Gast m.boretti Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Dat zou mooi zijn Homer, nog een doos erbij, daar zit ik niet op te wachten. En heb je wel eens een satdoosje mee genomen in je handbagage in het vliegtuig. Moet je eens proberen! Een kaart zou mooi zijn. Nederlands/Vlaams kaartjes mee naar Frankrijk, Frans kaartje mee terug naar Nederland! P.S. Ik zit regelmatig en Frankrijk, en zo ook in Nederland.
Mr DVB Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Alles nog even op een rijtje; Belangrijke verschillen t.o.v. TNTSAT; - Naast de TNT kanalen in SD kwaliteit tevens de HD zenders TF1 HD, France 2 HD, Arte HD en M6 HD. Alle na aanschaf van een geschikte (FRANSAT) ontvanger gratis te ontvangen. - SD ontvangers beschikbaar vanaf € 99,00 (TNTSAT Strong SRT6410 kost € 130,00) - Geen vervaldatum van de smartcard (TNTSAT vervalt na 4 jaar*) - DiSEqC beschikbaar welke het wél mogelijk maakt om naast de AB3 ook andere satellieten te ontvangen (TNTSAT beperkt tot Astra 1, de in de TNTSAT ontvangers aanwezige DiSEqC 1.0 en 1.1 dient hier enkel en alleen om de juiste lnb voor de Astra 1 te kunnen selecteren*) - Geen ontvangstbeperkingen (Bij TNTSAT bijvoorbeeld géén ontvangst van enkele transponders en het Nederlandse FTA aanbod; BVN en diverse radiozenders*) - FRANSAT is van Eutelsat (TNTSAT van Canal+ Frankrijk) * = Ik zou me kunnen voorstellen dat dit, nu er concurrentie komt, m.b.v. een software update wijzigt. Ik ben zelf in het bezit van een TNTSAT Strong SRT6410 (met software versie 1.7) LINKS: - http://www.fransat.fr (FRANS) - http://www.fransat.fr/presse/CP-fransat.pdf (FRANS) - http://www.broadbandtvnews.com/?p=16449 (ENGELS) - http://www.connectedtv.eu/eutelsat-french-freesat-offer-fransat-launches-against-tntsat-in-june-280 (ENGELS) LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Mr DVB Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Le premier démodulateur FRANSAT tnt Gratuite avec carte a vie De eerste FRANSAT receiver wordt reeds aangeboden; - type Servimat TSV5000F - inclusief DiSEcQ 1.0, 1.2 en USALS - 5.000 kanalen - prijs € 139,00 (exclusief verzendkosten) - levering vanaf 12 juni 2009 LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
allez l'om Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Origineel bericht van: m.boretti codering Viaccess 4.0 (dit ivm bescherming van de rechten, mooi, die kaartjes werken dus waarschijnlijk ook in een andere ontvanger? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Mr DVB Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Wanneer ik het artikel in het Franse tijdschrift 'Tele Satellite', nummer 234 van mei 2009, goed begrepen heb is het (momenteel) als volgt; Voor de ontvangst van FRANSAT op de Atlantic Bird 3 heeft men een FRANSAT-EutelSat gecertificeerde ontvanger nodig met ingebouwde Viaccess PC 4.0 decoder. De decoders zijn voorzien van een dubbele Viaccess decoder waardoor het mogelijk is om naast FRANSAT bijvoorbeeld ook naar de in Viaccess gecodeerde programma's van andere providers zoals BIS, CanalSat of het Zwitserse Idée te kijken. Een CAM slot ontbreekt waardoor het niet mogelijk is om kanalen te decoderen welke gebruik maken van andere coderingen dan Viaccess. De decoders zijn daarentegen weer wel voorzien van DiSEqC 1.0 en 1.2 (en USALS) wat het mogelijk maakt om ook andere satellieten dan de AB3 te ontvangen. De FRANSAT Viaccess smartcards zijn, nogmaals voor zover ik het begrepen heb, receiver gebonden en er zijn er nog geen (plannen voor) FRANSAT CAM's. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Gast m.boretti Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Mr DVB, dat had ik ook al begrepen: een doos is nodig, omdat daar die Viaccess 4.0 in zit. Of er moet een CI met viacces 4. of een update voor doosjes met een ingebouwde cardreader voor VI 4.0. De laasten heb ik het liefste, omdat ik dan alleen een kaartje hoef aan te schaffen, ipv een hele nieuwe doos.
Gast rs4all Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 de STRONG 6410 met kaart kost bij de Auchan nu 99 euro ! Er zijn inmiddels ook enkele andere goedgekeurde decoders beneden de 100 euro. o.a. Engel en Neovia
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen