Ga naar inhoud


Instellen usals en satellieten met 2 tuners bij 9000HD


goofy17

Aanbevolen berichten

Het valt mij niet mee om mijn 9000 hd goed in te stellen

 

Om te beginnen: mijn rotor wil niet blijvend met usals naar de ingestelde sats terugkeren. Als ik alleen astra 19gr instel gaat het goed, maar probeer ik meerdere sats in te stellen dan vergeet hij de vorige sat.

 

Ook geeft mijn 2e tuner geen signaal(duolnb)terwijl bij PIP wel twee zenders tegelijk zichtbaar zijn.

Wat is de referentiepositie? Misschien staat die bij mij niet goed.

Eventuele (betaalde) hulp ter plaatse (omg Woerden) is ook welkom....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


eerst je schotels uitrichten op sirius (5E).Dan je instellingen aanpassen.Diseq gebruik ik ABCD en tuner 2 met usals .Wel je graden ingeven in satpositioner voor tuner 2.De lijsten kan je gewoon overnemen of zoals bij mij enkel een aantal sats op de 2 tuners tesamen en andere enkel op de rotor.Werkt perfekt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is sirius dan je zg referentiepunt?

Hoe vertel je de ipbox dan dat sirius je referentie is?

 

Ik had vroeger 2 schotels met 2 lnb's en een disecq switch. Nu zit er geen enkele switch meer tussesn, maar loopt tuner 1 via de motor en tuner 2 gaat rechtstreeks naar de duolnb. De tweede tuner kan dus alleen maar op dezelfde satelliet staan als door tuner 1 in gebruik. Waarom zou ik daar dan nog disecg schakelingen voor zetten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt geen diseq meer in te stellen.Wel je schotel als referentie instellen op sirius ,sateliet toevoegen via usals en positie ingeven (lengte en breedtegraad).Dan de schotel af regelen ZONDER dat je de motor hebt laten draaien.Anders eens hier googelen en je vind voldoende uitleg hoe je een rotor moet instellen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...