Ga naar inhoud


[6072, monoblock] orgineel gemaakt, geen SBS6, wel FILM1


Gast skoet131

Aanbevolen berichten

Gast skoet131

Geachte,

 

Ik heb voor het SECA3 gebeuren m'n 6072 met monoblock weer orgineel gemaakt (via OSlink, file:CDNL origineel Seca3-6072.zip).

Na aansluiting had ik geen zenders meer geprogrammeerd staan en heb ik de kanalenlijst opnieuw laten inlezen.

Mijn vrouw begint ongeduldig te worden omdat ze al 5 dagen geen TV heeft kunnen kijken (want ik zou dit varkentje wel even wassen, NOT!!!).

Wie o wie kan mij helpen met de volgende problemen:

 

Probleem:

 

Na de kanalen lijst ingelezen te hebben zit er o.a. geen RTL4,5 bij.

 

Geen beeld op SBS6, wel film1 sport1 etc.

 

Rode punt (van geen ontvangst) blijft in beeld op de zenders NED1,2,3.

 

Hoe krijg ik de 6072 met originele firmware verteld dat ik gebruik maak van een MONOBLOK

 

Ik kom er nu pas achter dat ik verschrikkelijk verwend was met de firmware van Lex.

 

Alvast bedankt voor de reacties

 

Groeten,

Skoet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me herinneren, dat een monoblock werkt met Hotbird op A en Astra1 op B.

De originele Seca3 CDS-software gaat er vanuit, dat de Astra1 op A en de Astra3 op B zit.

Misschien dat je gewoon een slecht signaal hebt, omdat ie op de verkeerde positie kijkt?

Het is maar een gedachte...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb zelf een 7072 met een orginele firmware ge-downgrade en gebruik een monoblock. Momenteel krijg ik helemaal geen zenders meer frown alleen maar een rood puntje.

 

Als ik bij de settings naar de schotel instellingen kijk staat de Astra 1G vast, deze kan ik niet wijzigen. En volgens mij zit Hotbird op 1 en Astra op 2. (met de alternatieve firmware had ik prima beeld, en er zijn geen wijzigingen gemaakt aan de schotel of bekabeling)

 

Heeft iemand een advies welke firmware / zenderlijst ik zou moeten gebruiken (en waar ik deze kan downloaden) om met de nieuwe canal digitaal smartcard weer ontvangst te krijgen?

 

Of kan de orginele firmware helemaal geen monoblock aan?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skoet131
Origineel bericht van: Johan45
Wat likus schrijft klopt helemaal.

@skoet131

Heb je je monoblock misschien op zijn kop gemonteerd.
Dus met de kabel aansluiting naar boven in plaats van naar beneden.?


Mijn monoblock aansluiting zit naar beneden. De rechter LNB zit in de houder van de schotel.
Nog wat toelichting: Voor installatie van de SECA3 kaart werkte alles naar behoren (hotbird en astra). Met SECA2 op een gegeven moment geen beeld meer dus de SECA3 kaart erin. gevolg: Kaart kon niet geactiveerd worden. Na wat spitten op het internet is mij duidelijk geworden dat ik alles weer origineel moet maken wil ik met een SECA3 kaart geactiveerd worden.
En nu zit ik met de gebakken peren. crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er in de originele software de mogelijkheid om bij ingang LNB 1 (of LNB A) aan te geven dat ie niet naar de Astra 1 maar naar Hotbird moet kijken, of is alles er keihard ingebakken?

 

En, als het een en ander niet aan te passen is; een monoblock kijkt dus naar 13,0 oost op A en 19 oost op B.

De CDS-software verwacht 19,2 oost op A en 23,5 oost op B.

Dat scheelt maar een kleine 2 graden, wat de mogelijkheid opent om in ieder geval te proberen of ie een signaal vindt.

Dan heb je in ieder geval ook je Astra 1 weer werkend.

Je hoeft dan alleen de LNB een beetje te verschuiven...

 

Maar het gemakkelijkst is natuurlijk om met de originele software gewoon een nieuwe Duo-LNB te kopen en de Hotbird in te ruilen voor de Astra3.

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een mono blok heb je een verschil van 4.3 graad echter tussen A 1 en Hotb. zitten 6.2 graad ,dit gaat nooit lukken dus. de andere probemen worden door je (philips) reciever veroorzaakt,deze is niet geschikt voor Hotbird,teminste als er de CD software in zit,Product Hopeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door het monoblok op zijn kop te plaatsen. wel ff de aansluiting goed aftapen met vulkaniserende tepe. krijg je astra op a te staan. deed ik vroeger op de camping ook . had thuis een lijst met astra op a en hotbird op b . dit werkte bij mij perfect. deed de a kop ook vast in de lnbhouder

,. gr Jamrox

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jamrox
door het monoblok op zijn kop te plaatsen. wel ff de aansluiting goed aftapen met vulkaniserende tepe. krijg je astra op a te staan. deed ik vroeger op de camping ook . had thuis een lijst met astra op a en hotbird op b . dit werkte bij mij perfect. deed de a kop ook vast in de lnbhouder
,. gr Jamrox


Ja, en als je dan je monoblok voor astra1/hotbird in een grote schotel plaatst, min.90 cm, kan je ook nog de astra3 ontvangen in plaats van de hotbird.
Wel je grote schotel dan nog iets bijstellen, dus beter uitrichten ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast skoet131

Eindelijk ik heb weer beeld. cool

Wat heb ik gedaan om tot een oplossing te komen.

Eerst een LNB gekocht die naar astra 1 en 3 keek.

Vervolgens had ik beeld alleen maar niet-Canaldigital zenders.

Na speurwerk kwam ik erachter dat ik oude software in m'n 6072 had zitten en dat ik via de DownloadCDS kanaal een nieuwe patch moest binnen halen.

Na herhaaldelijk nieuwe zenders scannen kon ik geen DownloadCDS vinden in de 999 gescande zenders.

Na een tip op dit forum heb ik het scannen gestart en de verbinding met m'n schotel verbroken. Pas toe ie op 25% was heb ik m'n schotel weer aangesloten. Resultaat: waarrempel ik had het DownloadCDS kanaal in de lijst staan. De patch was vervolgens zo gebeurd. Nieuwe kanalen lijst ingelezen en ik heb weer de normale zenders in beeld.

 

nogmaals bedankt voor de hulp laugh

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...