Belsat Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Goedenmorgen! Gisteren een 3 LNB opstelling geinstalleerd. Astra 1,2 en Hotbird. Op DisecQ 1,2 en 3. Alles werkt perfect, behalve het volgende: Als ik vanaf een Astra 1 zender overschakel op BBC dan wil dat in eerste instantie niet. Signaalsterkte toont 99%, maar kwaliteit 0%. Pas als ik eerst eerst op ITV schakel kan ik daarna ook naar BBC. Dan is ook de kwaliteit 99%. Hetzelfde gebeurt bij Hotbird. Ook daar kan ik sommige zenders pas bereiken door eerst een andere Hotbird zender te kiezen. Daarna is sterkte en kwaliteit ook weer 99%. Dit gebeurt niet incidenteel, maar systematisch. Het lijkt wel of de DisecQ schakelaar (of de LNB) bij bepaalde zenders wel reageert maar bij andere niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat het iets met H of V te maken heeft, maar hoe is dit te verhelpen? Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad? Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 Misschien wat overgangsweerstand op een van je connectors, waardoor er net iets te weinig spanning staat op je lnb. Een andere mogelijkheid is, dat je Local Oscillator van je LNB er iets naast staat, waardoor je a.f.c. van je ontvanger niet goed kan afstemmen. Eventueel in dat geval je L.O. frequentie in je setup iets verstemmen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Belsat Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Geplaatst: 8 april 2009 Hallo Ceesv! Dank voor het meedenken! Maar het gebeurt op 2 (nieuwe) LNB 's. Dan zou de Local Oscillator van de hele ontvanger misschien iets afwijken? Ik zal de connectors opnieuw monteren. Klinkt het waarschijnlijkste want het is een oude kabel. Opvallend is overigens dat de zenders die moeite hebben Hor. zijn en de zenders waarbij geen problemen zijn Vert. Kan natuurlijk toeval zijn, of geeft dat nog een aanwijzing? Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
rudolfdebeer Geplaatst: 8 april 2009 Geplaatst: 8 april 2009 Wat een moeilijk gedoe. Indien alles OK dan geen probleem Vergeet er hier iemand de LNB's scheef te zetten voor de Clarkbelt correctie !! Dan gelieve dit nu te doen. Als ervoor staat beetje rechtsom tot probleem weg. Uit zich direkt op zwakke transpondder of wide beam (niet per definitie zelfde!). Ga eens buurten bij iemand met een wok op een motor en zie hoe wok en lnb de Clark belt stand volgen. Links om rechtsomn afhankelijk van welke sat van werszijden van GMT 0 Suc6 Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2009 Moderator Geplaatst: 8 april 2009 Vertikaal is 13 volt op de lnb, 18 volt is de spanning, die de lnb op horizontaal schakelt. Het eheft er alles van weg, dat eeen overgangsweerstand in een kabel ervoor zorgt, dat de lnb net niet op horizontale mode schakelt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Belsat Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Geplaatst: 9 april 2009 DANK ceesv. Ik denk dat dit de "Gouden Tip" is. Ik probeer al een paar dagen mijn vriend, waar de betreffende ontvanger staat, te overtuigen om de kabel en F-connectors te controleren en desnoods te vervangen :-) @ Rudolfdebeer: Ik heb de LNB 's zo afgesteld (inclusief draaien) dat zowel signaalsterkte als signaalkwaliteit maximaal staan. In dit geval 99%. Ze staan dan vrijwel vertikaal. Dat lijkt mij toch goed; zodra ik ze verdraai duik ik onder de 99%. Dat kan toch nooit beter zijn?? Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
rudolfdebeer Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Nope, http://www.st.com/stonline/products/families/protection/tvs_clamping_diodes/lnbtvs.htm Hier moet je zijn, ff doorlezen, je kijkt BBC dus engels zal wel voldoende zijn. 13-18 V is voltage regulator LNB, waarom zou dat toch zijn? Deze link gaat niet naar een internetshop!! Check de zaak effe zonder de switch ertussen per LNB. Rolt daar geen LNB uit (wissel ook maar een paar voor totaal check) Dan is het de 3 in 1 die of kaduuk of niet compatibel is. Heb ik 2 x gehad met een 2 in 1. 99% Lijkt mij trouwens stug ook als je drie fatsoenlijke wokken gebruikt met 3 super LNB's. Maar dan loop ik pas 15 jaar mee .... Kun je precies je spullen omschrijven: Receivers, LNB's woks en opstelling? 3 in 1 is ook vreemd normaal ga je gelijk naar 4 in 1 switch. Setup per LNB gecontroleerd op de receiver? @CeesV: Overgangsweerstand is niet van relevantie in dit spel anders zou mijn installatie van geen kant functioneren. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Belsat Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Geplaatst: 9 april 2009 Hallo Rudolfdebeer, Hoewel ik DiseqC in de titel verkeerd gespeld heb is mijn Engels goed genoeg om te zien dat jouw link over bliksembeveiliging bij LNB 's gaat :-) Relevantie? Alle gekheid op een stokje, ik waardeer je uitgebreide advies waaruit ik concludeer dat het ook een kaduuke "je weet wel switch" kan zijn. Zullen we checken, na de kabel. Wat de rest betreft: Powersky 8210 CISK, Triax 78 cm, DiseqC 1:4, Inverto 0.2 dB. Vierde LNB voor Astra 3 in bestelling. Signaalsterkte geeft 99% aan, evenals kwaliteit, zelfs op Astra 2, hier in Oost Belgie. Hoe dat kan snap ik ook niet :-) Ciao, Henk. Retired, loop pas 10 jaar mee. Work is the curse of the drinking classes - Oscar Wilde Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
