Ga naar inhoud


Slechte internetverbinding Telfort Internet


Elwin

Aanbevolen berichten

Op het moment van dit tikken kan het zomaar zijn dat als ik klaar ben met tikken de verbinding weer weg is. De hele dag al problemen met zowel de telefoon- als de internetverbinding. Elke keer doet de verbinding het 5 minuten, en dan is ie weer 3 minuten weg. Als ik de LAN-verbinding uitschakel, en weer inschakel werkt hij weer 5 minuten.

 

Telfort gebeld, die zeiden dat we de nieuwste Firewall moesten installeren, heb nu 'Hitman Pro 3' geïnstalleerd, maar tot op heden nog elke keer maar even verbinding.

 

Meer mensen met Telfort en dit probleem? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een pc probleem en geen internet probleem.

 

Valt de verbinding ook weg als de pc is opgestart in Veilige modus met netwerk ondersteuning? Wat doen de lampjes op het Zyxel modem? Welke Windows versie draait er?

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

 

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Windows XP, volgens mij de Home Edition. Voor de laptop hebben we ook nog een router. Internet valt hier wel vaker uit, ook als ik bijvoorbeeld een P2P-programma wil opstarten valt internet eerst even uit. Maar nu is het dus om de vijf minuten raak. Kan het ook aan de router liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zyxel is ook een router inprincipe.

 

Ik heb ook een Zyxel modem/router en een Linksys router. De router doet nu dienst als switch. Ik heb de LAN van de Zyxel in Poort 1 (2,3 of 4) van de Linksys gestopt.

 

Twee routers in één netwerk kan (wel eens) de problemen veroorzaken. Als het internet op de desktop(?) uitvalt, valt het internet op de laptop dan ook uit?

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

 

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, normaal gesproken wel. Laptop hebben we nog niet aangezet, omdat we dan waarschijnlijk helemaal géén verbinding meer hebben. Vaak is het zo als we op de laptop op MSN o.i.d. komen en op desktop zit je ook op MSN, dan valt internet al even een paar minuten weg. Nu hebben we dat dus elke 10 minuten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Laptop hebben we nog niet aangezet, omdat we dan waarschijnlijk

Even een sarcastische opmerking, waarom veronderstel je vanalles en probeer je niks om 1 voor 1 de zaken uit te sluiten? Doe zelfs eens wat constructief aan het probleem door de zaken eerst vast te stellen voordat we hier vanalles gaan voorstellen op jou 'nog niet geprobeert' en 'waarschijnlijk' probleem.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een punt. Maar ik kan nu wel van alles gaan veranderen aan de instellingen, maar dan kan het zomaar zijn dat we helemaal geen verbinding meer hebben. Nu gaat het redelijk met de verbinding. Zal zo de PC even opnieuw opstarten, wie weet helpt dat? smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer toch eens het volgende:

 

Opstarten in veilige modus doe je als volgt... Zet de pc uit, tijdens het opstarten (echt vanaf het eerste moment dat je beeld ziet, nog voordat je het Windowslogo ziet) op F8 drukken, je komt nu in een menu, kies daar voor opstarten in veilige modus MET netwerk ondersteuning.

 

En nog een tip/suggestie, haal de linksys uit het netwerk (dus laptop of desktop rechtstreeks op de Zyxel).

 

Wat ook nog kan, als eerste: Laptop en desktop opstarten en op beide gaan internetten. Valt het internet nou op beide apparaten uit dan zijn we alweer een stapje verder met het zoeken naar de oorzaak...

 

Succes, we horen wel weer verder!

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

 

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opstarten van de laptop was internet al een keer uitgevallen. We hebben gewacht met aanmelden/internetten totdat we weer verbinding hadden op de gewone PC. Toen gaan internetten, en internet lag er gelijk alweer uit.

 

Ga zometeen proberen opnieuw op te starten in 'veilige modus'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Zyxel modem is met p2p geen fijn ding; gooit de verbinding eruit want ziet dit als attack door de vele verbindingen die er gemaakt worden.

Meest logische in jouw geval:

Zyxel modem zit in de 192.168.1.x reeks en de Linksys ook.

Modem op 192.168.1.254 en de Linksys op 192.168.1.1

Werkt wel maar heel raar...

Waarom een router erachter?

Voor wifi?

Anders dmz aan en Linksys in een andere ip reeks, bv: 192.168.2.x

 

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan wat voor een modem je hebt...

De laptop is waarschijnlijk draadloos.

Daarvoor heb je de router (denk ik) aangeschaft.

Dus zal de laptop, mits bekabeld, het niet meer doen.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...