Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Is er een goed alternatief voor de usb naar serieel. Ik bedoel een insteekkaart PCI voor in de computer, of iets dergelijks, die er een com poort van maakt, naar een seriële compoort Een USB naar serieel werkt niet goed met mijn software
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 De meeste mainboards hebben 2 x compoort onboard , enkel een plaatje scoren voor een paar euro en aansluiten!!
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 En nee de meeste usb > serieel werken niet.. Ik heb gelukkig mijn HP Omnibook XE3 "usb > serieel" overgehouden die ik 8 jaar geleden had. Werkt super..
Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: Ronaldinho- De meeste mainboards hebben 2 x compoort onboard , enkel een plaatje scoren voor een paar euro en aansluiten!! Ik heb hier een Asus P5QL-E Ik heb in het boekje gekeken, maar ik weet het niet of de mogelijkheid van enkel een plaatje scoren op dit moederbord mogelijk is Ook op internet er niets over gevonden. Heeft iemand van jullie de mogelijkheid dit ergens na te kijken.
Gast aart44 Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Die PCI kaarten bestaan een tijdje geleden zocht Ome Merde iets dergelijks lees het topic even door en Google wat. De juiste heb ik waarschijnlijk al gevonden maar allemaal commerciele links dus even Googlen.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Geen PCI kaarten. Ik heb hier een Asus P5QL-E Moederbord en wil een seriele RS 232 COM poort Ik heb in het boekje gekeken, maar ik weet het niet of de mogelijkheid van enkel een plaatje scoren RS 232 op dit moederbord mogelijk is Ook op internet er niets over gevonden. Heeft iemand van jullie de mogelijkheid dit ergens na te kijken.
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Zo op de foto te zien (van het mainboard via google) wel.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Origineel bericht van: Ronaldinho- Zo op de foto te zien (van het mainboard via google) wel. Zou U mij die foto kunnen mailen, met een pijltje erbij waar die aansluiting zit. Mail: h.aalten@gmail.com Alvast bedankt daarvoor. Henri
Albert_H Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Op bladzijde 2-32 van het manual voor de p5ql-e is de interne connector voor de compoort aangegeven. Op het overzicht van het board op blz.2.3 is hij aangeduid met COM1 achter de PCI1 connector. De bracket met 9 pol D plug en kabeltje zal bij de meeste Computer zaken nog wel in de rommelbak liggen. Mocht dat niet lukken PM mij dan maar. Of USB naar Serieel werkt is afhankelijk van de applicatie die de compoort nodig heeft. Oudere applicaties benaderen de compoort vaak direct hardwarematig en dat gaat niet met USB convertor. Sommige applicaties geven alleen de keus tussen COM1 en COM2 terwijl veel USB convertors zich als COM3 of COM4 aanmelden. Met een goed geschreven Windows applicatie is het meestal geen probleem. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast hummiesat Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Volgens Asus is een interne COM connector aanwezig. Dan heeft er bij het MB ook een bracket gezeten om deze naar buiten te leiden. Anders eentje aanschaffen, erin planten en klaar is Henri.
Albert_H Geplaatst: 12 april 2009 Geplaatst: 12 april 2009 Er is op het MB één compoort aansluiting aanwezig, maar de bracket met connector en kabel wordt niet bijgeleverd en moet dus als extra accessoire gekocht worden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
winwiz Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 je hebt dus zoiets nodig: Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast bobelen Geplaatst: 21 april 2009 Geplaatst: 21 april 2009 van de week gekocht, pci kaartje met com poort, simpel en eenvoudig betaalde 12 euro
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen