Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet er iemand hier soms het verschil tussen de Tuner-S S2 en de Tuner-S S3 die dienen om in te bouwen in de dreamboxen?

Zijn deze specifiek voor een bepaald toestel? Voor de 7025 of 8000?

Geplaatst:

Voor de digitale satelliet heb je 2 tuners, DVB-S en DVB-S2. Met DVB-S2 kun je ook HDTV kijken (en past dus alleen in de 800 en 8000).

DVB-S3 ben ik persoonlijk nooit tegengekomen in de winkel.

Geplaatst:

S3 staat vollledig los van het type DVB-S, maar staat in dit geval gewoon voor een type (serie 3).

De normale (oude) PnP tuner voor de 7025 was een lang model, die ook niet in bijvoorbeeld een DM600 past.

De S3 versie, is het korte model dat wel in een DM600 past.

Niet meer en niet minder.

Beide modelen zijn niet geschikt voor DVB-S2.

De PnP DVB-S2 tuners zijn allemaal geschikt voor DVB-S2 (dus HDTV), zijn allemaal kort en passen dus in alle modellen, behalve een DM8000, waar hij wel in past, maar niet in werkt. Dat om het gemakkelijk te maken:-))

Ron

Geplaatst:

DVB-S2 heeft op zich niets met HDTV te maken. Er zijn ook HDTV zenders die DVB-S gebruiken en ook SD kanalen die DVB-S2 gebruiken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Dat snap ik ook, maar kan jij het anders uitleggen op een dusdanige wijze dat het niet verwarrrend wordt?

IK schrijf ook niets verkeerds want dit klopt gewoon "De PnP DVB-S2 tuners zijn allemaal geschikt voor DVB-S2 (dus HDTV)".

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
DVB-S2 heeft op zich niets met HDTV te maken. Er zijn ook HDTV zenders die DVB-S gebruiken en ook SD kanalen die DVB-S2 gebruiken.

Je gaat nu tuners en het transpondertype door elkaar gooien, daar maak je het inderdaad niet makkelijker mee.
Feit is dat je zonder een DVB-S2 tuner niet naar hedendaagse HDTV zenders kunt kijken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Feit is dat je zonder een DVB-S2 tuner niet naar hedendaagse HDTV zenders kunt kijken.

BBC HD wel wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Apple740

BBC HD wel wink

Ik was/ben in de veronderstelling dat BBC-HD in MPEG4 uitzendt op Astra2, en dus niet met een DVB-S tuner is te bekijken. Alleen DVB-S2 tuners kunnen MPEG4 aan. But correct me if i'm wrong.

(aan de transponderkant gelden andere regels, een DVB-S transponder kan wel MPEG4 versturen, zij het dat dit een grotere hap neemt uit de totale beschikbare hoeveelheid bandbreedte dan bij een DVB-S2 transponder)
Geplaatst:

BBC HD zit op een gewone DVB-S transponder.

Stream transport methode staat op zich los van het formaat van de stream.

EDIT: maar je hebt natuurlijk wel een HD ontvanger nodig, om BBC HD te kunnen bekijken.

Het tunerblikje is alleen voor de ontvangst, niet voor het decoderen van de stream.

Geplaatst:

dacht toch ook in het verleden te hebben gelezen dat mensen een HD opname hadden gemaakt op de dreambox

daar (Dreambox) niet zichtbaar, maar met desebtreffende grafische kaart op PC en software wel zichtbaar.

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Met de 7025 kun je de BBC HD naar de PC streamen, werkt prima. De box zelf geeft zwart beeld...

Er waren eerst ook nog MPEG-2 HD demo zenders, die kon de 7025 ook gewoon live bekijken, want die schaalt hij terug naar PAL. De 7025 heeft overigens een Xilleon chip die wel iets aan HD ondersteuning heeft. Zelfs iets van 3D dacht ik...

Geplaatst:

Zouden de laatste reactie-gevers even na willen kijken waar de vraag over ging?

Ik snap ook wel dat HDTV niet noodzakelijk DVB-S2 hoeft te zijn, maar een Dreambox DVB-S2 tuner kan alleen in een HDTV model geplaatst worden en alleen met die die tuner kan je dan naar DVB-S2 HDTV zenders kijken.

Het is weer "zout op slakken leggen tijd" volgens mij.

Jullie:

1. gaan behoorlijk off-topic.

2. maken het onnodig gecompliceerd voor de vraagsteller.

Ron

Geplaatst:

Ik begin me eigenlijk het omgekeerde af te vragen - zou een DVB- S2 tuner in de 7025 te gebruiken zijn? Natuurlijk komt daar misschien wat soldeerwerk enzo aan te pas, en heb je er niet veel aan bij gebrek aan MPEG4 decoder, en waarschijnlijk moeten er ook nog drivers voor gemaakt worden, maar verder, zou het gewoon moeten kunnen.

• 1 maand later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
S3 staat vollledig los van het type DVB-S, maar staat in dit geval gewoon voor een type (serie 3).
De normale (oude) PnP tuner voor de 7025 was een lang model, die ook niet in bijvoorbeeld een DM600 past.
De S3 versie, is het korte model dat wel in een DM600 past.
Niet meer en niet minder.
Beide modelen zijn niet geschikt voor DVB-S2.

Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden smile

Hieronder 2 foto's van de DVB-S3 tuner cool

DVB-S3%20tuner%20(aanzicht%20tunerblikje
DVB-S3%20tuner%20(aanzicht%20printplaat)

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

post-2143-1318260280,7094_thumb.jpg

post-2143-1318260280,7575_thumb.jpg

Gast pieterg
Geplaatst:

erg misleidende naamgeving.

Dit is een BSBE1, dus een DVB-S1 tuner...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen