Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is een Powersky 8210 CISK. Interessante methode om switch te testen. Gaan we morgen ook proberen.

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Eureka! De switch werkte in eerste instantie ook niet op de Nokia. Toen ik het adres veranderde van 15 naar 10 wel! Op de Powersky is het adres niet in te stellen. Dus switchen van switch :-)

I love my Nokia!! Het zal nu wel opgelost zijn. Allen bedankt!!

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Hoi,

heb het zelfde probleem met mijn Dreambox 500s en benieuwd of jij dit heb kunnen oplossen.

opstelling: vaste opstelling met 3 twin lnbs

Probleem: schakelt wel over van Astra naar Hotbird en anderssom, maar zodra ik naar Eutelsat ga en daarna weer terug naar Hotbird of Astra, krijg ik geen beeld op Astra en Hotbird.

LNB staat als volgt ingesteld:

4-LNB with option A/B

1) Hotbird AA

2) Astra 19 AB

3) Eutelsat W3A 7 graden BA

4) Turksat BB

- bovenstaande positities verwisselen helpt niet.

- verbinding kabel vervangen, helpt niet.

- switch vervangen (weliswaar zelfde type), helpt niet.

Hoop dat je me kan helpen aan een oplossing.

Bedankt alvast!

Geplaatst:

Hoi,

heb het volgende probleem met mijn Dreambox 500s en benieuwd of jij een oplossing voor me weet.

opstelling: vaste opstelling met 3 twin lnbs

Probleem: schakelt wel over van Astra naar Hotbird en anderssom, maar zodra ik naar Eutelsat ga en daarna weer terug naar Hotbird of Astra, krijg ik geen beeld op Astra en Hotbird.

LNB staat als volgt ingesteld:

4-LNB with option A/B

1) Hotbird AA

2) Astra 19 AB

3) Eutelsat W3A 7 graden BA

4) Turksat BB

- bovenstaande positities verwisselen helpt niet.

- verbinding kabel vervangen, helpt niet.

- switch vervangen (weliswaar zelfde type), helpt niet.

Hoop dat je me kan helpen aan een oplossing.

Bedankt alvast!

Geplaatst:

Hallo Erko. Mijn probleem is opgelost met een andere switch van een ander merk.

Ik weet helemaal niets van de Dreambox, maar het lijkt me dat zelfs deze wonder-machine 4 LNB's nodig heeft voor 4 satellieten. Optie A/B zegt me niets. Is een van je LNB's soms een duo? D.w.z. met 2 koppen en 1 uitgang?

Ciao, H

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het probleem is het soort switch met bijbehorend protocol.

Disecq is er in soorten. Downwards compatible yes vaak, upwards no.

Meeste problemen met duits materieel gehad.

Zehnder !!! , Technisat !!.

Uiteindelijk zijn we kennelijk toch weer op de eerste steling terug gekomen??

Voor je gaat kopen in de disecq compabiliteits tabellen kijken of alles gaat matchen.

Dan is er nog een kleinigheidje met z.g. OTA geschikte receivers. Ze willen per definitie naar de ingestelde OTA sat rennen meestal met bijbehorende ingestelde sat en transponder.

Dit kan leuk zijn want dan is default A multiswitch met usals motor minder leuk als OTA op astra1 op poort D zit b.v.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Inderdaad. Het probleem was uiteindelijk een Anttron DiseqC switch die alleen met kanaal 10 wilde werken; daarom niet compatibel met de Powersky. Vervangen door EMP Centauri en daarmee was alles opgelost.

Ciao, Henk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen