Ga naar inhoud


hele huis aan satteliet


Gast eew

Aanbevolen berichten

Momenteel kijken wij tv via de digitale kabel van ziggo. Ik keek vroeger tv met een oude pc met een analoge tv kaart. Nu heb ik echter sinds een tijdje een nieuwe pc zonder tv-kaart en ik wil weer tv (ik wordt een beetje gek van uitzendinggemist op een 24 inch monitor). Ik wil nu digitale tv op mijn pc, en ik wil HD. Maar door dat gezeur met ziggo en Ci+ durf ik daar niet in te investeren. Nu kwam ik een tijdje geleden op het idee om dat via de satelliet te doen. Het probleem hierbij is dan vanwege de kosten dan het hele huis over moet. Alleen nu wil mijn zusje ook tv, en op zolder moet er tv blijven. Er hebben dus 4 locaties tv nodig. Die onafhankelijk van elkaar moeten kunnen opereren, anders komt er ruzie.

 

Nou ben ik redelijk technisch (eigenlijk meer wetenschappelijk). Maar van satteliettv heb ik de ballen verstand, en ik kan geen duidelijke informatie over complexe setups vinden. Alleen maar flarden.

 

Beneden moeten er gewoon basis zenders zijn. Maar daarbij mag de bbc absoluut niet ontbreken. En ook regonale zenders moeten er natuurlijk zijn. Dus daar heb je al 19,2; 23,5; en 28,2 nodig.

In mijn kamer wil ik hetzelfde hebben (en ook hd zenders(op mijn pc)).

Mijn zusje heeft genoeg aan alleen 19,2.

En de zolder moet hetzelfde kunnen als beneden, maar 23,5 en 28,2 mogen tussen zolder en beneden wel ten koste van elkaar gaan.

 

Nou is mijn grote vraag? Is dit mogelijk. En zijn hier minimaal 10 lnb's voor nodig of kan het simpeler. Is het bijvoorbeeld mogelijk die dingen dynamisch te schakelen tussen verschillen de plaatsen in huis. Of ben ik nu veel te ingewikkeld bezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: WPW
Je boodschappenlijst:
1x T90
4x Quad LNB
4x Switch
200 meter Koka799
4x HD ontvanger (topfield of iets dergelijks)
En een dikke portemenee.

En om uit te leggen wat Mental Theo bedoelt:
T90 is een schotel waarbij het makkelijk is om de satellietposities op één schotel te hebben
Op een quad-LNB kan je vier ontvangers aansluiten die onafhankelijk kunnen schakelen. Als je 19.2, 23.5 en 28.2 wil heb je er maar drie nodig.
Voor elke ontvanger moeten de uitgangssignalen van de LNBs gebundeld worden en via een switch met één kabel naar de ontvanger toe. Per ontvanger dus 1 switch nodig.
De kabels lijken me duidelijk, 't is even knippen, draaien en schroeven en wat trekwerk.
En de (HD-)ontvangers heb je nodig waar je het (HD-)signaal wil hebben.

Overigens kunnen op een 4-in-1 switch (en die heb je nodig) 4 satellietposities aangesloten worden. Je kan dus wat WMW zegt een vierde LNB erbij nemen en die op een positie naar keuze (voor zover de natuurkunde het toelaat) plaatsen. Denk aan Hotbird 13 (niet zo bijster interessant meer) of Eurobird 9.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere optie:

Bouw een HTPC met Mediaportal en gebruik de TV server om TV tv kunnen kijken op meerdere (PC) clients.

Je hebt dan nog steeds dezelfde schotel/diseq configuratie nodig.

Alleen koop je dan in je (server) PC 4 DVB-S2 ontvangers en stream je de tv kanalen over een netwerk naar de andere kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, ik niet eens naar de (eenmalige) kosten hiervan kijken. Al vallen de prijzen van ditsoort spul me eigenlijk wel mee.

 

Even voor de duidelijkheid, er is maar 1 tv hier in huis (en oude crt). Verder heb ik een 24 inch monitor (1920*1200) en een pc die zeker sterk genoeg is.

 

Over streamen heb ik gedacht, ik heb op zolder een oude pc met analoge tv kaart die aan de kabel hangt om met mythtv te spelen. Dit ding is nog alleen nog niet zo ver dat hij zelf kan afspelen en ik heb er de laatste tijd geen tijd voor gehad.

 

Zijn er geen oplossingen mogelijk waarbij er bijvoorbeeld maar 2 mogelijkheden om naar 28,3 te kijken, 3 mogelijkheden om naar 23,5 te kijken. En 4 mogelijkheden om naar 19,2 te kijken zijn. (bijvoorbeeld)?

 

En wat is een diseq precies. En is dat hetzelfde als een switch in deze conext?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er maar 2 tv's zijn die 28,3 moeten ontvangen kun je 1 quad LNB vervangen door een twin. Al raad ik je dit niet aan voor de te verwaarlozen extra prijs dat je dan overal 28,3 zou kunnen nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft weinig zin (financieel)

U heeft 4 diseqc schakelaars V X Y Z

die gaan naar de 4 kijkpunten...

Uw LNB's hebben 4 uitgangen, per LNB, en die worden respectievelijk aan VXYZ verbonden.

Wil je nu van LNB 1 & 2 ' uitgangen en van LNB 3 & 4 maar 1 of 2 uitgangen verbinden, dan kan dat, dan neem je LNB 3 & 4 met 2 uitgangen, en de schakelaars Y & Z ook met 2, prijsverschil zal niet zO groot zijn maar het kan, een schakelaar en LNB met 3 outputs bestaat vlg mij niet...

Best zet je de schakelaars op de "maststeun" en van daar met de coaxen naar de kijkpunten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan om een aantal redenen niet. Waarvan de belangrijkste is dat het hier niet beschikbaar is.

 

Ten 2e gaat het me niet om de goedkoopste oplossing maar om de beste. Voorlopig moet ik gewoon het lef hebben om een DVB-C kaart te kopen. Tot die tijd verdiep ik me in DBV-S. Ik begin er langzaam achter te komen dat canal digitaal even verwerpelijk gedraag vertoon als ziggo, en dat was ook een van de redenen om me hierin te verdiepen. Stel ik zit voor 2 jaar aan CD vast en ze besluiten om de publieke omroep niet in HD door te gaan geven. Wat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de investering van genoemde hardware moet je ook nog een oplossing hebben voor canaaldigitaal kaart. Beste oplossing daarvoor is een kaartje voor elke ontvanger (met mogelijk een CI-module á €80 inclusief pakket naar keuze met HD-uitbreidings pakket. Dat zijn dus 4 kaartjes á €75 plus activatie kosten met 4 maal een abbo á €13 (familie pakket) plus 4 maal een HD-pakket á € 5. Dan praat je toch over zo'n €400 tot €500 directe kosten en nog eens €50 tot €100 abbo kosten per maand. Je HD-wens op alle kijkplekken maakt het extra duur want je hebt niets aan het 2e en 3e en 4e abbo voor €2,50.

Het overwegen van een interne cardshare (beperkte hardware keuze) of een smartWIFI (werkt dat op zolder en met de nieuwe kaarten?).

In ieder gaval iets om bij de aanschaf rekening mee te houden.

Mijn voorstel: 4 DM800 aanschaffen met interne cardshare, heb je maar 1 card en abbo nodig en geen CI-module. En de mogelijkheid beelden van een reciever naar je PC te streamen.

Voorzover ik weet kun je met alle HD-ontvangers onbeperkt de SD-content bekijken dus voor nu en in de toekomst zit je met een HD ontvanger altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
[...] Dat zijn dus 4 kaartjes á €75 plus activatie kosten met 4 maal een abbo á €13 (familie pakket)

Bij CD kan je vervolgkaartjes bij je familiepakket krijgen voor 2,50 (of zoiets) per maand. Je betaalt dus niet nogmaals de volle mep.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...