Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké...

Als het internet uitvalt, welke lampjes branden of knipperen er dan?

Power

Ethernet

DSL

Internet(knippert af en toe)

Phone 1

Phone 2 (Phone 2 alleen als je die hebt aangesloten/geactiveerd)

Dit is de situatie als je modem online blijft en gewoon werkt.

Als je netwerk verbinding hebt kan je ook eens proberen om in je internet explorer te gaan naar 192.168.1.254 wachtwoord is zeer waarschijnlijk "admin". Kijk daar eens bij "interface status". Let op, verander hier niet zomaar instellingen, het kan de werking van je modem negatief beïnvloeden.

Heeft de helpdesk trouwens verbinding geprobeerd te maken met je modem?

Edit: Verwar je router niet met accespoint?

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heb je misschien ook een screenshot van het tabblad ondersteuning en een screenshot van "eigenschappen"

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Geplaatst:

Doe eens start, uitvoeren: tik "cmd"

tik "ping 192.168.1.254"

tik "ping 192.168.1.1"

Als je op beide geen "Time out bij opdracht" krijgt is het duidelijk.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Geplaatst:
Origineel bericht van: TheWizard!
Ligt er aan wat voor een modem je hebt...
De laptop is waarschijnlijk draadloos.
Daarvoor heb je de router (denk ik) aangeschaft.
Dus zal de laptop, mits bekabeld, het niet meer doen.

We hebben de router er even tussenuit gehaald, maar dan hebben we geen verbinding meer, ook niet op de gewone PC. Van poort 1 gaat er een draadje naar de router. Daarnaast zijn er nog twee draadjes die naar de meterkast gaan (waar de uiteindelijke verbinding dus vandaan komt). Moet ik nu één van die draadjes in poort 1 doen? Lijkt me wel hé, want net had ik dus geen verbinding meer...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Golf3driver
Heb je misschien ook een screenshot van het tabblad ondersteuning en een screenshot van "eigenschappen"

Bij deze.

post-32919-1318260228,3025_thumb.jpg

post-32919-1318260228,321_thumb.jpg

Geplaatst:

Als internet wegvalt, is dan ook het DSL lampje uit?

Knippert het ook wellicht? Zoja = instabiele DSL lijn en heeft het niets met je werkstations te maken.

Blijft zowel dsl als internet lampje aan:

Zit dan te denken aan teveel connecties door fijn stukje malware op beide pc's. Die overbelasten de beperkte routingtabel.

Controleer je werkstations met een goede virusscanner en met bv malware bytes antimalware.

Suc6!

Geplaatst:

Op dit moment alweer een kwartier gewoon normaal verbinding, na het even verwijderen van de router. Toch is er iets niet goed, maar zodra internet weer uitvalt, ga ik kijken of het DSL-lampje brandt...

Geplaatst:

De gegevens die hebt weggehaald zijn net wat het interessant maakt. Don't worry, het zijn je interne gegevens dus ik kan niet je ip van buitenaf zien (ip's beginnend met 192.xxx.xxx.xxx, 172.xxx.etc. en 10.xxx.etc. zijn intern)

Als alles goed is staat er bij

IP-Adres 192.168.1.xxx

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.254

Staat er bij de laatste 192.168.1.1, dan deelt je Linksys zeer waarschijnlijk de ip-adressen uit.

Qua kabels zou het zo moeten zijn...

Ik zie alleen dat ik tussen het ISRA en de Zyxel geen splitter heb getekend... maar het gaat om de situatie na de Zyxel.

naamloos614.jpg

Ik ga nu afsluiten, morgen weer vroeg dag!

Geplaatst:

De IP-adressen komen qua cijfers inderdaad overeen met wat je zegt. Alleen bij de laatste staat er bij mij aan het einde 2.1.? Apart, maar nu al sinds m'n laatste post non-stop verbinding gehad. Lijkt dus weer te werken nu, voor dit moment tenminste.

Ik ga zo ook afsluiten. Hopen dat het morgen nog steeds werkt. Het enige wat ik dus gedaan heb is de router even eruit gehaald, en er na een minuut of 2 weer in gedaan. smile Iedereen bedankt voor de hulp. Allemaal welterusten voor straks! :Dsmile

Geplaatst:

Ik had ook een Zyxel modem (draadloos) zonder een aparte router.

Bij mij viel zo af en toe ook de verbinding uit. Daar waren wel een aantal oorzaken voor te vinden:

Bekende problemen met Zyxel modems, zie het forum van Tiscal, Telfort, KPN;

Te zwak signaal en/of te veel draadloze modems in de buurt op hetzelfde kanaal;

P2P maakt te veel verbindingen, beperk het aantal verbindingen en de up/download snelheid;

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Goed te horen dat het (voorlopig) opgelost lijkt te zijn. Het Zyxel modem/router is inderdaad geen topper, maar als het werkt, werkt het toch smile

Geplaatst:

Het P2P-programma vond ie inderdaad niet leuk, verbinding lag er weer even uit, zoals gewoonlijk. Dan krijg ik wel internetverbinding terug, maar geen verbinding met LimeWire... Heb het maar afgesloten, probeer het morgen wel weer een keer. smile

Geplaatst:

Geeft je router geen conflict met de Zyxel?

Ook ik had hier verbindingsproblemen toen ik de Zyxel kreeg.

Ik had er toen een Belkin router achter.

Reden was omdat de Zyzel 1 poort had,en geen 4.

Wat ik toen heb gedaan is gekeken of de Zyxel

op routing staat of op bridge.

Moet in mijn geval routing zijn.

Daarna de Belkin router vervangen door een simpele switch,

deze erachter gehangen en daarop staan nu

de 2 dreamboxen,de PC en de PS3.

Alles werkt nu goed en zonder uitval.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen