Ga naar inhoud


hele huis aan satteliet


Gast eew

Aanbevolen berichten

SmartWi lijkt me geen goed idee (denk ook niet dat die werken binnen pc kasten). We hebben niet voor niets overal utp liggen. Er is btw maar een plaats waar HD gekeken moet worden. En dat is in mijn kamer. Ik ben ook de enige die de mogelijkheid (en interesse) heeft. Er is geen enkele lcd tv hier in huis. Ik heb mijn pc (lees:huisdier).

 

En tjsa, eigenlijk wil ik mijn pc zelf laten ontvangen d.m.v een PCI kaart. Als ik op korte termijn aan een goed werkende linux server (dan lekker met softcam) kan komen die probleemloos kan streamen naar windows pc's (hoe moet ik nog bedenken). Dan doe ik dat. Maar ik ben niet zo iemand die in het wilde weg hardware gaat kopen en dan gaat knoeien. Ik moet het eerst volledig hebben uitgezocht, en dat is met ditsoort obscure zaken nogal lastig.

 

Aan CD zenders is basispakket hier genoeg. Het is jammer dat het goedkoopste pakket geen Discovery, NGC, en Animal planet bevat. Anders zou ik zeggen. Beneden basispaket, de rest van het huis voor en euro setupbox paket. En ik daar HD pakket bovenop. Maarja, dan heb ik Discovery HD, Discovery Sience, Discovery Travel en living. Maar geen Disoverychaneel.

 

PS. een HD pakket kost toch 9,95

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Hadrian
Origineel bericht van: WPW
Je boodschappenlijst:
1x T90
4x Quad LNB
4x Switch
200 meter Koka799
4x HD ontvanger (topfield of iets dergelijks)
En een dikke portemenee.

En om uit te leggen wat Mental Theo bedoelt:
T90 is een schotel waarbij het makkelijk is om de satellietposities op één schotel te hebben
Op een quad-LNB kan je vier ontvangers aansluiten die onafhankelijk kunnen schakelen. Als je 19.2, 23.5 en 28.2 wil heb je er maar drie nodig.
Voor elke ontvanger moeten de uitgangssignalen van de LNBs gebundeld worden en via een switch met één kabel naar de ontvanger toe. Per ontvanger dus 1 switch nodig.
De kabels lijken me duidelijk, 't is even knippen, draaien en schroeven en wat trekwerk.
En de (HD-)ontvangers heb je nodig waar je het (HD-)signaal wil hebben.

Overigens kunnen op een 4-in-1 switch (en die heb je nodig) 4 satellietposities aangesloten worden. Je kan dus wat WMW zegt een vierde LNB erbij nemen en die op een positie naar keuze (voor zover de natuurkunde het toelaat) plaatsen. Denk aan Hotbird 13 (niet zo bijster interessant meer) of Eurobird 9.

De Hotbird is wel die van de Italianen, zoals de RAI-familie en de zenders van de telefonerende premier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

De Hotbird is wel die van de Italianen, zoals de RAI-familie en de zenders van de telefonerende premier.


Ik heb geen behoefde aan alles wat niet Engels of Nederlands, is. Want dat versta ik toch niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

koop dan 3x dreambox 500 (evt 2ehands)of 600 als je ook wilt opnemen op harde schijf en 1x db 800, als je toch overal utp hebt liggen.... kaartje in een van de boxen en je kunt met de andere 3 ook kijken.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet die verschillende dingen eens vergelijken, eigenlijk wil ik iets wat vooral een goede backend functionaliteit heeft. Samen met een dreambox aan cardsharing kan doen (dan zet ik gewoon de eenvoudigste dreambox beneden neer een bouw ik een mediacenter voor alle pc's), En op een stabiele manier naar in een niet proprietary formaat kan streamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, nu weer even terug naar de hardware.

 

Is Astra 2D te ontvangen met een T55? Volgens de footprint tool van de site heb je 60 cm nodig. Is dit echt het bare minimum of is dit ruim genonomen. Het scheelt toch 65 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eew
Ten 2e gaat het me niet om de goedkoopste oplossing maar om de beste.

Origineel bericht van: eew
Is Astra 2D te ontvangen met een T55? Volgens de footprint tool van de site heb je 60 cm nodig. Is dit echt het bare minimum of is dit ruim genonomen. Het scheelt toch 65 euro.

Als je echt het beste wilt en het hoeft niet het goedkoopste te zijn, zou ik geen schotel nemen die op het randje is qua ontvangst.
Net zoals de luidsprekers het belangrijkste zijn van een geluidsinstallatie, zijn de schotel en de LNB's het belangrijkste van een satellietinstallatie.
Ik heb een visiosat met 4 sat. posities (zie handtekening) en dat bevalt mij uitstekend.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm tsja. Ik zeg niet dat prijs helemaal geen issue is. Maar daar zit wat in. Maar als ik geld zou willen besparen zou ik het wel bij analoge/basispakket digitale kabel houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wat zegt dat nu?

 

er zijn toch echt zovelen onder ons sat4all leden die een t55 hebben

en dat is echt niet het randje of de ondergrens...

 

je wilt toch niet beweren dat al die t55 mensen ongelijk hebben ofschoon hun ontvangst kwaliteit en signaal er niet om liegen.

 

eew ,

als je dat grote t90 kreng kunt plaatsen moet je het vooral doen

voordeel heb je er echt wel aan (voor nadere uitbouw etc)

maar een t55 is echt in amsterdam en omstreken op die 4 satposities een goed schoteltje

 

bij onweder is geen enkele schotel (hoe kort het ook duurt) voldoende, dat wist je natuurlijk

 

chiao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was een misverstand mijnerzijds. Jullie hebben het waarschijnlijk over de wavefrontier T55. Ik dacht ten onrechte aan een gewone schotel van 55 cm (bestaan die?). Een wavefrontier is natuurlijk een prima ding, optimale ontvangst etc., zou er zelf ook wel een willen hebben wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...