trust Geplaatst: 9 april 2009 Geplaatst: 9 april 2009 Origineel bericht van: Belsat Hallo Ceesv! Dank voor het meedenken! Maar het gebeurt op 2 (nieuwe) LNB 's. Dan zou de Local Oscillator van de hele ontvanger misschien iets afwijken? Ik zal de connectors opnieuw monteren. Klinkt het waarschijnlijkste want het is een oude kabel. Opvallend is overigens dat de zenders die moeite hebben Hor. zijn en de zenders waarbij geen problemen zijn Vert. Kan natuurlijk toeval zijn, of geeft dat nog een aanwijzing? Ciao, Henk Het kan dus best zo zijn , dat de switch wel schakeld maar door een slechte verbinding de gekozen lnb zijn gewenste 18 volt niet krijgt en daardoor op vertikaal blijft staan . De drempel voor de lnb zal bij ± 16.5 v liggen . Omdat de switch ook bij vert. (14 v) moet schakelen , is ie tevreden met alles wat daar boven zit . M.i. kan overgangs weerstand best het probleem zijn voor de voeding / omschakeling van de lnb , het HF signaal "kruipt" daar wel doorheen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Belsat Geplaatst: 10 april 2009 Auteur Geplaatst: 10 april 2009 Hallo Trust, Dank voor je reactie. Kabel lijkt inderdaad het waarschijnlijkst. Die wordt morgen vernieuwd. Als dat niet helpt gaan we de DiseqC switch uitwisselen. Ik zal de uitkomst berichten. Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
rudolfdebeer Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Blikseminslag minder relevant, maar waarom die 13 en 18 volts verschil, lol hoe kon ik van V naar H polarisatie >> voltageregulator. Kritisch is het verhaal niet daar mijn bekabeling niet de beste kwaliteit is en breiwerk betreft en de grootste lengtes uit de bouwmarkt komen en meerdere schotels met 2 switches ( 2 in 1 en 4 in 1), usals motor bedrijf. Overgangsweerstand bij de pest dus. Niks geen problemen. Op 15 jaar 3 kaduke LNB's gehad, 2 verroeste Wok's naar schrot en 2 incompatibele switches teruggebracht (1 flip en 1 duitse) Er zijn switches die verschillende modi bezitten om te schakelen. De receiver en LNB moeten die dan wel goed ondersteunen of de kabel niet te lang zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/DiSEqC (verhaal ken je?) Kijk goed naar die tabel. Een 4 in 1 daarom ooit bewust niet gekocht vanwege incompabiliteit. En bliksemautomaten zijn goed op de receivers maar niet op stabs, switches en LNB's. Mijn 1e LNB (Cambridge verloren) door sun direct coincidence (vergrootglas effect), d.w.z. zon in onbewolkt in bepaald jaargetijde in juiste positie en PE kapje LNB. De hele provincie heeft dat toen geweten (boterhammenzakjes op de LNB's achteraf) Zit niet ver van jou af en je komt alleen aan 98% kwaliteit op een sterke transpo op Astra 1 met een very low tresshold receiver. Signaalsterkte 90%?? Op een 78 cm Triax? En dan nog multi LNB's op die ene 78 cm. Van ze never nooit niet. De rest is fake. En echt ruim zicht. Die switch hoeft niet kaduuk te zijn, maar past niet bij jouw apparatuur?? Kabel alleen vervangen als simpele multimeter check drastische conclusies aangeven. vaak alleen even eindjes opniew strippen en aan f-connector. Niet waterdicht sealen svp, wordt hij nooit droog Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Belsat Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 Kabel vervangen, geen verbetering. Schakelen blijft moeilijk. Vraag: Als LNB 1 gebruiken we een twin (zo'n dikke met 1 kop en 2 aansluitingen, waarvan één benut). Kan die eigenlijk nog problemen veroorzaken in een DisecQ opstelling??? Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
trust Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: Belsat Kabel vervangen, geen verbetering. Schakelen blijft moeilijk. Ook de delen tussen switch en lnb vervangen ? Die 2e ongebruikte uitgang van die twin lijkt me geen probleem Omdat het bij zowel HB als astra 2 gebeurt , lijkt het me een probleem met de switch . Kun je in het ontvanger diseqc-menu nog verschillende diseqc adressen instellen ? Om e.v. te kijken of de switch of de lnb niet schakelt zou je daar tussen een satfinder kunnen aansluiten en kijken of de switch meteen reageert na het kiezen van een BBC kanaal . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Belsat Geplaatst: 12 april 2009 Auteur Geplaatst: 12 april 2009 Hallo Trust! Sterker nog, hij schakelt nu helemaal niet meer :-) Kabels tussen switch en LNB zijn nieuw. Kabel van ontvanger direct op betr. Astra 2 of HB LNB gaat prima. Geen Diseqc adres in te stellen. Morgen ga ik de switch proberen op mijn eigen d.Box. Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
trust Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Dan heb je tenminste de mogelijkheid om verschillende adressen te proberen . maarja , als ie op de Nokia werkt , wil dat nog niet zeggen dat ie dat ook op je andere ontvanger doet .(welke is dat trouwens ?) Zo'n switch kun je ook gewoon binnen testen door hem meteen aan je ontvanger te koppelen en aan de uitgang een satfinder die je op zijn gevoeligste stand zet . Als die satfinder spanning krijgt , reageert die door uitslag te vertonen (ook zonder aangesloten lnb) Dit wil alleen zeggen dat er geschakeld word maar geeft geen uitsluitsel of het sat-signaal goed doorgegeven word . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen