dus behapbaar is. Maar het zal mij niets verbazen als Basispakket + Settopbox + Standaardpakket nog een aantal jaren in stand worden gehouden. Dat lijkt me ook redelijk na de forse prijs die in 2005 betaald moest worden voor de Irdeto-2 kaart. Ik kijk trouwens via een Irdeto-module. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Belsat Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Ook hier al 10 jaar in de huiskamer een Mediamaster 9500, dus met Irdeto. Ik zou het nog wel overleven om over te stappen op Seca, maar dan ben ik ook de onovertroffen Dr. Overflow firmware kwijt :-( Of weet iemand een mogelijkheid om Overflow te combineren met Seca? Kan dat b.v. met de 9600 of 9800 en een Seca CI ? Een soort Solosammy heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet erg. Misschien lag dat ook wel aan mij :-) Voor de huiskamer moet het foolproof zijn :-) Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Littlesat Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Misschien een Dreambox proberen? Ik denk dat de software op deze box Dr. Overflow ruim overtreft. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen