Ga naar inhoud


BREIN slaat weer toe?


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: ceesv


Echter, wat velen niet beseffen, het kost echt werkgelegenheid.


En dat zijn echt persoonlijke drama's voor de betrokkenen.


en het creëert werk ook gelegenheid.


Wat is de reden waarom men überhaupt internet neemt? Dan waarom steeds sneller verbindingen, die technologie moet ontwikkeld worden en ook uit gevoerd worden al die upgrades in centrales en andere verbinding punten.

Om te chatten hoef je echt geen 10-20mb verbinding.

Het liedje of de film die ( iligaal ) gedownload word is ook niet direct een verlies want het is heel goed mogelijk dat deze nooit gekocht word in de eerste plaats.


Als er een liedje/film wordt gedownload en deze dus niet gekocht word en dus geld bespaart word hierbij dan dat bespaart geld word ergens anders aan uitgegeven dus daar ook creëert het werk.

Het mes snijd aan twee kanten smile








Scherp., ik kan het niet beter verwoorden.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Denk in nederland eens aan de sluiting van de CD/DVD fabiek in Uden (EMI/Media Motions), waardoor in de afgelopen 2 jaar 1.600 mensen hun baan hebben verloren

 

Maar waar is het bewijs dat dit door het downloaden komt?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een extra download, kost de makers niets, ze lopen alleen inkomsten mis. Een vervreemde TV kost iemand (winkelier, de fabrikant) direct geld.

 

Sluitingen van DVD/CD fabrieken komt idd door downloads, simpelweg omdat het medium is achterhaald. Eerste wat ik thuis doe met een CD/DVD is rippen. Als ik een film gewoon direct kon kopen zou ik het veel handiger vinden. Niet naar een winkel hoeven gaan, niet betalen voor een vrijwel ongebruikte drager, bijbehorende transportkosten etc... De toekomst zit m.i. in de betaaldiensten van Ziggo/UPC. Met een druk op de knop een film voor 2 Euro. Waarom een disk met Linux kopen, terwijl je het gewoon kunt downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat @Psychosammy:

Maar waar is het bewijs dat dit door het downloaden komt?

 

Ook daar is onderzoek naar gedaan.

Neem eens de moeite om >dit< rapport door te lezen.

 

TNO-rapport

34782

Ups and downs

Economische en culturele gevolgen van file

sharing voor muziek, film en games

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Een extra download, kost de makers niets, ze lopen alleen inkomsten mis.


Een dag per maand gratis extra werken kost jou ook helemaal niks. Je loopt alleen wat inkomsten mis. Wedden dat jij dat ook niet leuk vind en dat als dit in Nederland zou worden doorgevoerd het hele Malieveld vol staat.

Het raakt jou en mij niet dus is het allemaal niet erg. Maar als je een artiest bent die niet tot de toplaag behoort is elke euro die binnenkomt, net als voor jou, een euro die nodig is om van te leven.

Overigens dit gezegd hebbend. Ik kan me niet voorstellen dat er één iemand is die niet iets van internet heeft afgehaald waarvoor gewoon betaald had moeten worden. Of het nu gaat om een ringtoontje, een fotootje, muziekbestand, DVD of wat keytjes waarmee je een satellietontvanger wat licht in de donkere duisternis kan laten brengen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

142 paginas rapport.

 

als je een beetje zoekt dan vind je ook wel een rapport dat zegt dat het downloaden geen invloed heeft op de inkopen, zelfs diegene die veel downloaden zijn diegene die de meest uitgeven aan muziek kopen.

 

Maar dit is en discussie zonder eind wink

 

Ik vind dit een gewoon heksenjacht. Als iemand muziek en films download en dan verkoopt dan is het wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een dag per maand gratis extra werken kost jou ook helemaal niks. Je loopt alleen wat inkomsten mis. Wedden dat jij dat ook niet leuk vind en dat als dit in Nederland zou worden doorgevoerd het hele Malieveld vol staat.


Ja, maar ik reageerde op een vergelijking over stelen in de winkel. Het is wel even wat anders of iemand stiekem van mij een MP3 kopieert, waardoor de artiest inkomsten misloopt, of dat iemand mijn auto steelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tegenover de aanzienlijke omvang van de praktijk van het onbetaald downloaden staat de vaststelling dat het percentage kopers van muziek, films en games onder de Nederlandse bevolking (84%) het percentage downloaders (35%) nog steeds verre vertreft. Daarbij sluiten onbetaald downloaden en kopen elkaar niet uit. Integendeel:
het percentage kopers onder muziekdownloaders wijkt niet significant af van het percentage kopers onder niet-downloaders.


Citaat:
De uitkomst van deze analyse is dat de welvaartseffecten op de korte en de lange termijn sterk positief zijn vanwege de consumenten die downloads consumeren maar geen koopkrachtige vraag hebben. Voor zover file sharing leidt tot een daling van de verkoop (substitutie), vindt daarbij een welvaartsoverdracht plaats van de producent en uitgever naar de consument (niet-koopkrachtige vraag) zonder netto welvaartseffect.
Een conservatieve schatting levert voor de Nederlandse markt voor geluidsdragers een netto welvaartseffect op van ten minste 100 mln euro per jaar. Dit is het saldo van een welvaartswinst voor consumenten in de orde van 200 mln euro per jaar en een omzetverlies voor de sector van maximaal 100 mln euro per jaar. De berekeningen zijn noodzakelijkerwijs gestoeld op vele aannames en bevatten onzekerheden omdat veel onderliggende gegevens niet met grote nauwkeurigheid bekend zijn.Voor films en games zijn de kortetermijneffecten op de welvaart ook overwegend positief als gevolg van een sterk groeiende welvaart voor consumenten: consumentensurplus.


