Ga naar inhoud

[DM7000] welke bestand naar de dreambox?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,misschien een domme vraag maar ik stel hem toch, na indrukken van verkeerde knop heb ik de mappen van de [bouquetten]van de satellieten leeg gemaakt inmiddels heb ik Dreamboxedit gedownload en de draaibaar settings van Joske,

heb de map open gemaakt en krijg 39 bestanden te zien moet ze allemaal met de dreamboxedit openen en naar de dm sturen of allen die ene met satellites xml-document 240kb ?

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

alvast bedankt :duca

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

in dreamboxedit kies je de uitgepakte map, en dan zie je de volledige lijst met zendergegevens. per ftp ín dreamboxedit zelf gaat dat naar de box. alle bestanden die je in de map zag worden overgezet smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg
in dreamboxedit kies je de uitgepakte map, en dan zie je de volledige lijst met zendergegevens. per ftp ín dreamboxedit zelf gaat dat naar de box. alle bestanden die je in de map zag worden overgezet smile

Oké dagg@,wat bedoel je met de bestanden worden overgezet,dus alles gaat naar de dm,sorrie ben nieuw met de dreambox en moet de dm aan staan?

Groet:duca
Geplaatst:

open de settingslijst met dreamboxedit.

verander eventueel de volgorde van de zenders, verwijder wat je wilt...(zo haal ik bv de xxx zenders uit het nederlandse pakket ivm met dochter)

hierna sent je alles naar de 7000.

ik herstart de 7000 meestal even en voila.

succes

ronald

(dm hoeft niet aan te staan)

Geplaatst:

Ok, ik ben vergeten te melden dat ik via de Internet verbinding wil gaan doen moet de dreambox toch uit blijven?

Geplaatst:

Nee hoor, kan aan blijven staan. Zorg er wel voor dat je het settingstype op 2 hebt staan (zie je rechts onderin; schakelen tussen settingstype via het Tools menu). Niet vergeten de reload settings/herlaad settingsknop aan te klikken na het FTP'en. Kan wel een paar minuten duren voordat je respons krijgt dat alles ok is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: martin52
Nee hoor, kan aan blijven staan. Zorg er wel voor dat je het settingstype op 2 hebt staan (zie je rechts onderin; schakelen tussen settingstype via het Tools menu). Niet vergeten de reload settings/herlaad settingsknop aan te klikken na het FTP'en. Kan wel een paar minuten duren voordat je respons krijgt dat alles ok is.

En als die uitstaat hoef ik die handelingen, zie hier boven niet te doen?
dus gewoon de map met de bestanden naar de dm sturen,en klaar?

Geplaatst:

Als je hem helemaal uitzet kun je helemaal niets omdat dan je internetverbinding verbroken is. Als je de box in stand-by mode hebt dan moet je de handelingen ook verrichten. Je kunt, nadat je de settings hebt geFTP'ed ook de box (eigenlijk enigma) herstarten, dit is eigenlijk min of meer hetzelfde als het reload commando.

Gewoon proberen zou ik zeggen.

Geplaatst:

ten overvloede nogmaals : het gaat dus om de ftp-functie IN dreamboxedit zélf... je kunt dat ook handmatig doen inderdaad met een los ftp-programma, maar het reloadcommando moet je dan zelf per telnet uitvoeren op de box, maar dreamboxedit doet dat zelf voor je.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

Maar heb nu een probleem,als ik send files to dreambox druk krijg ik dit te zien:connecting to:192.168.05

:disconnected

:could not connect todreambox.check ip address,network settings and status of dreambox.

Ik heb alles gecontroleerd moet ik wat veranderen aan de dreambox,

Geplaatst:

dreambox niks aan veranderen smile

In Options het goede ipadres en gebruikersnaam/wachtwoord vd box invullen. Het ipadres vd box kun je zien in Communication Setup in het menu System vd box. Wachtwoord van root is standaard dreambox of is leeg. Vergeet dus niet de enigma1 of enigma2 setting (of zelfs een nog hogere versie voor de 800/8000 als je dreamboxedit 3 gebruikt) in dreamboxedit te kiezen.

Welke box heb je eigenlijk? confused

Geplaatst:

aha zeer bekend terrein wink [ow... ik zie het nu pas aan de tag]

dan kies je dus enigma1, en moet het voor de rest wel lukken denk ik. als je de nieuwe zenderlijst niet direct ziet, dan gewoon maar direct met de AB rebooten, komt het ook goed.

Geplaatst:

Ok ,maar het lukt op de een of anderen manier niet om de dreamboxedit kontact te krijgen met de DM7000s, heb de goeie ip adres van de dm 7000s in de dreamboxedit ingetoetste en save ingedrukt maar zonder resultaat,

duca

Geplaatst:

doe eens een ping dan naar de box. en probeer het simpele filezilla ftp eens voor de connect! http gaat wel?

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.