Ga naar inhoud


Voorrang op zebra alleen voor voetgangers of iedereen?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: vincent1971
Hoe zit het als je met een rollator het zebrapad betreedt en hoe zit het met een klein kind op een trap skelter? Of een klein kind op een driewieler waar wel of geen vlaggetje aan vast zit? En een seghway ( zo'n tweewieler die het zebradpad op rijdt )?


Een kind met vlaggetje heeft voorrang,zonder vlaggetje
heb je geen voorrang whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: leo1949
Bij het programma "Blik op de weg" was van een motorrijder het rijbewijs ingenomen.
Dit was vanwege zijn hoge snelheid.
Hij moest zijn motor laten ophalen door een familielid die wel een motorrijbewijs had.
De verklaring hiervan was dat ondanks de andersoortige aandrijving van de motor
hij toch de bestuurder van de motor zou zijn.

Dus met een fiets aan de hand ben je toch een bestuurder en geen voetganger


In België is er wel degelijk een onderscheid voor dit soort van gevallen alles boven de 125cc, moet je inderdaad een rijbewijs hebben om het voort te duwen.
Het ging hier toch over een fiets en die hebben meestal wat minder cc. Tenzij er een een bestuurder op zit en dan varieert het aantal cc. :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie
Origineel bericht van: TokeMUp
Je zegt het zelf "je loopt" dus ben je een voetganger. anders rijdt je.


En hoe zit het met een loopfiets?


Een peuter wordt niet geacht de wet te kennen. Dus geef hem maar voorrang, kan anders uitlopen tot moord of doodslag op de rechtspraak.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-
Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: leo1949
Bij het programma "Blik op de weg" was van een motorrijder het rijbewijs ingenomen.
Dit was vanwege zijn hoge snelheid.
Hij moest zijn motor laten ophalen door een familielid die wel een motorrijbewijs had.
De verklaring hiervan was dat ondanks de andersoortige aandrijving van de motor
hij toch de bestuurder van de motor zou zijn.

Dus met een fiets aan de hand ben je toch een bestuurder en geen voetganger


In België is er wel degelijk een onderscheid voor dit soort van gevallen alles boven de 125cc, moet je inderdaad een rijbewijs hebben om het voort te duwen.
Het ging hier toch over een fiets en die hebben meestal wat minder cc. Tenzij er een een bestuurder op zit en dan varieert het aantal cc. :D

mvg


En in ieder geval beneden de 1 PK. :D :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Hoe zit het als je met een rollator het zebrapad betreedt en hoe zit het met een klein kind op een trap skelter waar geen vlaggetje aan bevestigd is? En een seghway ( zo'n tweewieler die het zebradpad op rijdt )?


Als je mijn vorige post hebt gelezen heb je het antwoord op je eerste twee al kunnen lezen. Beide zijn voetgangers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de step ben je ook een voetganger.

 

Ik heb zelf ook zo'n ding (ja een grote dan hé met 24" wielen anders krijg je zo'n rugpijn)

 

Als je er een beetje voor gaat is het veel zwaarder dan fietsen en toch stukken lichter dan hardlopen, dus een aardig hulpmiddel om je conditie wat op te peppen zonder na een paar honder meter aan het zuurstof te moeten.

 

Maar met een beetje oefening ga je veel sneller dan de meeste fietsers (20 tot 25 Km/uur is haalbaar) en toch moet je op de stoep met dat ding.

 

De meeste fietser kijken op het fietspad wel vreemd op als je hun op de step voorbij gaat hoor :D

 

suc6

 

Gerrit

 

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hydraman
Origineel bericht van: boaz
Op een gelijkwaardige kruising komen van alle kanten tegelijk auto's aan die allemaal rechtdoor gaan.
Wie heeft voorrang?
Da's een goeie vraag. Koos Spee, kom er maar in! :D


Eerst de betonwagen, dan de Hummer vervolgens
de Astra en als laatste de Fiat 500 natuurlijk.

Dit was een makkelijke.

Moeilijker wordt het wanneer 4 Hummers komen aanrijden,
dan zou ik zeggen: allemaal tegelijk, de chauffeurs
hebben tenslotte geld zat mag je aannemen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: leo1949
Bij het programma "Blik op de weg" was van een motorrijder het rijbewijs ingenomen.
Dit was vanwege zijn hoge snelheid.
Hij moest zijn motor laten ophalen door een familielid die wel een motorrijbewijs had.
De verklaring hiervan was dat ondanks de andersoortige aandrijving van de motor
hij toch de bestuurder van de motor zou zijn.

Dus met een fiets aan de hand ben je toch een bestuurder en geen voetganger


In België is er wel degelijk een onderscheid voor dit soort van gevallen alles boven de 125cc, moet je inderdaad een rijbewijs hebben om het voort te duwen.
Het ging hier toch over een fiets en die hebben meestal wat minder cc. Tenzij er een een bestuurder op zit en dan varieert het aantal cc. :D

mvg


Toevoeging:

Als je een motor boven de 125cc duwt, moet je dan op het voetpad of op de autoweg?
Je hebt dan misschien wel een rijbewijs nodig, maar je moet toch wel op het voetpad dacht Ik. Dus ook over het zebrapad.
Stof om over na te denken.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Klopt want de minimum snelheid op de wegen (uitgezonderd 30 en 50 wegen) is 40 km/uur en dat ga je met zo'n ding aan de hand toch echt niet redden. Verder betwijfel ik ten zeerste dat een voetganger met motor lopend aan de hand een rijbewijs moet hebben! Dus als ik de buurman help zijn auto aan te drukken ben ik een rijbewijs nodig , wat een onzin!!!

 

En ze kunnen je daarvoor OOK nimmer bekeuren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

En dat is en niet moeilijk , en ook weer wel.. Rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorang , ten tweede rechts heeft altijd voorang.. Maar bij een gelijkwaardig kruispunt tja de aanhouder wint (als je maar zorgt dat de tegen partij niet van rechts komt ;))Dus op goed geluk dan maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...