Gast aila Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 Beste Hobyisten, Ik zou een nieuwe image in mijn dreambox dienen te zetten, het is een .nfi file. Nu heb ik geen 0-modumkabel in de buurt en vroeg me af of er een andere manier is om te flashen, dus zonder 0-modumkabel, maar bijvoorbeeld rechtstreeks via de box of via de pc met de LAN verbinding. Mijn dreambox hangt in het netwerkt en is dus benaderbaar om iets te doen. Maar het flashen van een nieuwe image doe ik niet elke dag dus is mijn vraag: kan ik flashen zonder 0-modumkabel en zo ja hoe dan. Bij voorbaat dank voor de hulp.
martin52 Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 is hier al meerdere keren beschreven, maar vooruit dan maar: Dreambox geheel uitzetten met schakelaar op achterzijde. Dan box aanzetten terwijl je de knop met het omhoogwijzende pijltje ingedrukt houdt. Na een korte tijd verschijnt in het venster het woord 'stop' en het ip adres van je box. Dan ga je naar je PC en start je browser op. Daarin tik je achter http:// het ip adres van je box in. Je krijgt dan een webpagina waarin je onderaan het flashen kan kiezen. Klik dit aan en je krijgt dan een venster waarin je naar de gewenste .nfi file kunt gaan. De flash button aanklikken en downloaden naar je box. Daarna box opnieuw opstarten. Voila!
Gast aila Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 Dank je voor de snelle reactie maar via de webbrowser kom ik inderdaad in de dreambox maar heb daar niet de mogelijkheid om te flashen, het staat namelijk nergens aangegeven. ik heb de 7020 met gemini
Gast aila Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 Klinkt goed en dat weet ik maar mijn webinterface ziet er geheel anders uit en heb daar niet de mogelijkheid om een flash te keizen.
milili Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 krijg je wel een stop modus op het display van de dreambox ? en staat er dhcp aan op je router of modem, het groene scherm met onderin firmware upgrade krijg je niet in beeld ?? succes ! Milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Gast aila Geplaatst: 10 april 2009 Geplaatst: 10 april 2009 Dank u alle voor de reacties, met flashwizzard pro heb ik het uiteindelijk op kunnen lossen, toch alle bedankt voor de medewerking.
Tonskidutch Geplaatst: 11 april 2009 Geplaatst: 11 april 2009 Origineel bericht van: aila Klinkt goed en dat weet ik maar mijn webinterface ziet er geheel anders uit en heb daar niet de mogelijkheid om een flash te keizen. dat is boeiend, dus interressant voor anderen die met hetzelfde zitten vooral omdat de originele methode (dus geen flashwizard) wel de meest aan te bevelen weg is dus kun je ons eens een screenprint maken van je browser als je per boot ***stop*** naar het IPdreambox gaat? meestal is een simpele beveiliging / instelling van de desbetreffende browser de oorzaak (zoals geen javascript toegestaan) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen