Ga naar inhoud


niet-commerciele cardsharing legaal volgens CD voorwaarden


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Ik zit net ff door de nieuwe algemene voorwaarden van CD te bladeren, en ik zie een toevoeging op artikel 46:

 

"het commercieel delen van de smartcard (cardsharing).. blabla strafbaar gesteld"

 

Mag ik nu concluderen dat NIET-commercieel delen van de smartcard dus wél is toegestaan. smile

 

(ben echt geen jurist,maar klinkt plausibel )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil je best geloven, maar waarom neemt CD dan de moeite om het woord "commercieel" toe te voegen?

 

Die tekst zal door juristen zijn opgesteld, dat woord staat daar echt niet per ongeluk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd niet omdat je huisdier geen kat is

dat het dan automatisch een hond zou zijn.

 

Zo mag en kan je de wet nooit interpreteren.

Enkel wat er letterlijk staat mag je als waarheid aannemen,

en die moeten dan normaal gezien eenduidig opgemaakt zijn,

maar dat is meer dan eens niet zo eenduidig smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Nee, want dan blijft het nog steeds wettelijk verboden het auteusrecht te schenden.


Ron / iemand anders: wat heeft het delen van controlwords met het schenden van auteursrecht te maken?

Ik ben het met TS eens: niet commercieel delen is blijkbaar gedoogd ander had CDS wel in de voorwaarden gezet: het delen van smartcards is niet toegestaan, heb je alle vormen direct afgedekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb niet de nieuwe voorwaarden gelezen maar staat er ook nog zoiets in van huiselijke kring of adres of id.

 

Geloof me maar WAN sharing is per wet verboden wat iedereen ook denkt te lezen in de voorwaarden

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hang niet graag de welbekende Thomas uit maar WAAR staat dat in de wet?

De wet is al langer niet meer up to date met het digitale tijdperk en ben dus erg benieuwd welke passage(s)

het WAN sharen verboden maakt.

 

Commercieel sharen over WAN heb ik om ethische redenen wat tegen maar non-profit met paar bekenden lig ik niet van wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Ik zit net ff door de nieuwe algemene voorwaarden van CD te bladeren, en ik zie een toevoeging op artikel 46:
"het commercieel delen van de smartcard (cardsharing).. blabla strafbaar gesteld"
CD kan in de voorwaarden zetten wat ze willen over wat ze strafbaar stellen, maar gelukkig bepalen ze niet de wetten. En voorwaarden staan gelukkig niet boven wetten. Bovendien, als het bij wet verboden is, is het onnodig dit ook nog eens in de voorwaarden te vermelden.

Origineel bericht van: D_liver
Geloof me maar WAN sharing is per wet verboden wat iedereen ook denkt te lezen in de voorwaarden
Dat zou ik ook verwachten, maar tot heden heeft er nog niemand een straf voor gehad, er is mij althans nog geen jurisprudentie over bekend. Zoja, dan zou ik daar graag eens meer over lezen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffffff, flut discussie die al 100 x herhaald is.

Het zonder toestemming van rechthebbende wederrechtelijk verspreiden van auteusrechtelijke werken (uitzendingen) is bij wet verboden. Dat staat gewoon als een paal boven water.

de "controlwords" zijn het middel.

Ik ga deze discussie nu wel sluiten want in het topic heeft Chillburger (die er een hele studie van gemaakt heeft) dit al tot in den treure besproken en op basis van Nederlandse wetgeving beargumenteerd en een herhaling is dus niet nodig. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1548624/1

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...