Dus de conclusie vh rapport is... (ik durf het hier niet te vermelden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

even voor de duidelijkheid:

het downloaden van films en muziek is NIET illegaal, daar is ooit de heffing op datadragers voor uitgevonden....

het downloaden van software is WEL illegaal......

het aanbieden van muziek/film/software voor download is WEL illegaal....

de morele kant van dit alles is natuurlijk een andere zaak...

 

enne.... hoevelen onder u draaien een sat ontvanger met "alternatieve educatieve" software.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

Nou ik heb de conclusies gelezen. Ik citeer.

 

Citaat:
Uit het onderzoek onder de Nederlandse internetpopulatie kwam naar voren dat de ‘downloaders’ tegelijkertijd de grootste klanten van de sector zijn. Downloaden en kopen gaan hier hand in hand en het feit dat downloaders in de VS minder lijken te kopen, hangt wellicht samen met de vijandiger bejegening van downloaders aldaar. Een bijkomend ‘probleem’ is, dat het zeer lastig bleek een directe relatie te leggen tussen file sharing en aanschafgedrag. Het aantonen van de schade als gevolg van het uploaden door een specifiek individu, wordt daarmee bijkans onmogelijk.

 

Dus precies wat hier al gezegd werd. Belangrijkste conclusie is dat de muziekindustrie gewoon de boot heeft gemist. En dan blijf je met een achterhaald product zitten.

 

De fabrikant van 1200 baud modems heeft de laatste tijd ook niet meer zo druk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon stelen natuurlijk. Je steelt intellectueel eigendom. Overigens hebben ze dit natuurlijk wel zelf in de hand geholpen. Niet de artiesten hoor. Maar meer de tussenhandel, de platenmaatschappijen en CD zaakjes bijvoorbeeld, die de afgelopen tientallen jaren met veel te hoge marges de prijzen voor DVD en CD's kunstmatig hoog heeft gehouden.

 

Nu hoorde ik gisteren Hans Breukhoven van de Free Record Shop op BNR Nieuwsradio janken dat met een gemiddelde prijs van onder de tien euro voor een CD de marges zo klein waren geworden. Zelfs tot rond de 30 procent. Erg he. Er zijn ondernemers in Nederland die veel harder moeten werken die in deze economische tijd blij zijn dat ze de 30 procent halen. Breukhoven vergat er gisteren wel even bij te zeggen dat in de tijd dat die CD nog 40 gulden (rond de 20 euro dus) kosten die marge waarschijnlijk 50 procent was. Oh het gaat zo slecht met hem. Door dit soort mensen leven sommige artiesten nu gewoon op bijstandsniveau.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: Satwatcher
Het is gewoon stelen natuurlijk. Je steelt intellectueel eigendom.

nee is geen stelen zie mijn reactie iets hierboven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Satwatcher
Het is gewoon stelen natuurlijk. Je steelt intellectueel eigendom. Overigens hebben ze dit natuurlijk wel zelf in de hand geholpen. Niet de artiesten hoor. Maar meer de tussenhandel, de platenmaatschappijen en CD zaakjes bijvoorbeeld, die de afgelopen tientallen jaren met veel te hoge marges de prijzen voor DVD en CD's kunstmatig hoog heeft gehouden.

Nu hoorde ik gisteren Hans Breukhoven van de Free Record Shop op BNR Nieuwsradio janken dat met een gemiddelde prijs van onder de tien euro voor een CD de marges zo klein waren geworden. Zelfs tot rond de 30 procent. Erg he. Er zijn ondernemers in Nederland die veel harder moeten werken die in deze economische tijd blij zijn dat ze de 30 procent halen. Breukhoven vergat er gisteren wel even bij te zeggen dat in de tijd dat die CD nog 40 gulden (rond de 20 euro dus) kosten die marge waarschijnlijk 50 procent was. Oh het gaat zo slecht met hem. Door dit soort mensen leven sommige artiesten nu gewoon op bijstandsniveau.


Satwatcher, bedenk, dat dit de marge op verkochte CD's is.

Er is ook veel produkt wat niet verkocht wordt, en wat als verlies beschouwd moet worden.

Marge is hier niet gelijk aan bedrijfsresultaat.
Overigens gaat het de tussenhandel nog relatief goed, de producenten (perswerken) zijn nagenoeg dood.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En juist op dit punt loopt de Nederlandse wet dus een beetje achter. In veel andere landen wordt wetgeving op dit punt natuurlijk wel aangepast of wil men dat aan gaan passen. Zweden en Frankrijk zijn daar mooie voorbeelden van. Je steelt natuurlijk gewoon wat. Iets waar je normaal voor moet betalen en je niet voor betaald is stelen. Alleen staat het in sommige verouderde wetten nog niet zo verwoord of zelfs helemaal niet gemeld.

 

Of dit nu een MP3 bestand, een DVD of een keytje voor je satellietontvanger is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...