Ga naar inhoud


adsl zonder splitter


pukje

Aanbevolen berichten

Door werkzaamheden op straat is (tijdelijk) mijn adsl

signaal zwakker wat problemen geeft.

Nu heb ik de splitter er tussen uit gehaald en weer een

stabiele adsl lijn (de telefoon gebruik ik toch nooit).

 

Nu vraag ik mij af kan het modem er tegen kan als onverhoops

iemand mij opbeld en daardoor het ring signaal bij

het modem binnen komt ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem al jaren zonder splitter draaien.

Tegenwoordig is splitter eigenlijk ook niet meer nodig, telefonie wordt meestal door sip geleverd en de vaste lijn wordt langzaamaan uitgefaseerd.

 

Als je je analoge telefoon niet mist, maakt het dus niets uit.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het modem er tegen kan als onverhoops

iemand mij opbeld en daardoor het ring signaal bij

het modem binnen komt

 

je modem reageerd er niet op, no worries dus.

een splitter wil wel eens de geest geven, wat gebeurd er als je er een andere splitter tussen propt ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar schema's gevonden van splitter ,daar is de

lijn van de straat direct aan de adsl uitgang en pararel

erop een low pass filter met uitgang voor de telefoon.

Dus ik denk als je geen telefoon hebt de splitter er tussen uit kan.

Er zit wel direct op de straat leiding een component wat

lijkt op een condensator of overspannings beveiliging.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@parasol : weet je dat zeker ? ik heb bij diverse mensen oude en nieuwe adsl modems geïnstalleerd zonder splitter en die halen zonder storing en stabiel de beloofde snelheid. al jaren.

ik heb er zelfs één meegemaakt die zonder splitter toch analoog kon bellen (met een stapelstekker).

mijn beredenering was dus puur uit eigen ervaring.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb pas bij mijn Pa ook gewoon modem aangesloten op een stopcontaccie in huis. Prima verbinding en de splitter was nog niet geinstalleerd. (had geen zin om in die KPN kabels de schaar te zetten, monteur zou gratis langskomen......).

 

Enige probleem was als er ergens anders in huis iemand ging bellen, dan was de verbinding uiteraard niet 100% of knalde de verbinding eruit.

 

Nu alles is geplaatst door Dhr. K.PN doet alles gewoon wat het moest doen en kunnen ze uiteraard ook weer bellen.

 

Maar zonder splitter dus geen probleem behalve als er veel gebeld wordt met de lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ook nieuwe ISRA punten

 

maar deze oude ISRA punten zit een soort van zilver in, deze worden door een ouderwets telefoon gesprek schoon gebrand.

Dit zogenaamde schoon branden verdwijnt als je belt via VOIP.

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude of nieuwe isra's het boeit allemaal niet:

 

De lijnsplitter zorgt ervoor dat je analoge telefoontoestellen niet storen op je dsl signaal, en omgekeerd dat je dsl niet stoort op je spraak.

 

Dsl storing op spraak hoor je door continue licht wisselende geluidstoon dwars door gesprek heen.

Spraak storing op DSL merk je door disconnects.

 

Los daarvan een inkomende oproep verstoord je dsl signaal.

Of dit goed of fout gaat is een kwestie van kwaliteit lijn en aansluitfactor (hoeveelheid telefoontoestellen) inpandig.

Je zult in elk geval even wat crc errors krijgen, je doorvoersnelheid valt even onderuit (veel hertransmissies) en als de linesync al kritisch was kan het modem besluiten opnieuw in te trainen.

 

Van het zilver verhaal heb ik nog niet eerder gehoord, heb al heel wat isra punten van dichtbij gezien maar nog nooit zilver mogen vinden. Wegbranden vind ik vergezocht, is een metaal en we hebben het hier niet over hoogspanning met flinke ampere's.

DSL werkt ook nog eens op zelfde spanning als telefonie dus ook hier moet zelfde "wegbrand" effect optreden.

 

Zolang je geen betrouwbare bron kunt vermelden gaat dit voorlopig bij het plintentrapje en de plafondschroeven wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee splitters die ik hier heb liggen bekeken, maar in beide systemen wordt de binnenkomende lijn zonder serie componenten direct naar de DSL uitgang geleidt.

Wel zit er bij beide splitters een overspanningsbeveiliging direct over de binnenkomende lijn, maar de beveiligingsspanning van deze componenten zal boven de maximale spanning, die voor de normale telefonie op de lijn kan komen, liggen, om de werking daarvan niet te beïnvloeden.

De beveiliging tegen de spanning die voor de normale telefonie nodig zijn, wordt dus duidelijk naar de ingang van het modem geschoven.

Het is mogelijk dat de belasting van het telefonie filter het niveau van de telefonie signalen wat lager maakt waardoor deze zonder dit filter wat hoger op het modem terecht komen.

Naar mijn mening zal het weglaten van de splitter voor de DSL aansluiting geen nadelig effect hebben, de extra beveiliging tegen hogere spanningen, dan die bij de normale telefonie voorkomen, daargelaten.

Als het DSL signaal door een telefonie signaal verstoord wordt zal dit zowel met als zonder splitter gebeuren denk ik.

 

Albert_H

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...